Peugeot 307 CC: pařížské překvapení

  • 16
Francouzský koncern PSA bere pařížskou automobilovou show doslova útokem. Poté, co Citroën částečně odhalil dva své hlavní trumfy, veselý pluriel a studii kupé C-Airdream, přichází sesterský Peugeot s ještě větším počtem překvapení. Hlavním z nich je bezesporu koncept vozu 307 CC, který realizuje stejný nápad, pomocí něhož si v Ženevě 1998 podmanil veřejnost menší Peugeot 206 CC. Zamilují se řidiči i do 307 CC?

Bezchybný kompromis - kupékabriolet Peugeot 307 CC

Konkurence se musí třást strachem. Designově povedený Peugeot 307 CC, jenž vychází z titulem "Auto roku 2002" oceněného modelu 307, si 26. září odbyde výstavní premiéru a příští rok se s největší pravděpodobností objeví v prodeji. Vůz, o kterém se v kuloárech motoristických časopisů horlivě diskutovalo, je na světě.

Novinka spojující výhody kupé a kabrioletu má nabídnout plnohodnotný standard cestování čtyřem cestujícím, čímž se odstraní hlavní nevýhoda menší "dvěstěšestky" - nedostatek prostoru na zadních sedadlech. Toto tvrdí i šéfdesignér projektu, Keith Ryder: "Ve voze je dostatek místa pro čtyři dospělé i jejich zavazadla." Čísla ale zatím nepřikládá, na ta si musíme ještě pár dní počkat. Model 307 CC ale jednoznačně z více jak 17 centimetrů delšího rozvoru vytěží.

Vysokou stylistickou úroveň nabízí i precizně vyhlížející interiér. Přijatelně barevné sladění jednotlivých prvků v kombinaci s červenou metalízou působí přitažlivě i kvalitně. Francouzi se nemají zač stydět.

Pokud by při jízdě s větrem ve vlasech začalo znenadání pršet, stihne posádka v otevřeném voze vše rychle ukrýt. Skládací střecha se stisknutím ovladače aktivuje a z kabrioletu je rázem kupé.

Dynamický vzhled vozu potvrzuje svým výkonem i motor. V konceptu 307 CC je zatím použit nový šestnáctiventilový čtyřválec o obsahu 2,0 litru, jenž pohání i sportovní novinku Peugeot 206 RC. Agregát dosahuje maximálního výkonu 130 kW (177 k) při 7000 ot/min a hodnota jeho točivého momentu vrcholí na 202 Nm při 4750 ot/min. Pokud by se tato sportovní jednotka objevila i v sériové verzi, bylo by svezení extravagantním Peugeotem opravdovou lahůdkou.

Tak daleko ale francouzská automobilka ještě není, neboť konečné rozhodnutí managementu o existenci 307 CC musí teprve přijít. Dle očekávaných pozitivních reakcí veřejnosti lze ale odhadovat, že se novinka na příštím významném autosalonu na jaře v Ženevě již objeví v sériové podobě. Rozšíří tak velice úspěšnou řadu "třistasedmiček", kterých ze závodů z francouzského Mulhouse a Sochaux vyjelo již více než půl miliónu.

Od futuristického minivanu až k hasičskému speciálu na vodík

Peugeot ale nezůstává pro domácí pařížský salon pouze u jednoho "taháku". Nových exponátů bude k vidění na 4 tisících metrech čtverečních více. Největší pozornost mladých jistě přitáhne sportovní "dvěstěšestka" nesoucí přídomek RC. Ta využívajíc stejného dvoulitrového motoru jako výše popsaný model 307 CC poskytne fandům rally možnost se alespoň částečně vtělit do pocitů Burnse či Gronholma při světových soutěžích. Peugeot 206 RC má již svou existenci jistou, na trzích by se měl objevit v první polovině příštího roku.

Méně nadějí na reálný život mají tři následující studie. První z nich byla nazvána Peugeot 607 Pescarolo, což je známá limuzína upravená ve stylu "Le Mans" s výkonem přesahujícím 400 koňských sil. Do budoucna zajímavým zamyšlením francouzských konstruktérů je ale spíše koncept 3,7 metru dlouhého minivanu sésame. U něho zaujmou kromě relativně prostorného interiéru především výsuvné boční dveře, které se otevírají pomocí zabudovaného elektromotorku.

Posledním výstřelkem stánku Peugeotu by měl být hasičský speciál na bázi Peugeotu 206. Tento koncept je vybaven velkou nádrží na vodu, nechybí ani naváděcí systém GPS. Peugeot však vychvaluje hlavně pohon, k jehož rozšíření jsme ale zatím skeptičtí. Auto jezdí na palivové články vyrábějící oxidací vodíku elektrický proud.

Kromě těchto studií představí automobilka se lvíčkem ve znaku v Paříži například i inovovaný model Peugeot Partner a některá další překvapení.