Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 308 CC: první fotky nového kupé-kabrioletu

aktualizováno  10:33
V modelové řadě Peugeotu nesmí chybět kabriolet s plechovou střechou, vždyť tuhle karosářskou verzi před lety pro plážové hejsky znovuobjevil. K prakticky založeným pěti- a třídveřovým variantám modelu 308 přibude už brzy také CC. Zde jsou první obrázky.

Peugeot 308 CC | foto: Peugeot

Třistaosmičkové "CCčko" má na co navazovat, plechovou skládací střechu měly peugeoty už ve třicátých letech minulého století. V roce 1935 představila automobilka 402 Éclipse Décapotable, který měl střechu skládanou elektricky, rok nato se představila verze s ručně skládanou střechou.

Automobilka tuto myšlenku oživila před deseti lety na ženevském autosalonu, kde představila koncept 20♥, ze kterého pak vyšel kupé-kabriolet modelu 206. Za deset let vyrobil Peugeot 632 tisíc CC se jmény 206 CC, 207 CC a 307 CC.

V bílé barvě to nové otevřené 308 rozhodně sluší, z boku budou milovníci peugeotů obdivovat výrazný klínovitý profil s rychle stoupající horní hranou pontonu karoserie.

Čumák strašící ostatní auta obrovskou maskou chladiče a do nekonečna protaženýma kočičíma očima k téhle generaci lví značky prostě patří.

Designérům se podařilo šikovně zamaskovat velký zadek, do kterého se musí poskládat nařezaný plech střechy. Uvnitř zaujmou hodně výrazně tvarovaná mohutná sedadla. Ta přední jsou vybavená systémem Airwave, který žene ohřátý vzduch na krk řidiče a spolujezdce. Automobilka tvrdí, že 308 CC bude plnohodnotně čtyřmístné, dozadu by se tedy měli vejít dva dospěláci - u předchůdce 307 CC se tam vešli také, jen nebylo kam složit nohy. Praktickou drobností jsou dálkovým ovladačem uzamykatelné schránky v interiéru (přihrádka před spolujezdcem a v loketní opěrce).

Proměnu čtyřmístného kupé na kabriolet obstarají elektromotory za 20 sekund. Kufr naloží 226 až 403 litrů věcí.

Nabídka motorů bude vycházet z toho, co mají v motorárně na skladě pro hatchbacky a kombíky. S šestistupňovými převodovkami budou spřaženy buď benzinové přímovstřikové přeplňované 1,6 s výkonem 150 koní a nebo 140koňový turbodiesel 2,0 HDi.

Autor:




Nejčtenější

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Další z rubriky

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.