Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot má nové GTI. Má 270 koní, samosvor a dvě barvy

aktualizováno 
Peugeot 308 dostal pořádně ostrou verzi. Provedení GTi může mít výkon až 200 kw, tedy 270 koní a diferenciál s omezeným prokluzem Torsen. Podle výrobce má pro daný segment rekordní poměr hmotnost/výkon 4,46 kg/k.

Peugeot 308 GTi | foto: Peugeot

Nový hot hatch od Peugeotu se celým jménem jmenuje 308 GTi by Peugeot Sport. Právě divize Peugeot Sport stojí za vylepšením nové ostré verze modelu 308. Francouzská novinka bude konkurencí třeba pro Hondu Civic Type R, Seat Leon Cupra 280, Volkswagen Golf R nebo Renault Mégane RS.

Fotogalerie

Obyčejný Peugeot 308 je vcelku nenápadné auto, které zas tak moc emocí nevyvolá. Ostré GTi je ale z jiného těsta. GTi se oproti běžnému Peugeotu 308 pozná díky nové přední masce a přepracované zádi. Světla jsou typu LED. Černý rastr masky zdobí šachovnicový vzor. Záď zdobí dvě mohutné koncovky výfuku.

Pro výkonnější provedení 270 je v nabídce exkluzivní dvoubarevné provedení Coupe Franche, které kombinuje červenou barvu Ultimate a černou Perla Nera. Takto „vybarvená“ 308 nemá chromované lišty okolo oken, ale matně černé. Celkem je pro nové GTi v nabídce dalších šest barevných odstínů.

Sportovní styl se projevuje také v interiéru. Nechybí červené prošití a hliníkové díly. Z hliníku jsou například pedály, hlavice řadící páky nebo prahy dveří s nápisem Peugeot Sport. Verze 270 má skořepinová sedadla s výraznou boční oporou. Lepšímu sžití s vozem přispívá malý kůží obšitý volant.

Paket Driver Sport Pack umí po stisknutí tlačítka Sport změnit podbarvení přístrojů z bílé na červenou. Změní se i nastavení pedálu plynu, zvuk pohonné jednoty zesílí, stejně jako je možné sledovat výkon, tlak přeplňování nebo příčné a podélné zrychlení.

Peugeot 308 GTi

Nový Peugeot používá přeplňovaný motor o objemu 1,6 litru, který známe z modelu RCZ R. Motor splňuje normu Euro 6 a výrobce udává, že by na 100 km měl spotřebovat jen šest litrů benzinu. Ovšem při využití výkonového potenciálu jistě bude z nádrže palivo rychle ubývat.

Novinka bude existovat ve dvou výkonových verzích. Krotší provedení 250 má výkon 184 kW (250 koní) a maximální točivý moment 330 Nm. Výkonnější GTi 270 má maximální výkon 200 kW (270 koní) a maximální točivý moment je shodný se slabší verzí.

Výkon vrcholí při 6 000 otáčkách, maximum točivého momentu je dostupné už od 1 900 ot/min. Se slabším motorem Peugeot vystřelí na stovku za 6,2 sekundy. Ostřejší provedení, které má i samosvorný diferenciál Torsen, zrychlení z nuly na sto zvládne pod šest sekund. Obě verze mají elektricky omezenou maximální rychlost na 250 km/h.

Oproti běžné „třistaosmičce“ má GTi o 11 milimetrů snížený podvozek. Provedení 270 používá 19palcová kola s pneumatikami Michelin Super Sport. Slabší varianta má 18palcová kola. Nejvýkonnější Peugeot 308 má přední kotoučové brzdy o průměru 380 mm a zadní kotouče mají průměr 268 mm. Nechybí červené třmeny s nápisy Peugeot Sport.

Peugeot u svého ostrého hatchbacku přepracoval také podvozek. Rozchod kol byl oproti běžné „třistaosmičce“ zvětšen o 16 milimetrů na 1 570 milimetrů. Zadní torzní příčka byla posílena, stejně jako tlumiče. Zesílena byla i šestistupňová manuální převodovka. Hmotnost ostrého Peugeotu je 1 280 kg.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.