Nový Peugeot 308 navazuje už na dvě generace hatchbacku stejného jména, po uvedení první 308 v roce 2007 přestala francouzská automobilka s novou generací navyšovat s každou novou generací číslici v označení modelu. To byla tradice, kterou Peugeot v kompaktní třídě ctil od typu 306. I když se ale jméno auta už nemění, je nový Peugeot 308 skutečně nový a nahrazuje generaci, která na trhu sloužila od roku 2014, tedy vcelku tradičních sedm let.
Novinka stojí na další iteraci koncernové platformy EMP2 a oproti předchůdci výrazně povyrostla, tedy co se rozvoru a délky týče. Rozvor narostl o 5,5 centimetru na 267,5 centimetru, délka vzrostla o 11 centimetrů na celkových 436 centimetrů. Auto je ovšem o dva centimetry nižší, na výšku teď měří 144 centimetrů. Peugeot tak akcentuje dynamický vzhled vozu, zároveň ovšem zdůrazňuje, že se zvětšil prostor pro cestující uvnitř. Víc místa by mělo být především na zadních sedadlech, Peugeot také slibuje zavazadlový prostor s objemem 412 litrů a po sklopení zadních sedadel až 1 323 litrů.
O zlepšení komfortu cestujících se starají například i nová ergonomická přední sedadla s certifikací AGR a příplatkovou masážní funkcí, spousta odkládacích prostor nebo třeba klimatizace s přepracovaným vyústěním ventilačních otvorů a systémem kontroly kvality vzduchu AQS. Novinka nabídne také přepracovaný iCocpit, který se stal pro Peugeot typickým řešením pracoviště řidiče. Ve vysoko umístěné kapličce nad relativně malým volantem je tu umístěn desetipalcový displej, který je u vyšších výbav s trojrozměrným efektem.
Další desetipalcový displej, tentokrát dotykový, dominuje palubní desce uprostřed. Ve výbavě Allure je tento displej doplněn novými virtuálními přepínači i-toggles, které lze naprogramovat na ovládání uživatelem vybraných konkrétních funkcí. Samozřejmostí ve výbavě jsou USB-C porty pro dobíjení mobilních telefonů, nechybí možnost bezdrátového dobíjení a infotainment vozu je online a může poskytovat například navigační služby TomTom.
Autu samozřejmě nechybí ani bohatá nálož moderních asistenčních systémů, včetně například 360° pohledu při parkování, adaptivního tempomatu s funkcí stop-and-go, pokročilé rozpoznávání dopravních značek, systém poloautonomního řízení Drive Assist 2.0 (umožňuje vedení v pruzích i předjíždění) a dalších technických vymožeností.
Těsný kabát
Vnější design Peugeotu 308 navazuje na předchozí styl modelů značky, zároveň však představuje posun vpřed. U Peugeotu tentokrát karoserií obalili mechanické části vozu co nejtěsněji, čímž vznikly právě ony oblé a často docela křivolaké svalnaté tvary. Toto řešení má přinést nejen dynamické pocity z vozu, ale také je jeho úkolem zlepšit aerodynamiku a zároveň co nejlépe ochránit chodce při střetu s vozem.
Dominantou auta je opět výrazná čelní maska, která ve svém středu hrdě nese štít s novým logem značky. Za tímto velkým znakem se schovává sestava radaru adaptivního tempomatu, konstruktéři použili takové materiály a řešení, díky kterým logo na masce funkci radaru nijak neruší. Příď díky tomu získala estetickou čistotu. Tabulka s registrační značkou se přesunula ke spodní hraně nárazníku. Světlomety jsou úzké a využívají LED technologii, v lepších výbavách může jít o LED Matrix světlomety.
Dynamiku podporuje i přinejmenším pocitově prodloužená kapota: díky nižší výšce a designovým změnám se zdá být delší, přitom ale nijak neubrala z místa pro kabinu cestujících. Podobně vypadá Peugeot 308 široce rozkročený, ale rozchod kol zůstal zachován. Peugeot novinku mimochodem nabídne v sedmi barvách: zelené, modré, červené, dvou bílých odstínech, v šedé a černé.
Široká paleta pohonů
O pohon auta se postará příjemně bohatá nabídka motorizací. Na výběr budou benzinové motory, diesely a plug-in hybridní verze kombinující benzin a elektřinu. Benzinové agregáty zastupuje tříválec 1,2 litru ve dvou výkonových verzích: 81 a 96 kW (110 nebo 130 koní). Základem je šestistupňová manuální převodovka, silnější motor může mít osmistupňový automat. Diesel má objem 1,5 litru a výkon 96 kW (130 koní) a na výběr je mezi šestistupňovou manuální nebo osmistupňovou automatickou převodovkou.
Plug-in hybridní varianty budou v nabídce dvě. Ta základní nabídne systémový výkon 132 kW (180 koní), silnější pak bude se 162 kW (225 koňmi) vrcholem nabídky nového Peugeotu 308. V obou případech využívá vůz kombinaci zážehového motoru s objemem 1,6 litru a elektromotoru. Výkon elektromotoru je u obou verzí 81 kW (110 koní), benzinová jednotka má 110 nebo 132 kW (150 nebo 180 koní).
Peugeot slibuje dojezd na jedno nabití 60 kilometrů u slabší a 59 kilometrů u silnější verze, baterii s kapacitou 12,4 kWh lze pomocí wallboxu s výkonem 7,4 kW nabít za něco lehce přes 1,5 hodiny. Naopak nejpomalejší domácí dobíjení proudem 8 A trvá 7 hodin. Peugeot zatím neudává hodnoty spotřeby a emisí jednotlivých verzí, víme jen, že plug-in hybridy budou mít čtyřicetilitrovou nádrž a benzinové a dieselové verze nádrž o objemu 52 litry.
Za pozornost stojí i porovnání hmotností: plug-in hybridní verze dosahují hodnot 1 603 nebo 1 633 kilogramů, diesely vykazují 1 340 a 1 361 kilogramů (manuál, automat) a benzínové motorizace se pohybují v rozmezí 1 254 – 1 289 kilogramů.
Výhry ve Virtuálním autosalonu
V prvním ročníku ankety Jarní autonovinka 2021, která je součástí Virtuálního autosalonu iDNES.cz, mohou čtenáři hlasovat do 31. 3. 2021 do 12:00. Z hlasujících vylosujeme 23 výherců - více se dočtete zde.
Pravidla soutěže najdete zde.
3x voucher na pneumatiky Pirelli v hodnotě 10 000 Kč
Celoroční pneumatiky Cinturato jsou vybaveny nejnovější technologií nejvyšší úrovně. Poprvé využívají takzvaný adaptabilní dezén − systém, kombinující vlastnosti směsi a konstrukce běhounu s cílem maximalizovat bezpečnost a všestrannost pneumatiky. Technologie Seal Inside a Run Flat, řidičům umožňují pokračovat v jízdě i v případě defektu. Dostupná je také varianta Elect určená pro elektrická a plug-in hybridní vozidla. Více informací najdete zde.
Zapůjčení 4 vozů na celý den ZDARMA od HoppyGo a 6 voucherů
Vyhrajte vybraný vůz na celý den zdarma včetně havarijního pojištění, nebo voucher v hodnotě 500 Kč na zapůjčení libovolného vozu.
Platforma pro sdílení aut HoppyGo nabízí více než 2 300 aut nejrůznějších značek. Vedle širokého výběru je velkou výhodou bezpečnost, rychlost a jednoduchost celého procesu výpůjčky. K zapůjčení stačí ověření dokladů.
Více na webu hoppygo.com.
5x nabíječka autobaterií Carface od Auto Kelly
Nabíječka v hodnotě 799 Kč automaticky rozpozná, je-li připojen 6V nebo 12V akumulátor. Ovládání je jednoduché a intuitivní. Cenu do soutěže věnovala značka Auto Kelly, celou nabídku autopříslušenství a náhradních dílů naleznete zde.
5x členství v iDNES Premium na půl roku
Vyhrajte členství v prémiovém klubu na 6 měsíců a získejte přístup ke stovkám exkluzivních článků, digitální předplatné z portfolia MAFRA, filmy a knihy zdarma a spoustu dalších skvělých výhod.
Více informací najdete zde.