Peugeot 308: Premiéra bude o rok dříve

  • 53
19 měsíců před oficiální premiérou zveřejnil Auto Motor und Sport fotografie a základní technické údaje připravovaného nástupce francouzského bestselleru kompaktní třídy. Nový model 308 se představí pod frankfurtskými mrakodrapy v roce 2007, tedy o rok dříve než bylo původně plánováno, na evropské trhy zaútočí hned zkraje roku 2008.

FOTOGALERIE ...zde

Vybaven k tomu bude 425 cm dlouhou karoserií, tedy o 4 cm delší a o stejnou hodnotu širší, ovšem také o kousek nižší, než 307.

Naroste též rozvor, takže lze očekávat další krychlové decimetry pro posádku, kterých je nyní beztak dostatek.

Novinkou bude možnost objednat oblíbenou panoramatickou skleněnou střechu nyní pro všechny karosářské verze. Základem bude také posuvné zadní sedadlo.

Peugeot 308 v číslech

uvedení

2007 (hatchback 3 a 5 dveří)

verze CC (kupé-kabrio) a SW (kombi)

v roce 2008

sedan

v roce 2009

verze MPV 3008

v roce 2010

rozměry
délka

4,25 m (+ 4 cm)

šířka

1,80 (+ 4 cm)

výška

1,50 m (- 1 cm)

rozvor

2,66 m (+ 5 cm)

nová podvozková platforma nový podvozek

motory
benzinové

1,6 (55 – 125 kW, 154 kW)

naftové

1.4 HDi 75 k, 1.6 HDi 90 a 110 k, 2.0 HDi 136 k, 2,2 HDI 170 k

ceny

od 16 tisíc euro

Motory vyjdou ze spolupráce s BMW, takže nosnou položkou bude zážehová šestnáctistovka, vyvíjená společně i pro nové MINI a menší model 207.

Výkonové spektrum obsáhne 55 – 125 kW a k tomu přibyde špičková verze 154 kW pro sportovní model RC. Vznětové jednotky vyvrcholí čtyřválcem HDI 2,2 l 125 kW, k němuž se pravděpodobně přidají evoluční verze současných „hádéíček“.

Zcela nová platforma bude sdílená s Citroënem a její modularita umožní snadné stvoření malého SUV 4x4 s oběma značkami, které si vypůjčí pojezd z Mitsubishi Outlander. Očekávat lze také kupé-kabriolet, kombi a jako novinku pro vzdálenější budoucnost i minivan 3008, označovaný jako Midi-van.

Zajímavostí bude inovativní konstrukční řešení, kdy se část pomocných agregátů (například klimatizace) přestěhuje z motorového prostoru pod zadní sedadla. Kromě lepšího rozložení hmotnosti tím konstruktéři získají více prostoru pro programovatelné deformační zóny.

Hybridní dvojčata od PSA

Na ženevský autosalonu chystá francouzský koncern PSA dvě novinky myslící na ekologii. Hybridní Peugeot 307 a Citroën C4 využívají kombinaci dieselového agregátu a elektromotoru.

Automobilka slibuje spotřebu 3,4 litru nafty na 100 kilometrů. Podle prohlášení tvůrců jsou hodnoty emisí a spotřeba paliva o 25 % příznivější než v případě spojení srovnatelného benzinového agregátu s elektromotorem.

Devadesáti koním spalovacího motoru 1,6 HDi pomáhá dvaadvaceti (ve špičce až 31) koňskými silami elektromotor. Parametry soustrojí jsou pak stejné jako 110 koňového HDička: 184 km/h maximální rychlost a zrychlení z nuly na stovku za 12,4 s.

Auta využívají energii brzdění, která za normálních okolností přichází vniveč. Během městských pojížděk nižší než padesátikilometrovou rychlosti pracuje pouze elektromotor. Při zastávkách na křižovatkách pak systém Stop&Start vypíná spalovací motor.

První hybridní peugeoty a citroëny by měly vyrazit do ulic v roce 2010.

Peugeot 308 CC