Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 407 – lev vystrčil drápy

  17:38aktualizováno  17:38
Dlouho očekávaný "lev (auto)salonů" - model 407, který nahrazuje populární "čtyřistašestku", dnes vstupuje do boje o zákazníky. Po páteční prodejní premiéře nové octavie je to další přírůstek do nabité střední třídy. Peugeot 407 by měl zabodovat především emocemi a bohatou bezpečnostní výbavou. Hůře je na tom s využitelností.
Peugeot 407

Peugeot 407 | foto: iDNES

Do vývoje modelu 407 automobilka vynaložila nemalé finanční prostředky a proto netají své vysoké ambice.

Automobilka předpokládá, že na našem trhu prodá asi 1800 až 2000 (letos 700) vozů ročně, v evropském měřítku počítá s ročním odbytem okolo 300 000 vozů.

Čtyřistasedmička je automobil s velmi nevšedním designem, který v sobě kombinuje dynamický výraz s typicky francouzským šarmem.

Je to vůz s velmi bohatou zejména bezpečnostní výbavou, útulným interiérem, velkým množstvím nabízených variant, bohatou paletou pohonných jednotek a jak první praktické zkušenosti prokázaly, i velmi dobrými jízdními vlastnosti.

Ač není bez chyb, má dobré předpoklady stát se prodejně velmi úspěšným modelem.


Design
Atraktivní a nápaditý design je stavebním kamenem většiny modelů automobilky se lvem ve znaku a Peugeot 407 není v tomto směru žádnou výjimkou. Jeho 4676 mm dlouhá, 1811 mm široká a 1447 mm vysoká karoserie je velmi zdařilou syntézou mezi elegancí a dynamikou.

Na rozdíl od starších sourozenců, kteří mají výrazně kočkovitou vizáž, se nový model nechal pravděpodobně inspirovat živočichy z vodní říše. Stylisticky nejvýraznější je čelní partie vozu.

Čtyřistasedmička postrádá klasickou masku chladiče. K přístupu vzduchu do motoru slouží obrovský sací otvor v předním nárazníku, vzdáleně připomínající rybí tlamu. Úzké přední světlomety zasahující hluboko do boků karosérie podtrhují agresivní výraz a spolu s nárazníkem jsou dominantou přední části vozu. 

Boční linie čtyřistasedmičky jsou již o poznání umírněnější. Kabina pro cestující je posunuta mírně dozadu, dlouhá kapota motoru plynule navazuje na odvážně skloněné čelní sklo, které narušuje menší disproporci mezi přední a zadní částí vozu.

Krátká záď je rázně zakončena ostrou hranou víka zavazadlového prostoru. Atraktivní vzezření modelu 407 umocňuje i paleta 12 odstínů laku, z nichž pouze jeden je nemetalický.


Interiér
Vnitřní prostor modelu 407 je útulný, vzdušný a pro automobily se lvem ve znaku charakteristický. Dominují v něm oblé tvary, ladné křivky a vizuálně i dotykově příjemné materiály.

Mírně neharmonickým prvkem interiéru je středová konzole vyvedená v techno stylu, která narušuje celistvost a především mohutnost přístrojové desky. Sedačky jsou pohodlné, mají správnou velikost, tvar, dobré boční vedení a poměrně měkké polstrování.

Rozsah jejich seříditelnosti je více než dostatečný. Přístrojový štít je přehledný, bíle podbarvené ciferníky přístrojů jsou dobře čitelné. Tříramenný výškově i podélně nastavitelný volant má silnější věnec a rychle padne do ruky. Ergonomie ovládání je na vysoké úrovni, většina ovládacích prvků je umístěna na rozměrném středovém panelu, zbylé funkce jsou obsaženy na pákových ovladačích na sloupku řízení. Výhrady bychom měli k velikosti některých tlačítek.

Interiér lze obecně považovat za prostorný, i když jsme od vozu s rozvorem 2725 mm očekávali v tomto ohledu více. Cestující na předních sedadlech mají dostatek prostoru prakticky ve všech směrech a jsou jen mírně omezeni přístrojovou deskou v oblasti nohou.

Vzadu cestující pasažéři většího vzrůstu mohou mít problémy v oblasti kolen, protože prostor mezi první a druhou řadou sedadel není nikterak velký. Spíše průměrná velikost vnitřního prostoru je, podle prohlášení automobilky, důsledkem zvýšení bezpečnosti, která byla při konstrukci vozu prioritou.

Velikost zavazadelníku byla striktně podřízena stylingu karosérie. Pod krátkou zádí se ukrývá podprůměrný kufr o objemu 407 litrů, do kterého toho jeho malým vstupem beztak moc nenaskládáte.


Pohonné jednotky

Pro nový Peugeot 407 je k dispozici celkem šest motorů, z toho čtyři zážehové a dva vznětové. Všechny pohonné jednotky jsou vybaveny čtyřventilovým rozvodem.
*Zážehový čtyřválec 1,8i 16V  (85 kW / 115 koní, 160 Nm)
*Zážehový čtyřválec 2,0i 16V  (100 kW / 136 koní, 190 Nm)
*Zážehový čtyřválec 2,2 16V  (116 kW / 160 koní, 217 Nm)
*Zážehový šestiválec 3,0i V6 (155 kW / 210 koní, 290 Nm)
*Vznětový čtyřválec 1,6 HDi 16V  (80 kW / 110 koní, 240 Nm)
*Vznětový čtyřválec 2,0 HDi 16V  (100 kW / 136 koní, 320 Nm)
První jízdní dojmy
První kilometry za volantem vozu Peugeot 407 2,0 HDi, jednoznačně předčily naše očekávání.  Konstruktéři na modelu 407 odvedli velký kus práce, což se asi nejvíce projevilo na jízdních vlastnostech.

I přes větší vnější rozměry se automobil chová agilně a snadno se ovládá. Podvozek má nečekaně tužší charakter, přesto poskytuje cestovní komfort na vysoké úrovni. V zatáčkách je čtyřistasedmička stabilní a snese i hodně hrubé zacházení.

Nad očekávaní dobré je chování vozu i při velmi razantním stylu jízdy, donutit jej k smyku nebylo vůbec jednoduché. Řízení poskytuje velmi dobrou zpětnou vazbu, posilovač s proměnlivým účinkem plní velmi dobře svojí funkci a při vysokých rychlostech není jeho přítomnost prakticky znatelná.

Brzdy mají trochu pomalejší nástup, jejich účinek je ale více než dostatečný. Trochu překvapila citlivost automatického spouštění varovných světel. Při razantním nikoliv však panickém dobržďování před zatáčkou se světla opakovaně rozsvěcovala, což se u většiny vyznavačů sportovní jízdy nemusí setkat s pochopením.

Motor 2,0 HDi (136 koní) je obecně známý svým kultivovaným chodem a ve spojení s manuální šestistupňovou převodovkou je příslibem dobré dynamiky a nižší spotřeby paliva, což testovací jízda potvrdila.

Vznětový agregát disponuje dostatečným výkonem a uděluje vozu o hmotnosti jedné a půl tuny dobrou dynamiku. Na povel plynového pedálu reaguje velmi rychle, jeho turboefekt není téměř znatelný. Převodovka je dobře odstupňovaná a umožňuje velmi rychlou změnu převodových stupňů. V porovnání s ostatními vozy Peugeot je ve 407 řazení nepoměrně lepší a přesnější i když stále nedosahuje špičky daného segmentu.

Motorový prostor je od posádky kvalitně odizolován. Při běžné jízdě je chod dieselového srdce prakticky neslyšitelný, při prudké akceleraci je hluk pronikající do kabiny pro cestující vzdálený, jakoby nepřítomný. Peugeot 407 s motorem 2,0 HDi dosahuje maximální rychlosti 208 km/h, průměrná spotřeba deklarovaná výrobcem má hodnotu 5,9 litrů nafty na sto kilometrů.

Testované provedení s motorem 2,0 HDi se z hlediska pořizovací ceny, hospodárnosti provozu a jízdní dynamiky jeví jako nejpříjemnější, lze tedy předpokládat že osloví i největší část budoucí klientely.

Ceny sedanu 407

Model

převodovka

provedení

cena (Kč)

1,8i 16V

5-stupňová manuální

Confort*

639 000

1,8i 16V

5-stupňová manuální

Executive

694 000

2,0i 16V

5-stupňová manuální

Executive

734 000

2,0i 16V

5-stupňová manuální

Dynamic

739 000

2,0i 16V BVA

4-stupňová automatická

Executive

784 000

2,2i 16V

6-stupňová manuální

Dynamic

779 000

2,2i 16V

6-stupňová manuální

Pack Executive

844 000

2,2i 16V

6-stupňová manuální

Pack Dynamic

849 000

2,2i 16V BVA

4-stupňová automatická

Dynamic

829 000

2,2i 16V BVA

4-stupňová automatická

Pack Executive

894 000

2,2i 16V BVA

4-stupňová automatická

Pack Dynamic

899 000

3,0i 16V BVA

6-stupňová automatická

Pack Executive

974 000

3,0i 16V BVA

6-stupňová automatická

Pack Dynamic

979 000

1,6 HDi

5-stupňová manuální

Confort*

689 000

1,6 HDi

5-stupňová manuální

Dynamic

744 000

2,0 HDi

6-stupňová manuální

Executive

794 000

2,0 HDi

6-stupňová manuální

Dynamic

799 000

2,0 HDi

6-stupňová manuální

Pack Executive

864 000

2,0 HDi

6-stupňová manuální

Pack Dynamic

869 000

2,0 HDi BVA

4-stupňová automatická

Executive

844 000

2,0 HDi BVA

4-stupňová automatická

Dynamic

849 000

2,0 HDi BVA

4-stupňová automatická

Pack Executive

914 000

2,0 HDi BVA

4-stupňová automatická

Pack Dynamic

919 000

Prvky standardní výbavy
Peugeot 407 má už v základní verzi poměrně bohatou výbavu. Ta zahrnuje i několik prvků, které zatím nezdomácněly ani podstatně dražších automobilů. Výbava Confort zahrnuje například: protiblokovací systém ABS, protiprokluzový systém ASR, elektronický stabilizační program ESP, rozdělovač brzdných sil s podporou brzdění v kritických situacích, čelní airbag řidiče a spolujezdce, boční airbagy pro cestující na předních sedadlech, 4 hlavové aibagy, kolenní airbag řidiče, variabilní posilovač řízení, tónovaná skla, přední mlhové světlomety, dálkově ovládané centrální zamykání, elektrické ovládání předních oken, elektricky ovládaná vnější zpětná zrcátka, palubní počítač, automatickou klimatizaci, chromavaný dekor interiéru a atd.

Další prvky výbavy
Náročnější zákazníci mohou dále vybírat z bohaté nabídky příplatkové výbavy, nebo si mohou vůz pořídit s některý z luxusnějších paketů. Oproti standardní verzi Confort jsou dále v nabídce: alarm, funkce „Superzamykání“, boční airbagy pro cestující na zadních sedadlech, hliníková kola o rozměru 16 nebo 17 palců se senzorem tlaku v pneumatikách, regulátor a omezovač rychlosti, parkovací asistent, automatické stěrače a světlomety, reflexní čelní sklo, boční vrstvená skla, xenonové světlomety, elektrické ovládání zadních oken, dvouzónová automatická klimatizace, nezávislé topení, audiosoustava se šesti nebo deseti reproduktory, navigační systém s monochromatickým nebo barevným displejem, elektrické ovládání a vyhřívání předních sedadel, elektricky nastavitelný volant, polokožené nebo celokožené čalounění, elektricky ovládané střešní okno a řadu dalších prvků.

Autoři:




Nejčtenější

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Ford Focus 1,0 EcoBoost ...
Ford Focus 1,0 EcoBoost ...

r.v. 2015, naj. 58 340 km, benzín
410 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.