Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse přenechává sesterskému modelu 5008, zatímco 508 místo toho sází na výrazný design a špičkové technologie.

Peugeot 508 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeot přepracoval model 508 k nepoznání. Při osobním setkání vypadá snad ještě lépe než na fotkách. Prostě krasavec.

Ze sedanu se stal pětidveřový fastback s výklopnou zádí, s délkou 4,75 m o osm centimetrů kratší než stávající model. Ale nenechte se zmýlit – s Opelem Insignia tato novinka navzdory dřívějším spekulacím nemá nic společného. Peugeot ji vyvinul na vlastní platformě EMP2, ale oproti jiným modelům se stejným technickým základem přidal spoustu specialit.

Peugeot 508

Automobilka si sama v oficiálních materiálech jako základ pro srovnání bere Audi A5 Sportback. Není divu, i německý zástupce ve střední třídě má pětidveřovou karoserii sportovního střihu nebo bezrámová okna v bočních dveřích, která jsou u Peugeotu novinkou.

Pětsetosmička dostala nízkou karoserii, která měří jen 1,40 metru. To je o šest centimetrů méně než dosud a velmi blízko již zmíněnému audi. Nízká výška samozřejmě svědčí vzhledu, ale i aerodynamice. Malá čelní plocha doplňuje slušnou hodnotu součinitele aerodynamického odporu (0,26).

Očekávatelnou nevýhodou takové boční siluety je malý prostor nad hlavou. Peugeot sice zmiňuje, že je v nové 508 více místa než v onom Audi A5 Sportback, ale reálně vytvořil jeden z nejméně prostorných vozů střední třídy. Místa na zadních sedadlech je ve svislém i podélném směru málo, podobně jako v o třídu menším hatchbacku 308.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Taková Škoda Superb, VW Arteon, ale i Opel Insignia, které jsou přímými soupeři fastbacku 508, nabídnou prostoru ve druhé řadě podstatně více, hlavně pro hlavu. Jinak by tomu mohlo být u verze kombi, jejíž příchod Peugeot potvrdil, ale další detaily zatím nezveřejnil.

Palubní deska s virtuálním přístrojovým štítem se inspiruje těmi v typech 3008 a 5008, je však usazena níže a má výraznější horizontální členění. Dotykový displej multimediálního systému je zasazen poměrně nízko, do úrovně volantu. Jeho použitelnost prověříme až v praxi, ale už nyní ale můžeme potvrdit jinou věc: navzdory nezvyklé koncepci palubní desky je z místa řidiče dobrý výhled ven, dokonce je vidět i na kapotu.

Peugeot 508
Peugeot 508

Technika pochází z vývoje PSA, nejbližším příbuzným je loni představený crossover DS 7 Crossback – s ním 508 sdílí i výrobní závod ve francouzském Mulhouse. Hmotnost proti předchůdci klesla o 70 kg, ale standardem je i nadále víceprvkové zadní zavěšení. Benzinové verze standardně a naftové na přání navíc dostanou adaptivní tlumiče.

Peugeot si dal záležet na vynikající manévrovatelnosti. Kvůli tomu mimo jiné nepatrně zkrátil rozvor a výsledkem je průměr otáčení 10,8 metru. Podle automobilky nejlepší hodnota ve třídě. Pro Renault Talisman s řízením zadních kol se tento parametr neudává, tak tomu budeme věřit.

Poslední nový peugeot s dvoulitrem

Až nová 508 na podzim dorazí k prodejcům, základním motorem bude naftový 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW, který jako jediný nabídne manuální převodovku. Za příplatek bude spojen s osmistupňovým automatem, který bude pro všechny ostatní verze standardem.

Fotogalerie

Hlavní motorizací bude i nadále naftový dvoulitr, a to ve verzích 118 a 133 kW. Vedle speciální verze 308 GT bude nová 508 posledním osobním peugeotem s tímto motorem. Z crossoverů 3008 a 5008 totiž varianty 2.0 BlueHDi společně s přechodem na emisní normu Euro 6c zmizí.

Zájemce o benzinový pohon uspokojí modernizovaný turbočtyřválec 1.6 PureTech ve verzích 133 a 165 kW. Za rok se přidá i blíže neupřesněný plug-in hybridní pohon.

Novinka láká i na jiné technické finesy. Například bude prvním autem tohoto typu, které nabídne systém nočního vidění. K tomu se přidává celá paleta asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a detekce chodců fungující až do rychlosti 140 km/h.

Hlavním tahákem ovšem bude bezpochyby design. Z předních světel vybíhají jakési kly, které zajišťují denní svícení. Kapota motoru je odsazená a před ní je vůz označen číslem 508 – podobně, jako tomu bylo před půlstoletím u typu 504. Podobně výrazný je nový peugeot i zezadu, zde ho zdobí černý pás nesoucí adaptivní LED koncová světla. Startovací varianta First Edition navíc přidá výrazný rudý lak.

Autoři:


Nejčtenější



Další z rubriky

Autofotka týdne: Když je ferrari moc obyčejné, dá se předělat. Stojí to balík

Ferrari SP35

Ferrari má speciální program pro VIP zákazníky s dostatečně tučnou peněženkou. Vyrobí jim speciál v jediném kusu, který...

Autofotka týdne: Ve Škodě staví z Karoqa čtyřdveřový kabriolet

Studentský koncept Škoda AZUBI V

V Boleslavi staví kabriolet, dokonce se dvěma páry dveří, nevzniká však ve střeženém vývojovém centru Škody, slavné...

Nový Touareg potvrzuje, že Čína je nejdůležitějším automobilovým trhem světa

Volkswagen Touareg

Touareg patří k nejdůležitějším modelům značky Volkswagen, dodnes se jich vyrobilo přes milion. Nyní přichází jeho nová...

Najdete na iDNES.cz