Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse přenechává sesterskému modelu 5008, zatímco 508 místo toho sází na výrazný design a špičkové technologie.

Peugeot 508 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeot přepracoval model 508 k nepoznání. Při osobním setkání vypadá snad ještě lépe než na fotkách. Prostě krasavec.

Ze sedanu se stal pětidveřový fastback s výklopnou zádí, s délkou 4,75 m o osm centimetrů kratší než stávající model. Ale nenechte se zmýlit – s Opelem Insignia tato novinka navzdory dřívějším spekulacím nemá nic společného. Peugeot ji vyvinul na vlastní platformě EMP2, ale oproti jiným modelům se stejným technickým základem přidal spoustu specialit.

Peugeot 508

Automobilka si sama v oficiálních materiálech jako základ pro srovnání bere Audi A5 Sportback. Není divu, i německý zástupce ve střední třídě má pětidveřovou karoserii sportovního střihu nebo bezrámová okna v bočních dveřích, která jsou u Peugeotu novinkou.

Pětsetosmička dostala nízkou karoserii, která měří jen 1,40 metru. To je o šest centimetrů méně než dosud a velmi blízko již zmíněnému audi. Nízká výška samozřejmě svědčí vzhledu, ale i aerodynamice. Malá čelní plocha doplňuje slušnou hodnotu součinitele aerodynamického odporu (0,26).

Očekávatelnou nevýhodou takové boční siluety je malý prostor nad hlavou. Peugeot sice zmiňuje, že je v nové 508 více místa než v onom Audi A5 Sportback, ale reálně vytvořil jeden z nejméně prostorných vozů střední třídy. Místa na zadních sedadlech je ve svislém i podélném směru málo, podobně jako v o třídu menším hatchbacku 308.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Taková Škoda Superb, VW Arteon, ale i Opel Insignia, které jsou přímými soupeři fastbacku 508, nabídnou prostoru ve druhé řadě podstatně více, hlavně pro hlavu. Jinak by tomu mohlo být u verze kombi, jejíž příchod Peugeot potvrdil, ale další detaily zatím nezveřejnil.

Palubní deska s virtuálním přístrojovým štítem se inspiruje těmi v typech 3008 a 5008, je však usazena níže a má výraznější horizontální členění. Dotykový displej multimediálního systému je zasazen poměrně nízko, do úrovně volantu. Jeho použitelnost prověříme až v praxi, ale už nyní ale můžeme potvrdit jinou věc: navzdory nezvyklé koncepci palubní desky je z místa řidiče dobrý výhled ven, dokonce je vidět i na kapotu.

Peugeot 508
Peugeot 508

Technika pochází z vývoje PSA, nejbližším příbuzným je loni představený crossover DS 7 Crossback – s ním 508 sdílí i výrobní závod ve francouzském Mulhouse. Hmotnost proti předchůdci klesla o 70 kg, ale standardem je i nadále víceprvkové zadní zavěšení. Benzinové verze standardně a naftové na přání navíc dostanou adaptivní tlumiče.

Peugeot si dal záležet na vynikající manévrovatelnosti. Kvůli tomu mimo jiné nepatrně zkrátil rozvor a výsledkem je průměr otáčení 10,8 metru. Podle automobilky nejlepší hodnota ve třídě. Pro Renault Talisman s řízením zadních kol se tento parametr neudává, tak tomu budeme věřit.

Poslední nový peugeot s dvoulitrem

Až nová 508 na podzim dorazí k prodejcům, základním motorem bude naftový 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW, který jako jediný nabídne manuální převodovku. Za příplatek bude spojen s osmistupňovým automatem, který bude pro všechny ostatní verze standardem.

Fotogalerie

Hlavní motorizací bude i nadále naftový dvoulitr, a to ve verzích 118 a 133 kW. Vedle speciální verze 308 GT bude nová 508 posledním osobním peugeotem s tímto motorem. Z crossoverů 3008 a 5008 totiž varianty 2.0 BlueHDi společně s přechodem na emisní normu Euro 6c zmizí.

Zájemce o benzinový pohon uspokojí modernizovaný turbočtyřválec 1.6 PureTech ve verzích 133 a 165 kW. Za rok se přidá i blíže neupřesněný plug-in hybridní pohon.

Novinka láká i na jiné technické finesy. Například bude prvním autem tohoto typu, které nabídne systém nočního vidění. K tomu se přidává celá paleta asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a detekce chodců fungující až do rychlosti 140 km/h.

Hlavním tahákem ovšem bude bezpochyby design. Z předních světel vybíhají jakési kly, které zajišťují denní svícení. Kapota motoru je odsazená a před ní je vůz označen číslem 508 – podobně, jako tomu bylo před půlstoletím u typu 504. Podobně výrazný je nový peugeot i zezadu, zde ho zdobí černý pás nesoucí adaptivní LED koncová světla. Startovací varianta First Edition navíc přidá výrazný rudý lak.

Autoři:

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Se sluchátky na uších a mobilem v ruce ohrožují sebe i dopravu

Sluchátka

Pouliční jev dnešní doby: nesledují provoz, bezduše přecházejí ulici nebo koleje bez toho, aniž by se rozhlédli....

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Kodiaq RS poprvé naživo v Česku. Je to nejdražší škodovka

Návštěvníci si prohlížejí automobil Škoda Kodiaq RS na výstavišti v Lysé nad...

V Lysé nad Labem právě začal třídenní autosalon Kola 2018. Při slavnostním zahájení festivalu byl veřejnosti poprvé v...

Další z rubriky

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Nástupce Škody Rapid se představuje, tajné už je jen jméno

Skica konceptu Škoda Vision RS

Zatím je to Vision RS, tak Škoda označuje své koncepty poslední roky. Do měsíce však bude venku jméno finálního...

Škoda představuje novou verzi Kodiaqa. Kupé-SUV je zatím jen pro Čínu

Škoda Kodiaq GT

Škoda odhalila podobu nové karosářské verze modelu Kodiaq. Provedení GT, které je nyní určeno výhradně pro Čínu, má...

Najdete na iDNES.cz