Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Prozkoumali jsme nový Peugeot 508. Je nádherný, uvnitř místem neplýtvá

aktualizováno 
Ženeva (od zpravodaje iDNES.cz) - Nový zástupce značky Peugeot ve střední třídě je lehčí, ale také menší než předchůdce. Praktické vlastnosti velkoryse přenechává sesterskému modelu 5008, zatímco 508 místo toho sází na výrazný design a špičkové technologie.

Peugeot 508 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeot přepracoval model 508 k nepoznání. Při osobním setkání vypadá snad ještě lépe než na fotkách. Prostě krasavec.

Ze sedanu se stal pětidveřový fastback s výklopnou zádí, s délkou 4,75 m o osm centimetrů kratší než stávající model. Ale nenechte se zmýlit – s Opelem Insignia tato novinka navzdory dřívějším spekulacím nemá nic společného. Peugeot ji vyvinul na vlastní platformě EMP2, ale oproti jiným modelům se stejným technickým základem přidal spoustu specialit.

Peugeot 508

Automobilka si sama v oficiálních materiálech jako základ pro srovnání bere Audi A5 Sportback. Není divu, i německý zástupce ve střední třídě má pětidveřovou karoserii sportovního střihu nebo bezrámová okna v bočních dveřích, která jsou u Peugeotu novinkou.

Pětsetosmička dostala nízkou karoserii, která měří jen 1,40 metru. To je o šest centimetrů méně než dosud a velmi blízko již zmíněnému audi. Nízká výška samozřejmě svědčí vzhledu, ale i aerodynamice. Malá čelní plocha doplňuje slušnou hodnotu součinitele aerodynamického odporu (0,26).

Očekávatelnou nevýhodou takové boční siluety je malý prostor nad hlavou. Peugeot sice zmiňuje, že je v nové 508 více místa než v onom Audi A5 Sportback, ale reálně vytvořil jeden z nejméně prostorných vozů střední třídy. Místa na zadních sedadlech je ve svislém i podélném směru málo, podobně jako v o třídu menším hatchbacku 308.

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Peugeot 508

Taková Škoda Superb, VW Arteon, ale i Opel Insignia, které jsou přímými soupeři fastbacku 508, nabídnou prostoru ve druhé řadě podstatně více, hlavně pro hlavu. Jinak by tomu mohlo být u verze kombi, jejíž příchod Peugeot potvrdil, ale další detaily zatím nezveřejnil.

Palubní deska s virtuálním přístrojovým štítem se inspiruje těmi v typech 3008 a 5008, je však usazena níže a má výraznější horizontální členění. Dotykový displej multimediálního systému je zasazen poměrně nízko, do úrovně volantu. Jeho použitelnost prověříme až v praxi, ale už nyní ale můžeme potvrdit jinou věc: navzdory nezvyklé koncepci palubní desky je z místa řidiče dobrý výhled ven, dokonce je vidět i na kapotu.

Peugeot 508
Peugeot 508

Technika pochází z vývoje PSA, nejbližším příbuzným je loni představený crossover DS 7 Crossback – s ním 508 sdílí i výrobní závod ve francouzském Mulhouse. Hmotnost proti předchůdci klesla o 70 kg, ale standardem je i nadále víceprvkové zadní zavěšení. Benzinové verze standardně a naftové na přání navíc dostanou adaptivní tlumiče.

Peugeot si dal záležet na vynikající manévrovatelnosti. Kvůli tomu mimo jiné nepatrně zkrátil rozvor a výsledkem je průměr otáčení 10,8 metru. Podle automobilky nejlepší hodnota ve třídě. Pro Renault Talisman s řízením zadních kol se tento parametr neudává, tak tomu budeme věřit.

Poslední nový peugeot s dvoulitrem

Až nová 508 na podzim dorazí k prodejcům, základním motorem bude naftový 1.5 BlueHDi o výkonu 96 kW, který jako jediný nabídne manuální převodovku. Za příplatek bude spojen s osmistupňovým automatem, který bude pro všechny ostatní verze standardem.

Fotogalerie

Hlavní motorizací bude i nadále naftový dvoulitr, a to ve verzích 118 a 133 kW. Vedle speciální verze 308 GT bude nová 508 posledním osobním peugeotem s tímto motorem. Z crossoverů 3008 a 5008 totiž varianty 2.0 BlueHDi společně s přechodem na emisní normu Euro 6c zmizí.

Zájemce o benzinový pohon uspokojí modernizovaný turbočtyřválec 1.6 PureTech ve verzích 133 a 165 kW. Za rok se přidá i blíže neupřesněný plug-in hybridní pohon.

Novinka láká i na jiné technické finesy. Například bude prvním autem tohoto typu, které nabídne systém nočního vidění. K tomu se přidává celá paleta asistenčních systémů, včetně adaptivního tempomatu a detekce chodců fungující až do rychlosti 140 km/h.

Hlavním tahákem ovšem bude bezpochyby design. Z předních světel vybíhají jakési kly, které zajišťují denní svícení. Kapota motoru je odsazená a před ní je vůz označen číslem 508 – podobně, jako tomu bylo před půlstoletím u typu 504. Podobně výrazný je nový peugeot i zezadu, zde ho zdobí černý pás nesoucí adaptivní LED koncová světla. Startovací varianta First Edition navíc přidá výrazný rudý lak.

Autoři:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Kalašnikov namířený na Muska. Moskvič se vrací jako elektromobil

Ruský elektromobil Kalašnikov CV-1

Sekta teslistů možná dostane nové protivníky. Věčnému americkému start-upu, který drží nad vodou hlavně vůle a charisma...

Praha je rejdiště maskovaných mercedesů. Nový úlovek odhalí příští rok

Maskované prototypy Mercedesů v Praze: GLB a A-Class

Maskovaný mercedes je už tradiční součástí pražského provozu. Auta se zde testují v pravidelném provozu a aktuálně...

Corolla se vrací. Nový kombík s velkým kufrem jede do Paříže

Toyota Corolla kombi

Ještě na jaře se to auto jmenovalo Auris, Toyota se ovšem nyní rozhodla, že důležitému modelu pro evropské trhy bude...

Najdete na iDNES.cz