Premium

Získejte všechny články
jen za 89 Kč/měsíc

Peugeot 508 SW nehoní litry ani centimetry a nejlepší je zase s dieselem

  9:22
Pokud vám jde o maximální objem kufru, tak pro vás Peugeot 508 SW není tou pravou volbou. Toto auto totiž musíte zvolit srdcem. To bývá obvykle výmluva, u nového peugeotu to tak není. Je to skvělé auto, které prostě nechce jít s dobou v nekonečném nafukování.
Peugeot 508 SW

Peugeot 508 SW | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Segment střední třídy je pro řadu automobilek prestižní – Volkswagen tady má svůj Passat, Ford Mondeo, Mercedes třídy C. Bodují zde především německé značky, proto je třeba ocenit odvahu Peugeotu se nevzdat a postavit novou generaci modelu 508. 

První generace byla oblíbená hlavně u starších klientů. Automobilka ovšem správně vyhodnotila, že je potřeba oslovit taky mladší zákazníky a především firmy, které chtějí atraktivní a moderní auto. 

Peugeot 508 SW

Peugeot proto model 508 úplně překopal a ze sedanu udělal designově zajímavý fastback s bezrámovými okny. Teď jsme se měli poprvé možnost svézt s verzí kombi, na kterou připadá v Evropě v této třídě 60 procent prodejů z celkem zhruba 1 400 000 vozů ročně. Ale stále víc zákazníků utíká k SUV. Co s tím? Peugeot 508 chce hlavně vzbudit v lidech vášeň.

Design nade vše

Kombík chce stejně jako fastback už na první pohled ohromit dynamickými liniemi a také bezrámovými dveřmi, což je v rámci konkurence unikátní. Výrobce si pohrál s takovými detaily, jako třeba že zadní LED světla ve tvaru „lvích drápů“ mění intenzitu podle toho, zda je den či noc, aby byl světelný podpis stále vidět.

Verze SW je téměř stejně nízká jako fastback – necelých 142 cm, což je zhruba o 6 cm méně než předchozí generace. Na délku má 479 cm, tedy jen o 4 cm víc než fastback a o 2 cm méně než předchozí generace. Už z toho je jasné, že o honbu za maximálním objemem zavazadlového prostoru tady nepůjde, Peugeot jasně upřednostnil design.

Základních 530 litrů je nejen podstatně méně, než nabídne třeba passat nebo superb, ale dokonce i o 30 litrů méně, než měla předchozí generace. Ale kufr má pravidelný tvar, výšku pod kryt přesně 500 mm a celkem nízkou nákladovou hranu (63,5 cm). Zadní lavice je dělená v poměru 2/3–1/3 a opěradla jdou sklápět i přímo z prostoru pátých dveří. Pak vznikne rovná podlaha a prostor o objemu 1780 litrů. Peugeot chce s modelem 508 zaútočit i na prémiové konkurenty a pak je třeba říct, že nabídne větší zavazadlový prostor než třeba Mercedes třídy C nebo BMW 3.

Peugeot 508 SW

A jen pro pořádek: honba za litry a centimetry prostoru dohnala auta této třídy často na dohled vyšších kategorií. Přitom střední třída nebyla primárně určená jako „stěhovací“. Vždyť právě zmiňované BMW řady 3 bylo ještě v devadesátých letech vlastně docela subtilní auto, na délku mělo v kombiverzi 443 centimetrů a uvnitř bylo místa asi jako ve fabii první generace.

Kosmický interiér

Interiér nepřekvapí nikoho, kdo zná aktuální produkci Peugeotu. Palubní deska současných modelů této značky je originální a v mnoha věcech odlišná od všech ostatních. Takže i v Peugeotu 508 najdete malý sportovní volant a přístroje umístěné v kapličce až nad ním, takže se ušetří peníze a nervy s vysouvacím sklíčkem head-up displeje. Pod velkou dotykovou obrazovkou je sedm přepínačů základních funkcí ve tvaru klavírních kláves. Zkrátka 508 budí emoce zvenku i zevnitř.

Spojení PSA  s Opelem do jednoho koncernu se projevilo v tom, že sedadla mají stejně jako ty v německých vozech certifikát AGR Asociace pro zdravá záda. Na přání mohou být vybavena i pěti masážními funkcemi. Do bočních kapes ve dveřích se sice vejdou jen litrové lahve, do větrané odkládací schránky však hned dvě 1,5litrové. U páčky automatické převodovky je prostor pro odložení i těch největších mobilních telefonů, v nabídce je i indukční nabíjení. 

Potěší i celkem 4 USB porty, i když ty dva přední jsou poněkud skryté pod mohutným středovým tunelem. Někteří řidiči se jím můžou cítit utlačovaní, jiní si naopak přijdou autem příjemně „obklopení“. Na zadních sedadlech je místa tak akorát, rekordmanem 508 určitě není. U verzí se střešním oknem ovšem mají zde usazení lidé v čalounění stropu nad hlavou vybrání.

Technickou vychytávkou, kterou zatím v žádném jiném Peugeotu nenajdete, je systém nočního vidění, který má identifikovat lidi a zvířata až na vzdálenost 200 metrů. Obraz kamery se zobrazuje na digitálním přístrojovém panelu, tedy v zorném poli řidičových očí. 

Peugeot 508 SW

Sázka na komfort

Použití nové podvozkové platformy EMP2 snížilo mezigeneračně hmotnost auta o 70 kilogramů. Výrobce upřednostnil spíš komfort než sportovní vlastnosti, což je logické a správné rozhodnutí. Velmi dobře se mu podařilo vyladit podvozek už u menšího kombíku 308 SW, z něhož je momentálně jeden z nejlépe jezdících vozů nižší střední třídy.

Víceprvková zadní náprava je u modelu 508 SW ve stupni výbavy GT doplněna i tlumiči s řízeným variabilním odpružením. Jízda je celkově velmi příjemná a pohodová. Velmi příjemným překvapením je, že i s bezrámovými okny panuje uvnitř téměř absolutní ticho.

Ideál je stále dvoulitrový diesel

Motory jsou shodné s fastbackem – benzinový 1.6 o výkonech 180 a 225 koní a naftové 1.5 a 2.0 HDi s výkony od 130 do 180 koní. Pouze nejslabší naftový agregát je spojen s manuální převodovkou, všechny ostatní mají 8stupňový automat. Nejsilnější benzin má hodně výkonu, ale nikoli v nízkých otáčkách. Se slabším dieselem jsme udělali velmi dobrou zkušenost v modelu 308 SW, kde potěšil velmi nízkou spotřebou, pro pohon tak velkého auta jako je 508 SW mu už však trochu chybí výkon pro rychlé předjíždění. Optimální volbou je proto podle mého názoru dvoulitrový diesel, to už je dlouhé roky u střední třídy Peugeotu tradicí a také sázkou na bezproblémový provoz.

V druhém pololetí obohatí nabídku i plug-in hybrid. Základem bude benzinový 1.6 (180 koní), ve spojení s elektromotorem pak maximální výkon dosáhne 225 koní (165 kW). Dojezd čistě na elektřinu slibuje automobilka v rozmezí 40-50 kilometrů. Nákladový prostor by se neměl zmenšovat, protože baterie budou kompletně umístěny pod zadními sedadly.

Zatím neznámá je cena, protože auto se v Česku začne prodávat až v druhém pololetí příštího roku. Vzhledem k tomu, že fastback se prodává od 730 000 korun, dá se odhadnout, že kombi bude zhruba o 30 000 dražší, v těch nejvyšších výbavách bude atakovat milionovou hranici. To je už cena hodná prémiových konkurentů. Ceník třeba „céčkového“ Mercedesu C začíná v Česku na 814 000 Kč, takže bude jen o málo dražší. Ten sympatický Peugeot by si ovšem úspěch zasloužil.

Autoři:

Den otevřených dveří letiště Náměšť

Ve středu 1. května se na letišti Náměšť poprvé veřejnosti představí nové vrtulníky AH-1Z Viper a UH-1Y Venom. K vidění bude další letecká i pozemní technika.

Mohlo by se hodit

  • Nejčtenější

Autofotka: Sen z plakátů v kotrmelcích. Mladíček v tunelu rozbil Ferrari F40

28. dubna 2024

Symbol italské nenažranosti se již skoro čtyři dekády pokouší zabít své řidiče. Jízda s Ferrari F40...

Test prodejců aut: Za hvězdy, exoty i nuly. Ani milion nezaručí respekt

26. dubna 2024

Premium I když automobilky odvážně plánují strategie, jak si podmaní české zákazníky, takříkajíc skutek...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Tatra má nejmladšího šéfa vývoje v historii, třicetiletého veteránistu

23. dubna 2024

Od počátku března nově zastává pozici ředitele výzkumu a vývoje společnosti Tatra Trucks Jakub...

Slovenská superstar Kabaň namaluje auta pro Číňany. Dohlédne i na tvary MG

23. dubna 2024

Premium Na otázku, co bude s designérem Jozefem Kabaněm poté, co skončil v odkladišti stylistů Volkswagenu...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Exota z bazaru se není třeba bát, SsangYong Korando postavili festovně

22. dubna 2024

Premium Když se řekne SsangYong Korando, mnoho lidí sice ví, že je to nějaké auto, ale vlastně ani nevědí,...

Fiat 500X je tajný tip z bazaru. Když měníte olej, vydrží věčně

29. dubna 2024

Premium Kompaktní crossover je na trhu od roku 2014 a v roce 2018 prodělal facelift spolu s přechodem na...

Přehlídka automobilových perel vzdala hold zapomenutým českým značkám

29. dubna 2024  10:30

Výstava automobilových veteránů v pražské Hostivaři připomněla výročí 90 let Jawy a 100 let...

Seat jede dál, přijdou facelifty a větší odlišení od značky Cupra

29. dubna 2024

Evropské automobilky se možná až příliš shlédly ve velkých vozech, na kterých je větší marže, a...

Sdílení aut není jen doménou mladých. Zájem mají i padesátníci

29. dubna 2024

Carsharing je alternativou ke klasickému vlastnictví automobilu, na kterou sází města i...

Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit
Nespí vaše dítě? Přečtěte si, jak nespavost vyřešit

Nespavost a problémy se spánkem se v různé míře objevují až u 30 % dětí. Mohou se projevovat častým buzením, problémy s usínáním, brzkým vstáváním...

Bývalý fitness trenér Kavalír zrušil asistovanou sebevraždu, manželka je těhotná

Bývalý fitness trenér Jan Kavalír (33) trpí osmým rokem amyotrofickou laterální sklerózou. 19. dubna tohoto roku měl ve...

Tenistka Markéta Vondroušová se po necelých dvou letech manželství rozvádí

Sedmá hráčka světa a aktuální vítězka nejprestižnějšího turnaje světa Wimbledonu, tenistka Markéta Vondroušová (24), se...

Horňáci versus dolňáci. Víme, čemu muži dávají přednost, a je to překvapení

Ženské tělo je pro muže celkově velmi atraktivní a nabízí jejich očím mnoho zajímavých partií. Největší pozornosti se...

Hello Kitty slaví padesátiny. Celý svět si myslí, že je to kočička, jenže není

Kulatý obličej se dvěma trojúhelníkovýma ušima, drobný čumáček, vousky a červená mašle na uchu. Taková je Hello Kitty,...

KOMENTÁŘ: Z Davida Černého se stal parazit. O umění už dávno nejde

Premium Když se David Černý v televizi pohádal s kurátorkou Marií Foltýnovou, spory o jeho plastiku na obchodním domě Máj...