Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 605: velký automobil za menší peníze

aktualizováno 
8. 12. 1999 - Květen příštího roku uvede na zdejší silnice Peugeotův nový model 607, který v automobilové vyšší střední třídě nahradí už jedenáctým rokem vyráběný a také v Česku rozšířený typ 605. Tato zpráva však do obchodu s jetými Peugeoty 605 nijak výrazně nezasahuje: starší vozy patří k levnějším mezi srovnatelnou konkurencí už delší čas.

V současnosti lze pořídit exempláře z roku 1989 zhruba za 75 tisíc korun a modernizované verze ročníku 1993 stojí kolem 120 tisíc korun. Perspektivní auta z roku 1995 se dají koupit za 180 tisíc - vše v málo vyhledávaných a přitom v nabídce na trhu ojetin nejrozšířenějších provedeních s žíznivými třílitrovými šestiválci. Mnohem oblíbenější a střídmé 2,1 či 2,5litrové turbodiesely jsou dražší - nejméně o 20 tisíc u starých kusů a až o 40 tisíc v případě čtyřletých vozů. Peugeot 605 je pozoruhodný především nevšedním vnitřním prostorem a pohodlím pro posádku. I proto zajímá fandy větších vozů, početnější rodiny a kromě jiných třeba i taxikáře. Ti na jedné straně kromě komfortu oceňují nižší pořizovací cenu starších vozů, ale na druhé straně jsou nespokojeni hlavně s vysokou - až patnáctilitrovou - městskou spotřebou u benzinových třílitrů a relativně malou trvanlivostí přední nápravy, převodovky a brzd. Kladné body velký peugeot získává za stále přijatelný kabát, bohatou výbavu, velmi dobré jízdní vlastnosti a za objemný zavazadlový prostor,kritizován naopak je za horší výrobní zpracování, které u vozu jeho kategorie nelze tolerovat, za poruchovou elektroinstalaci, úniky oleje z motoru i převodovky, za méně trvanlivé zavěšení předních kol a za provedení interiéru, z něhož dýchá láce. Za nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují některý z úsporných a trvanlivých dieselů, které berou od šesti do osmi litrů na sto kilometrů. Z benzinových verzí postačuje dvoulitr,s nímž lze jezdit se spotřebou něco málo nad deset litrů, zatímco třílitr žádá i mimo město minimálně o dva tři litry víc a výkonem se za to příliš neodvděčuje. Pro Peugeota 605 jsou dražší náhradní díly. Pro orientaci uvádíme ceny některých z nich z nabídky oficiálních prodejců - čelní sklo (tónované): 6185, přední světlomet (dvoužárovkový) 8186, přední nárazník: 13 491, přední brzdové destičky: 2489, přední blatník: 6665, alternátor: 19 888 a hodina práce značkového servisu: 300 až 450 korun. Srovnatelnou konkurenci Peugeotu 605 na tuzemském trhu ojetin tvoří hlavně Ford Scorpio a Opel Omeg a, podstatně dražší jsou vozy Mercedes a BMW.

PLUSY

- prostorná kabina i zavazadelník
- dobré jízdní vlastnosti
- relativně nízké ceny ojetin
- i po deseti letech výroby hezký tvar
- bohatá výbava
- úsporné a trvanlivé dieselové motory

MINUSY

- malý zájem o ojetiny, zvlášť o třílitrové šestiválce
- vysoká spotřeba zejména u třílitrového šestiválce
- horší výrobní zpracování
- méně trvanlivé přední nápravy, převodovky a brzdy
- poruchy elektroinstalace
- úniky oleje z motoru a převodovky
- koroze a netěsnosti výfuku
- rezervy v účinnosti ruční brzdy
- dražší náhradní díly

Autor:






Nejčtenější

Mnohé recyklační továrny stále spoléhají na ruční práci.
Čínu zavalily použité baterie z elektromobilů. V recyklaci leží miliardy

Čínské recyklační továrny, které se specializují na likvidaci elektroniky, před sebou mají novou výzvu. V zemi prudce roste prodej elektromobilů, které...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Další z rubriky

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Ferrari 458 4,5 SPIDER
Ferrari 458 4,5 SPIDER

r.v. 2012, naj. 22 200 km, benzín
4 999 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.