Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 605: velký automobil za menší peníze

aktualizováno 
8. 12. 1999 - Květen příštího roku uvede na zdejší silnice Peugeotův nový model 607, který v automobilové vyšší střední třídě nahradí už jedenáctým rokem vyráběný a také v Česku rozšířený typ 605. Tato zpráva však do obchodu s jetými Peugeoty 605 nijak výrazně nezasahuje: starší vozy patří k levnějším mezi srovnatelnou konkurencí už delší čas.

V současnosti lze pořídit exempláře z roku 1989 zhruba za 75 tisíc korun a modernizované verze ročníku 1993 stojí kolem 120 tisíc korun. Perspektivní auta z roku 1995 se dají koupit za 180 tisíc - vše v málo vyhledávaných a přitom v nabídce na trhu ojetin nejrozšířenějších provedeních s žíznivými třílitrovými šestiválci. Mnohem oblíbenější a střídmé 2,1 či 2,5litrové turbodiesely jsou dražší - nejméně o 20 tisíc u starých kusů a až o 40 tisíc v případě čtyřletých vozů. Peugeot 605 je pozoruhodný především nevšedním vnitřním prostorem a pohodlím pro posádku. I proto zajímá fandy větších vozů, početnější rodiny a kromě jiných třeba i taxikáře. Ti na jedné straně kromě komfortu oceňují nižší pořizovací cenu starších vozů, ale na druhé straně jsou nespokojeni hlavně s vysokou - až patnáctilitrovou - městskou spotřebou u benzinových třílitrů a relativně malou trvanlivostí přední nápravy, převodovky a brzd. Kladné body velký peugeot získává za stále přijatelný kabát, bohatou výbavu, velmi dobré jízdní vlastnosti a za objemný zavazadlový prostor,kritizován naopak je za horší výrobní zpracování, které u vozu jeho kategorie nelze tolerovat, za poruchovou elektroinstalaci, úniky oleje z motoru i převodovky, za méně trvanlivé zavěšení předních kol a za provedení interiéru, z něhož dýchá láce. Za nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují některý z úsporných a trvanlivých dieselů, které berou od šesti do osmi litrů na sto kilometrů. Z benzinových verzí postačuje dvoulitr,s nímž lze jezdit se spotřebou něco málo nad deset litrů, zatímco třílitr žádá i mimo město minimálně o dva tři litry víc a výkonem se za to příliš neodvděčuje. Pro Peugeota 605 jsou dražší náhradní díly. Pro orientaci uvádíme ceny některých z nich z nabídky oficiálních prodejců - čelní sklo (tónované): 6185, přední světlomet (dvoužárovkový) 8186, přední nárazník: 13 491, přední brzdové destičky: 2489, přední blatník: 6665, alternátor: 19 888 a hodina práce značkového servisu: 300 až 450 korun. Srovnatelnou konkurenci Peugeotu 605 na tuzemském trhu ojetin tvoří hlavně Ford Scorpio a Opel Omeg a, podstatně dražší jsou vozy Mercedes a BMW.

PLUSY

- prostorná kabina i zavazadelník
- dobré jízdní vlastnosti
- relativně nízké ceny ojetin
- i po deseti letech výroby hezký tvar
- bohatá výbava
- úsporné a trvanlivé dieselové motory

MINUSY

- malý zájem o ojetiny, zvlášť o třílitrové šestiválce
- vysoká spotřeba zejména u třílitrového šestiválce
- horší výrobní zpracování
- méně trvanlivé přední nápravy, převodovky a brzdy
- poruchy elektroinstalace
- úniky oleje z motoru a převodovky
- koroze a netěsnosti výfuku
- rezervy v účinnosti ruční brzdy
- dražší náhradní díly

Autor:



Nejčtenější

Tesla opět nevyrábí. Musk spí v továrně ve spacáku, zradili ho roboti

Majitel firmy Tesla Elon Musk.

Výroba Tesly 3 opět stojí. Elon Musk věnuje všechen čas tomu, aby jeho automobilka na elektromobily konečně rozběhla...

Tesla Model S je méně ekologická než diesely, ukázala analýza ADACu

auto, spaliny, diesel (ilustrační snímek)

Německý autoklub se ve svém aktuálním testu nesoustředil jen na emise, které vznikají při provozu, ale i na výrobu...



Kamufláž, která nefunguje: nálepky na SPZ proti radarům jsou vyhozené peníze

Facebookové stránky nabízejí polep na SPZ proti radaru, po osvícení bleskem...

Přelepte, posprejujte SPZ a zákon vás nedohoní. Internet je plný tipů, jak bez rizika zakrýt registrační značku, aby ji...

Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard...

Test padělaných kapot na škodovku: jsou měkčí, nepasují a reznou

Senior ve škodovce nepřežil náraz do autobusu ve Vratimově. (21. července 2012)

S více či méně zdařilou napodobeninou se setkal každý. Ať už šlo o padělek značkového trička, bot, hodinek či šperků....

Další z rubriky

Škoda nestíhá vyrábět, část produkce stěhuje do Německa

Montáž zadních dveří na vůz Škoda Superb.

Česká značka patřící do koncernu Volkswagen dlouhodobě bojuje s vytížeností svých továren. Šéf automobilky Bernhard...

Senioři přiznávají nedostatky v řízení. O kurzy zdarma je zájem

O víkendu odstartoval na polygonech v Česku bezplatný projekt Jedu s dobou...

I když jezdí za volantem auta nejdéle, patří mezi nejohroženější skupiny řidičů. Seniorů za volantem přibývá. Často se...

Nová čínská škoda v plné parádě: Kamiq představili ambasádě v Pekingu

Škoda představila na českém velvyslanectví v Pekingu nové městské SUV pro...

Potvrzeno. Nové městské SUV ze škodovky určené pouze pro čínský trh ponese název Kamiq. Automobilka Škoda Auto jej v...

Najdete na iDNES.cz