Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 605: velký automobil za menší peníze

aktualizováno 
8. 12. 1999 - Květen příštího roku uvede na zdejší silnice Peugeotův nový model 607, který v automobilové vyšší střední třídě nahradí už jedenáctým rokem vyráběný a také v Česku rozšířený typ 605. Tato zpráva však do obchodu s jetými Peugeoty 605 nijak výrazně nezasahuje: starší vozy patří k levnějším mezi srovnatelnou konkurencí už delší čas.

V současnosti lze pořídit exempláře z roku 1989 zhruba za 75 tisíc korun a modernizované verze ročníku 1993 stojí kolem 120 tisíc korun. Perspektivní auta z roku 1995 se dají koupit za 180 tisíc - vše v málo vyhledávaných a přitom v nabídce na trhu ojetin nejrozšířenějších provedeních s žíznivými třílitrovými šestiválci. Mnohem oblíbenější a střídmé 2,1 či 2,5litrové turbodiesely jsou dražší - nejméně o 20 tisíc u starých kusů a až o 40 tisíc v případě čtyřletých vozů. Peugeot 605 je pozoruhodný především nevšedním vnitřním prostorem a pohodlím pro posádku. I proto zajímá fandy větších vozů, početnější rodiny a kromě jiných třeba i taxikáře. Ti na jedné straně kromě komfortu oceňují nižší pořizovací cenu starších vozů, ale na druhé straně jsou nespokojeni hlavně s vysokou - až patnáctilitrovou - městskou spotřebou u benzinových třílitrů a relativně malou trvanlivostí přední nápravy, převodovky a brzd. Kladné body velký peugeot získává za stále přijatelný kabát, bohatou výbavu, velmi dobré jízdní vlastnosti a za objemný zavazadlový prostor,kritizován naopak je za horší výrobní zpracování, které u vozu jeho kategorie nelze tolerovat, za poruchovou elektroinstalaci, úniky oleje z motoru i převodovky, za méně trvanlivé zavěšení předních kol a za provedení interiéru, z něhož dýchá láce. Za nejvhodnější ke koupi odborníci doporučují některý z úsporných a trvanlivých dieselů, které berou od šesti do osmi litrů na sto kilometrů. Z benzinových verzí postačuje dvoulitr,s nímž lze jezdit se spotřebou něco málo nad deset litrů, zatímco třílitr žádá i mimo město minimálně o dva tři litry víc a výkonem se za to příliš neodvděčuje. Pro Peugeota 605 jsou dražší náhradní díly. Pro orientaci uvádíme ceny některých z nich z nabídky oficiálních prodejců - čelní sklo (tónované): 6185, přední světlomet (dvoužárovkový) 8186, přední nárazník: 13 491, přední brzdové destičky: 2489, přední blatník: 6665, alternátor: 19 888 a hodina práce značkového servisu: 300 až 450 korun. Srovnatelnou konkurenci Peugeotu 605 na tuzemském trhu ojetin tvoří hlavně Ford Scorpio a Opel Omeg a, podstatně dražší jsou vozy Mercedes a BMW.

PLUSY

- prostorná kabina i zavazadelník
- dobré jízdní vlastnosti
- relativně nízké ceny ojetin
- i po deseti letech výroby hezký tvar
- bohatá výbava
- úsporné a trvanlivé dieselové motory

MINUSY

- malý zájem o ojetiny, zvlášť o třílitrové šestiválce
- vysoká spotřeba zejména u třílitrového šestiválce
- horší výrobní zpracování
- méně trvanlivé přední nápravy, převodovky a brzdy
- poruchy elektroinstalace
- úniky oleje z motoru a převodovky
- koroze a netěsnosti výfuku
- rezervy v účinnosti ruční brzdy
- dražší náhradní díly

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Elektromobilita startuje. Audi e-tron chce být především normální SUV

Audi e-tron

Audi oficiálně představilo svůj první sériový elektromobil e-tron. SUV slibující dojezd přes 400 kilometrů se ukázalo v...

Elektrifikace je dražší, než se myslelo. Šéf VW na ni musí vydělat

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Když Herbert Diess prezentoval v předvečer autosalonu v Šanghaji na jaře 2017 koncept elektrického vozu, zářily mu oči....

Najdete na iDNES.cz