Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 607 2.2 HDI je elegán, který nechce závodit

aktualizováno 
Nový Peugeot 607 2.2 HDI patrně nezaujme zájemce o rychlé svezení, zato ho na silnici jen málokdo přehlédne. A za svého favorita mohou francouzskou novinku mít vyznavači turbodieselových motorů s nízkou spotřebou paliva. Téměř pětimetrová limuzína nabídne také dost vnitřního prostoru, který korunuje obrovský, ale omezeně využitelný kufr. Oproti německým konkurentům je peugeot levnější, a přitom jako každá správná novinka zároveň nabízí víc výbavy, než je v jeho vyšší střední třídě obvyklé. Z testu MF DNES vyplynulo, že zájemci o tento vůz by si rozhodně měli připlatit za stabilizační systém podvozku (ESP). Bez něj nejsou jízdní vlastnosti Peugeotu 607 stoprocentní.

Při vyhýbacím manévru do strany totiž dlouhá záď Peugeotu 607 ustřeluje. ESP, který bolest řeší, nabízí dovozce k motorům 2.2 za příplatek 33 tisíc korun. Například v Německu však Peugeoty 607 mají tento elektronický systém v základní výbavě. Na špatných silnicích má novinka mezery v komfortu jízdy. Příčné nerovnosti nebo městská dlažba jsou v kabině znát více než ve vozech formátu BMW a Mercedes. Ani řízení není absolutně přesné, takže hlavně ve vyšších rychlostech je nutné neobvykle často korigovat volant. Na druhé straně na řidiče čeká celá řada doplňků, které mu ovládání vozu ulehčují.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Po nastartování se automaticky rozsvítí světla, ale jen ve tmě. Zařídí to snímač venkovního světla. Podobně se chovají automatické stěrače: když začne pršet, pustí se do práce. V ceně je i tempomat, zatímco za parkovací systém v zadním nárazníku se připlácí. Největším přínosem však může být standardně dodávaný systém šesti airbagů - předních, bočních i hlavových. Nabídka prostoru je podle výsledků měření ve zkušebně pražského Ústavu silniční a městské dopravy (ÚSMD) velkorysá především do šířky. Vzadu pro kolena je také místa dost, ale oproti vozům o třídu menším není rozdíl zas tak významný.

Technici totiž ve zmíněném místě naměřili Peugeotu 607 jen o dva centimetry více než například novému Fordu Mondeo. Ten však platí za jedno z nejprostornějších aut střední kategorie. ÚSMD konstatoval také skromnější poměry v prostoru pro hlavy cestujících na zadním sedadle Peugeotu 607, což padá na vrub strmě klesající střechy. Kufr Peugeotu 607 pojme jen o šest litrů méně, než nese modelové označení automobilu (601 litrů). Jeho hrana není zrovna nízko, a navíc je zavazadlový prostor poměrně plochý, takže mnoho místa pro vyšší předměty nenabídne. Motor 2.2 HDI má výkon 133 koní a dynamiku, která sice posádku nevtlačí do sedadel, ale i tak zaručuje dostatečné zrychlení. Spotřebu lze srazit až k sedmi litrům na 100 kilometrů - na dálnicích a okresních silnicích.

Ve městě však vůz, jehož předchůdce model 605 patří k velmi rozšířeným autům na zdejších silnicích, žádá i více než deset litrů nafty na 100 kilometrů. Martin Kovář, který hodnotí pro MF DNES testovaná auta pohledem řidiče na vozíku, pochválil u Peugeotu 607 některé prvky výbavy. "Elektrické nastavení sedadel, automatické stěrače a světlomety - to vše handicapovaný řidič uvítá. Ve vozech nižších tříd, než je Peugeot 607, se však tyto doplňky zatím úplně nerozšířily," konstatuje Martin Kovář.


Hodnocení MF DNES

Motor a převodovka

Pružnost motoru 6
Převodovka 8
Spotřeba v testu 7

Karoserie a interier
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 8
Využití kufru 7
Výhled z vozu 8

Podvozek
Jízdní vlastnosti 6
Řízení a ovladatelnost 7
Tlumení nerovností 7
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů

Měření MF DNES
Zrychlení 0-100 km/h (s) 13,2
Zrychlení 0-400 m (s) 18,9
Zrychlení (IV.) 50-90 km/h (s) 9,1
Zrychlení (V.) 80-130 km/h (s) 17,3
Brzdná dráha z 80 km/h (m) 30,0
Pramen: ÚSMD


Očima designéra

Peugeot 607 je nádherný designérský počin. Stojí na originálním tvaru, nikoliv na prvoplánovém mrhání chromem, který je jen tam, kde podtrhuje skutečnou originalitu. Karoserie je atraktivní a působí vznešeněji než glorifikovaná německá konkurence. Originalita designu je patrná na mnoha detailech, z nichž některé budou hojně napodobovány. Příklad? Třeba hrana, která opticky odděluje kapotu, přední sklo a střechu od bočních blatníků a dveří. Je výrazně identifikovatelná po celé své délce - od předního světlometu přes přední a zadní sloupek až dozadu - a karoserii opticky rozšiřuje. Nic zásadního nelze vytknout ani interiéru.
Jan Prokop, autor je spolupracovníkem redakce

Prognóza odhadce
Na trhu nových automobilů Peugeot 607 zřejmě získá větší podíl než jeho předchůdce 605. Mnozí manažeři po této limuzíně sáhnou podle hesla, že změna je život, a vše nasvědčuje tomu, že neprohloupí. Ani v situaci, kdy na trhu ojetin v Česku bude model 607 držet ve vztahu ke konkurenci lehce podprůměrné ceny. Vůz s dieselovým motorem bude žádanější. Po pětiletém provozu a zhruba 130 tisících kilometrů majitel při prodeji získá minimálně 260 tisíc korun za zážehové provedení a za verzi HDI bude zhruba 310 tisíc korun.
Tomáš Majer, autor je spolupracovníkem redakce

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Peugeot 607 2.2 HDI

Autor:


Nejčtenější

Boj proti mamataxi začíná. Vídeňská škola jim dala stopku

Ilustrační snímek

Od září do začátku listopadu letošního roku probíhá před základní školou ve Vereinsgasse ve vídeňské čtvrti...

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...



Děti se před školou bojí, rodiče ignorují dopravní předpisy, tvrdí sdružení

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Děti v Praze vozí čím dál častěji do školy jejich rodiče, zjistilo občanské sdružení Pražské matky. Podle něj...

KVÍZ PRO ŘIDIČE: Zvládli byste závěrečný test v autoškole? Otestujte se

Ilustrační snímek

Vyzkoušejte si, zda byste obstáli při závěrečném testu v autoškole. V novém seriálu iDNES.cz postupně najdete dvanáct...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Další z rubriky

První opravdový konkurent pro Teslu je šampion v předjíždění od Jaguaru

Elektromobil Jaguar I-Pace

Zavedené automobilky neustále slibují, jak začnou prodávat elektromobily s výkonem a dojezdem bez kompromisů. Ale dosud...

Honda CR-V dala sbohem dieselu, poprvé je sedmimístná

Honda CR-V

Honda často staví svá auta jinak než ostatní. A není to jen netradičním designem. Například vytvoří od podlahy nové...

Kosmický modul BMW má vlastní elektrárnu, zkusili jsme ho úplně vybít

BMW i3s REX

BMW i3 je jednou z ikon elektromobility. Vyrábí se od roku 2013 a ani za pět let neztrácí nic z neobvyklosti svého...

Najdete na iDNES.cz