Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 907: lev řve... a pořádně

  17:49aktualizováno  17:49
Krása, agresivita, dynamika, elegance, historie, moderna... pořádně pestrý a silný koktejl namíchali u Peugeotu před nadcházejícím autosalonem pod Eiffelovkou. Pětisetkoňový koncept označený 907 je supersport se vším všudy - uhrančivý a už na první pohled pořádně rychlý.

Spíše do oblasti teorie bohužel patří úvahy o tom, že by král zvířat s cedulkou 907 vůbec kdy spatřil světlo světa v sériovější podobě.

Linie a proporce dávají vzpomenout na legendu automobilové historie z 60. let - Jaguar E-Type. Vyznavači moderních aut v něm zase uvidí Mercedes SLR. I špetku amerických muscle-car, nebo klasických ferrari 60. let v něm najdeme.

Dvoumístné kupé je moderní a zároveň klasické. Jemné a plavné křivky se snoubí s agresivitou a dynamikou. Nechybí ani základní identifikační znaky nových Peugeotů - nenasytná tlama předního nárazníku a velké veselé oči světel.

Velkorysý dvanáctiválec pod kapotou a ušlechtilé tvary karoserie, jakoby vzešlé z rýsovacích prken velkých mistrů karosářů šedesátých let, doplňuje superluxusní interiér inspirovaný "GTčky" z vyšších kruhů. Kůže kam oko pohlédne, pravé dřevo na volantu a řadicí páce, hliník... jen ty nej- materiály vévodí dvoumístné kabině, která je posazena až někam na zadní nápravu.

Předlouhá kapota dává nahlédnout do svých útrob prosklenou střední částí. A chromované kanály sání zahrají pětisetkoňové "furioso" (368 kW) dvanáctiválcového šestilitru pod kapotou.

Hmota skleněného segmentu kapoty zasahuje částečně i do interiéru a tvoří centrální panel. V jeho středu trůní velký dotykový displej. Ovládat umí vše co do komfortní výbavy supersportu 21. století patří: GPS, přehravač DVD, MP3. Až řidič a spolujezdec odvrátí oči od urozeného interiéru, uvidí přes celoprosklenou střechu nebe.

Zezadu se naskytne pohled na vysouvací křídlo a širokánské pneumatiky. Ty vzadu mají rozměr 345/35, vpředu pak 275/40. Obuté jsou na 18 palcových ráfcích.

A míry krále francouzské automobilové zvířeny? Délka 4,37 metru, šířka 1,88 metru, výška 1,21 metru a rozvor 2,5 metru. Na nízké hmotnosti 1400 kg se podepisuje i rám z uhlíkových vláken. Dvanáctiválcový motor je uložený podélně za přední nápravou a přes sekvenční šestistupňovou převodovku pohání zadní kola.

Jen a jen pro Peugeot 907 byla také navržena sada tašek, tisková zpráva se bohužel nezmiňuje o tom kde je koupit a kam je v autě uložit.

Úkol pro pozorné: najděte výfuky.

Peugeot 1007 RC

Lvíče si ještě ani neodbylo oficiální autosalonovou premiéru a už vystrkuje drápky. Označení RC napovídá, že půjde o sportovní verzi tohoto stylového městského Peugeotu.

K přívětivé tvářičce a posuvným bočním dveřím přibyly sportovní prvky. Vrchní hrana zadních dveří dostala spojler, auto obulo 18 palcové disky, pod kterými vykukují černě lakované brzdiče. "Fajnovější" vzhled mají i světla a zpětná zrcátka. Nechybí chromované koncovky výfuku a kůže v interiéru.

"RCčko" pohání čtyřválcový motor 1,6 16V s výkonem 105 kW (140 koní). Podvozek je sériový z 1007.

Peugeot 1007 si ještě neodbyl oficiální autosalonovou premiéru a lvíče už vystrkuje drápky. Označení RC napovídá, že půjde o sportovní verzi tohoto stylového městského vozítka.

Nechybí chromované koncovky výfuku a spojler na horní hraně zadních dveří.

K přívětivé tvářičce a posuvným bočním dveřím přibyly sportovní prvky.

Auto dostalo 18 palcové disky, pod nimi vykukují černě lakované brzdiče.

Interiér je celý "v kůži".

Krása, agresivita, dynamika, elegance, historie, moderna... pořádně silný koktejl namíchali u Peugeotu před nadcházejícím autosalonem pod Eiffelovkou.

Pětisetkoňový dvanáctivalcový koncept označený 907, je supersport se vším všudy - uhrančivý a už na první pohled pořádně rychlý.

Dvoumístné kupé je moderní a zároveň klasické. Jemné a plavné křívky se snoubí s agresivitou a dynamikou.

Kůže kam oko pohlédne, pravé dřevo na volantu a řadicí páce, hliník... jen ty nej- materiály vévodí dvoumístné kabině posazené až někam na zadní nápravu.

Nechybí ani základní identifikační znak nových Peugeotů - nenasytná tlama předního nárazníku a velké veselé oči světel.

Délka 4,37 metru, šířka 1,88 metru, výška 1,21 metru a rozvor 2,5 metru. Na nízké hmotnosti 1400 kg se podepisuje i rám z uhlíkových vláken.

Zezadu se naskytne pohled na vysouvací křídlo a širokánské pneumatiky. Ty vzadu mají rozměr 345/35, vpředu 275/40. Obuté jsou na 18 palcových ráfcích.

Dvanáctiválcový motor je uložený podélně za přední nápravou, a přes sekvenční šestistupňovou převodovku pohání zadní kola.

Nechybí ani základní identifikační znak nových Peugeotů - nenasytná tlama předního nárazníku a velké veselé oči světel.

Předlouhá kapota dává nahlédnout do svých útrob prosklenou střední částí. Chromované kanály sání zahrají pětisetkoňové "furioso" (368 kW) dvanáctiválcového šestilitru pod kapotou.

Až řidič a spolujezdec odvrátí oči od urozeného interiéru, uvidí přes celoprosklenou střechu nebe.

Na středovém panelu trůní velký dotykový displej. Ovádat umí vše co do komfortní výbavy supersportu 21. století patří: GPS, přehravač DVD, MP3 apod.).

Autoři: ,




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.