Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 908 RC: Fantom Paříže

aktualizováno 
Černá limuzína se vyřítí zpod moderní čtvrtí La Défense, táhlým smykem rozhrne malé peugeotíky mačkající se kolem Vítězného oblouku, odfoukne klobouky kavárenských hostů podél Champs Elysées, pištící pneumatiky vystraší holuby hovící si na Eiffelovce, bílé rukávce policistů, kteří si mohou upískat své píšťalky, se jen míhají ve vzduchu na křižovatkách... Fantom právě prolétl Paříží.

Peugeot 908 RC | foto: Peugeot

V roce 2007 se představí na závodních okruzích a začne hned na tom nejznámějším v Le Mans. Předtím ale nový dieselový dvanáctiválec HDI oblékne černý kabát a vyrazí na obhlídku města, kterému bude na konci září vládnout.

popisek AUTOKATALOG
VŠE O PEUGEOTECH 

Fantomův bourák nehýří krásou, ale uhrančivou tajemností. Do okének se bojíte podívat. Za svou velikost a nabubřelost se nestydí, blyštivým chromem jen tak mimochodem připomene, že není jen tak obyčejný pařížský hejsek.

Vrací se na místo činu
Před dvěma lety se na pařížské přehlídce představilo kupé 907, pro letošek si francouzský lev připravil větší kalibr. Strašidelný kupé-sedan, který působí stejně nedotknutelně a tajemně jako nepolapitelný hrdina pařížského podsvětí, nese jméno 908 RC.

Označení RC, které nosí sportovní peugeoty, nedostal přes pět metrů dlouhý sedan náhodou. Turbodiesel, který je v 908 tím nejdůležitějším, totiž bude francouzský výrobce montovat do svých speciálů pro dvacetičtyřhodinovku.

Pětiapůllitrový agregát vyvine sílu 515 koňských sil, vozovku bude masírovat až 1200 newtonmetrů kroutícího momentu. Přední kola mají v průměru 20 palců (255/35), zadní jsou o palec větší (285/30 R21)

Zajímavostí je zástavba šestistupňové sekvenční převodovky až pod motor, čímž se podařilo konstruktérům udržet těžiště dostatečně nízko. Ani umístění motoru není pro sedan tradiční. Dvanáctiválec s válci rozevřenými ve stostupňovém úhlu se usadil napříč před zadní nápravou. Nezbytným prvkem je filtr pevných částic (FAP).

Sportovní rodokmen nezapře ani karoserie,vyrobená z uhlíkových vláken a hliníku, uhlík smíchaný s keramikou byl použit také pro výrobu brzd. Nápravy pochází ze 407.

Fantom nastupuje dveřmi, které postrádají klasické kliky; na fotografich působí podivně "zkroucený" přední (A) sloupek, na který navazuje malá plocha bočních oken, příliš brzy ukončená trojúhelníkovým posledním sloupkem, zabíhajícím až k hraně víka kufru. 

Trojúhelníky se vůbec designérům při navrhování 908 zalíbily, jim blízký tvar dostala také přední i zadní světla, složená z LED diod.

Obrovské čelní okno zasahuje až ke středovému (B) sloupku, sklo nad hlavou mají ale také cestující na zadních sedadlech.

Pracoviště řidiče pojali designéři v minimalistickém stylu. Všechny přímo pro řízení nepotřebné ovladače se schovaly do menu multifunkčního počítače, ovládaného přes dotykový displej. V černém lvím přízraku nechybí navigace, řádně dimenzovaná audisoustava, nebo čtyřzónová klimatizace, ovládaná také ze zadních sportovních klubovek, každý ze čtyř cestujících má k dispozici tu svou.

Peugeot 908 RC v číslech

motor

5,5litr HDI V12

max. výkon

515/700 kW/k

max. kroutící moment

1200 Nm

maximální rychlost

300+ km/h

pneumatiky

přední 255/35 R20
zadní 285/30 R21

dálka x šířka x výška

5123 x 2154 (včetně zrcátek)
x 1370 mm

rozvor

3150 mm

pohotovostní hmotnost

1800 kg

objem nádrže

100 l

objem předního kufru

220 l

objem zadního kufru

300 l


Autoři: ,




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

BMW X3
BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní spektrum od X1 do X7, má důležitou pozici...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.