Autofotka týdne: Nádherný koncept vzpomíná na krásné peugeoty

aktualizováno 
Dost pravděpodobně to bude poslední autosalon v Paříži. Tradiční a asi nejslavnější autopřehlídka světa otevře letos začátkem října, 120 let po tom prvním konaném v roce 1898. Mnoho značek bude na autosalonu nad Seinou chybět, o to víc se chtějí vytáhnout domácí automobilky.

Peugeot e-Legend | foto: Peugeot

Mezi nejzářivější hvězdy bude patřit Peugeot se svým nádherným konceptem pojmenovaným e-Legend. Už kvůli němu má smysl na autosalon pod Eiffelovku zamířit. 

Jak dnešní zvyklosti velí, má elektrický pohon a prezentuje technologie pro autonomní řízení. Ale v prvé řadě je to hlavně skvělá designérská práce, která vzpomíná na doby, kdy Peugeot vyráběl jedna z nejkrásnějších aut v Evropě. E-Legend tak připomíná Pininfarinou tvarované kupé postavené na základech Peugeotu 504, který se představil před padesáti lety, v roce 1968; kupé dorazilo v následujícím roce.

Peugeot e-Legend

Je to neo-retro, to dnes frčí. Boční silueta s velkým skleníkem kabiny a pontonem karoserie připomínajícím bárku je dokonale vyvážená a připomene, jak to bylo hezké, když ulicemi jezdilo také něco jiného než otylá SUV. Nízkou příď a subtilní záď zdobí filigránské detaily přidávající do historizujících tvarů modernu dnešních technologií.

Autosalon Paříž 2018

Auta jsou dnes tvarovaná jako jedna hmota, ze které designéři modelují knedlíkovité tvary zaoblených aerodynamických karoserií. Peugeot e-Legend má tělo tvarované jinak, tak nějak postaru, jednotlivé hmoty jsou tvarované zvlášť a pospojované v jasných proporcích. Koncept je 4 650 centimetrů dlouhý, 1930 cm široký, 137 cm vysoký s rozvorem 2690 cm. Ráfky kol jsou devatenáctipalcové.

Zvnějšku je na fotkách ocelově šedý, při osobním setkání odhalíte, že mění barvy podle dopadajícího světla - od jiskřivě šampaňské po bronzovou.

Peugeot e-Legend
Peugeot e-Legend

Vnitřek, to jsou šedesátky a sedmdesátky ve vrcholové formě. Nádherný mondénní obývák v zářivě modrém sametu - tehdy měli lidé fantazii a odvahu, dnes je vrcholným odvazem od šedi a černi příplatková hnědá barva řídké melty.

Fotogalerie

Obrovité sedačky seskládané z „buřtíků“ a tvarované v duchu tehdejších představ o ergonomii lákají k usednutí. Kdo někdy v tak starém autě seděl, vzpomene, jak to bylo měkké a pohodlné. K tomu vysouvací opěrka hlavy, která - když v křesle nikdo nesedí - může být schovaná v těle opěráku, a dřevěné prvky připomínající designové interiéry. A spousta světla z velkých prosklených ploch bez tlustých sloupků.

Připomínkou, že jsme v 21. století, je 16 displejů rozesetých po interiéru (přístrojový štít je složený ze tří) a volant, který je tlustý, hranatý a připomíná spíše knipl. Když šoféra řízení omrzí, volant se zasune a peugeot přejde do autonomního režimu. Na výběr je z několika módů, ty autonomní jsou SOFT, ten je zaměřený na komfort posádky (komunikační rozhraní zobrazuje na displejích jen nejzákladnější informace) a pak geekovský hardcore SHARP, který vyznává dynamiku a konektivitu. To se z přístrojovky stane obrovitý 49palcový displej, sedadla se automaticky přenastaví a otevřou se schránky se smartphony vybavené indukčním nabíjením. Vidíte, dnes už pod sportování v autě spadá i sjíždění sociálních sítí, divná doba.

Pro dinosaury, kteří si ještě pamatují časy, kdy auto sloužilo k ježdění a řídilo se, má e-Legend připravený mód LEGEND, což je takový výletnický režim, při kterém se na displeji promítá grafika ve stylu Peugeotu 504, a pak BOOST pro vysokorychlostní přesuny od nabíječky k nabíječce.

Pod kapotou totiž nepřede vidlicový šestiválec, ale elektromotor s výkonem 340 kW (462 koní) a 800 Newtonmetry, které posílá na kola obou náprav. Na plnou 100kWh baterii prý ujede 600 kilometrů (rychlonabíjením se na 500 kilometrů nabije za 25 minut), ale to zase moc nevyužije raketové zrychlení, z nuly na stovku se e-Legend umí rozjet za čtyři sekundy a frčí až 220 km/h.

Peugeot e-Legend
Peugeot e-Legend


Nejčtenější

Nástupce Škody Rapid má jméno Scala. Odhalí se na sklonku roku v Izraeli

Škoda Vision RS

Koncept Vision RS, který v uplynulých týdnech na autosalonu v Paříži naznačil podobu nástupce modelu Rapid, zná své...

Mamataxi stresuje děti i rodiče, žádné řešení dlouho nevydrží

Klasická situace před jednou ze základních škol v Praze. Rodiče vezou děti do...

Současný fenomén odvozu dětí až ke dveřím školy je nejen nebezpečný, ale i stresující pro děti a rodiče. Redakce...



Nové hasičské speciály Tatry odolají zbraním hromadného ničení

Hasiči převzali nové zodolněné speciály TATRA s pancéřovanými kabinami.

Záchranný útvar Hasičského záchranného sboru ČR dostal dvě nové unikátní Tatry. Pancéřované hasičské speciály na...

VIDEO: Nástupce Škody Rapid je k vidění v Česku

AUTO Skoda Vision RS

Vision RS je nejnovějším konceptem Škody. Bílý a agresivně navržený borec ukazuje, jak bude vypadat nástupce modelu...

Češi se mají lépe, stále víc však kupují auta na dluh

Ilustrační snímek

Čím dál víc nových i ojetých aut v Česku se prodává na splátky. Firmy to tak dělají již delší dobu, nyní však roste i...

Další z rubriky

VIDEO: První ochutnávka nového BMW 3. Už se vyrábí

Maskované BMW řady 3 při testech na okruhu Nürburgring

Svět šílí po SUV a s ním i BMW. Nejslavnějším modelem mnichovské značky však stále je řada 3. Klasický sedan a už...

Návrat dinosaura: Hypersport ze 70. let ožívá, má mít až 2000 koní

Vector WX8

Asi jen velcí motorističtí fanoušci znají jméno americké značky Vector. Ta se snažila vyrobit supersport evropského...

Další nešpanělský seat v plné parádě. Nové SUV Tarraco jede z Německa

Seat Tarraco

Seat má už třetí SUV, Tarraco bude vlajkovou lodí španělské automobilky. Vyrábí se ve Wolfsburgu, má parádní vzhled,...



Najdete na iDNES.cz