Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot opět koketuje s luxusem. Koncept HX1 je šestimístný hybrid

aktualizováno 
Automobilka Peugeot se na frankfurtském autosalonu chlubí konceptem HX1 Metamorphosis. Ona metamorfóza není v názvu samoúčelná, HX1 na sebe dovede vzít celou řadu podob a úkolů. Zároveň ale koncept naznačuje, že u Peugeotu možná opět uvažují o voze vyšší třídy.

Peugeot HX1 Metamorphosis | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Francouzské automobilky se nikdy v posledních několika desetiletích nedočkaly u svých největších a nejluxusnějších modelů velkých úspěchů. To jim ale nebrání zkoušet to v segmentu vyšší střední třídy a luxusních vozů znovu.

Nový koncept HX1 Metamorphosis je toho důkazem. Zároveň ale svědčí o tom, že Francouzi půjdou na onen několikrát neúspěšný luxus jinak. Ostatně, dokazuje to už Citroën a jeho prémiová řada DS, ve které firma nabízí "tak trochu jiná" auta než v běžné modelové linii.

Peugeot HX1 Metamorphosis
Peugeot HX1 Metamorphosis

U Peugeotu se možná chystají na něco podobného, i když zrovna asi nepůjde rovnou o ucelenou sadu modelů. Několika výjimečných peugeotů bychom se ale dočkat mohli. Ostatně, kupé RCZ je důkazem toho, že i okrajové modely firmu zajímají.

Koncept HX1 Metamorspohosis by tak opět mohl být jakousi vstupenkou do prémiové vyšší střední třídy. Idea vozu přebírá myšlenku menšího Citroënu DS5 – není to ani hatchback, ani kombi, ani MPV, zkrátka XH1 je tak něco mezi. A po designové stránce je to hodně atraktivní "něco mezi". Vysoký profil boků, nízká okna a obří kola mu dodávají na mohutnosti a také dynamickém vzezření. Výška pouhých 1 373 a šířka 1 990 mm pak tyto pocity jen umocňují.

Délka 4 954 milimetrů naznačuje, že HX1 míří někam na pomezí vyšší střední třídy a luxusního segmentu. Majestátností svého celku by se ani za luxusní segment koncept Metamorphosis stydět nemusel. A to se ta největší překvapení ukrývají uvnitř.

Peugeot HX1 Metamorphosis

Šokují ale už samotné dveře, které se otevírají proti sobě, ale panty jsou umístěny ve sloupcích oken. Nad takovým řešením bledne jak Lamborghini, tak Mercedes SLS. Za dveřmi se ukrývá rovnou šestice sedadel, po dvou křeslech ve třech řadách. V takovém uspořádání jsou obě zadní řady možná trochu stísněnější, ale stále dostatečné pro přepravu početnější rodiny na velké vzdálenosti. Vyjmutím prostřední řady lze ale Metamorphosis proměnit na luxusní limuzínu, která si množstvím místa a pohodlí na zadních sedadlech v ničem nezadá s prodlouženým Maybachem.

Pod relativně krátkou přední kapotou se skrývá hybridní pohonné ústrojí Hybrid4. Stávající dvoulitrový turbodiesel ze sériové verze se změnil na 2,2litrový, elektromotory dávají namísto 27 kW rovnou 70 kW. Právě tato technická novinka se pravděpodobně z celého HX1 Metamorphosis dostane do výroby jako první. Průměrnou spotřebu automobilka slibuje na úrovni 3,2 litru na 100 kilometrů. Když ale počítáme to, že vůz umí ujet 30 km čistě jenom na baterie (ty lze dobíjet z elektrické sítě), bude reálná spotřeba na delší vzdálenosti jistě vyšší.

Peugeot HX1 Metamorphosis

Sama automobilka označuje HX1 Metamorphosis za MPV pro rok 2020. Řada použitých prvků se ale dostane do výroby jistě dříve. Krom avizovaného hybridního ústrojí by to mohla být například i čelní maska, která naznačuje ústup od dnešní obří rozesmáté tlamy.

Dříve než v roce 2020 bychom se také měli dočkat velkého luxusnějšího peugeotu. Vzhledem k tomu, co HX1 Metamorphosis po stránce designu a nápadů předvádí, by byla škoda, kdyby tomu tak nebylo. I když, ruku na srdce, koupili byste si takový vůz? Nebo byste zůstali jen v řadách jeho obdivovatelů, jako tomu bylo naposledy například u Citroënu C6?







Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

UAZ 469 Hunter
Hrdina lidové armády slaví 45 let, vyzkoušeli jsme nejnovější verzi

Zatímco americká armáda má své jeepy, sovětský blok v časech studené války spoléhal nejprve na slavný GAZ 69. Na vrcholu Brežněvovy éry přišel nový vojenský...  celý článek

Další z rubriky

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Nejhorší je dát si dopředu nové zimní pneumatiky a vzadu nechat ojeté
VIDEO: Kdo šetří a kupuje jen dvě nové zimní gumy, měl by je dát dozadu

Doba přezouvání na zimní obutí začíná. Měníte jen dvě pneumatiky? Dejte je na zadní nápravu auta i přesto, že vaše auto má poháněná přední kola.  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.