Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

aktualizováno 
Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na africké trhy. Pozornější divák však odhalí, že to vlastně ani peugeot není. Pick Up je dvacet let starý model Nissanu vyráběný nyní v Číně.

Peugeot Pick Up | foto: Peugeot

Peugeot začal už před 60 lety úspěšně dobývat africké trhy s nezničitelnými a velmi populárními modely 403, 404 a 504 (který se v Nigérii vyráběl ve verzi pick-up až do roku 2005), od klasických sedanů a kombíků se ovšem zájem posunul k více pracovnímu náčiní. A tak se do nabídky francouzské značky zařazuje pracovní stroj s jednoduchým jménem: Pick Up.

Peugeot 504 Pick-up

„Tento segment představuje 10 % cílového trhu, do něhož spadají země severní Afriky a západní části subsaharské Afriky, které představují objem přibližně 56 000 vozů ročně. Dominantní místo zde mají dieselové motory (92 %) a pohon 4×4 (77 %),“ uvádí mluvčí českého zastoupení značky Radka Matthey.

Zaostalým africkým trhům toto auto přesně pasuje. S nejmodernějšími elektronikou prošpikovanými auty by si tam na tamních cestách necestách stejně moc nevěděli rady. O to víc se hodí robustní prověřená mechanika.

Peugot Pick Up s prodlouženou kabinou (double cab) je 508 centimetrů dlouhý, má jedenadvacet centimetrů vysoký podvozek a uveze 815 kilogramů. Ložná plocha je 1,4 metru dlouhá i široká.

Na tvář starého dobrého nissanu naroubovali světla pro denní svícení a masku moderních peugeotů, upravili také zadní lampy.

Mechanika je ta nejklasičtější, jaká může být - základem je nosný tuhý rám, na který je nasazená karoserie. Zadní náprava je tuhá, zavěšená na listových perech. Právě to obstojí v terénu a při přetěžování nákladem nejlíp.

Na palubě nechybí klimatizace (manuální), dva airbagy, elektricky ovládaná okna a rádio s CD dostalo zdířku USB vstupu, šoférovi pomáhá ABS, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a parkovací senzory.

Peugeot Pick Up
Peugeot Pick Up

Pod kapotou je podélně uložený dvouapůllitrový čtyřválcový turbodiesel osazený vstřikováním common-rail s výkonem 115 koní a 280 newtonmetry. Pětistupňová manuální převodovka může pohánět podle provedení kola zadní nebo obou náprav (připojuje se manuálně). Verze 4x4 je doplněna o redukci. Verze 4×4 se od verze 4×2 liší chromovým obloukem na úrovni korby, střešním nosičem a bočními stupátky.

Fotogalerie

Globalizace v praxi

Staronový pick-up, který na africké trhy vyrazí v září, je dokonalým příkladem globalizace v autoprůmyslu.

Pick-upy jsou specifickými vozy pro přesně určené trhy. Žádané jsou v Amerikách (Severní i Jižní) nebo Austrálii. V Evropě extra kupované nejsou, zajímavý tržní potenciál ovšem představuje Afrika. Tam se svým charakterem, zaměřením a robustní konstrukcí hodí. Do nabídky je tak zařazují i značky, které v nich velkou tradici nemají. Vidina velikosti zatím nerozparcelovaného afrického trhu je ovšem lákavá.

Peugeot na to šel nejjednodušší cestou, půjčil si model jiného výrobce. V tomto případě sáhl po Nissanu Navara první generace D22, který byl představený před dvaceti lety (v roce 1997).

Terénní nissany jsou prostě žádané zboží, aktuální provedení navary chystá přepracovat pod svou značkou Mercedes a svou verzi tohoto vozu představil také Renault pod jménem Alaskan. Jenže Nissan s Renaultem patří do jedné aliance a Mercedes s nimi spolupracuje, v tomto případě je to pochopitelné. Kdežto koncern PSA je sice také francouzský, ale hlavně je to přímý konkurent Renaultu i Nissanu.

Jenže v Číně je prostě všechno trochu jinak. Pokud tam zahraniční výrobci chtějí stavět auta, musí se spojit s domácími automobilkami. A ty si klidně rozjednají joint-venture partnerství s více značkami, které si konkurují.

Nissan Navara (D22)

Nissan Navara (D22)

Dongfeng Rich New

Dongfeng Rich New

Koncern PSA sdružující Peugeot s Citroënem je s automobilkou Dongfeng, která patří mezi čtyři největší v Číně, kapitálově propojený. Dongfeng však kromě toho právě také v joint-venture projektu s Nissanem vyrábí navary pro čínský trh a vyváží je i do Egypta. První generaci modelu, na jehož výrobu dnes drží práva, Číňané prodávají pod jménem Dongfeng Rich New. A nově tedy i jako Peugeot Pick Up.

Ještě nedávno jsme se čínským automobilkám smáli a považovali je za odkladiště vyčpělých modelů. Peugeot potvrzuje, že se časy změnily. A od čínské automobilky si vyžádal výrobu auta pro Afriku, které vychází ze starého dobrého „Japonce“.



Nejčtenější

Na německých okreskách se řidiči lekají sloupů na kontrolu mýtného

Sloup osazený kamerami, který kontroluje zaplacení mýta v Německu

V Německu se začínají objevovat kolem silnic a dálnic modré sloupy připomínající radary. Ve skutečnosti sledují...

Jak se žije řidičům v L.A.: hodinové kolony, tučné pokuty a žádná STK

S Volkswagenem California po Kalifornii

Slunná Kalifornie láká na krásnou přírodu, široké silnice a rychlá auta. Motoristé nemusejí jezdit na STK a výměna...



Autofotka: Přetížená auta v ČR nechytají, kapitální úlovek je z Francie

Dodávka přetížená o čtyři tuny, kterou nachytala policie v jižní Francii.

Ministr dopravy tento týden pořádně vyděsil autodopravce. Těžké kamiony podle něj ničí české silnice, a proto chce...

Nadýcháte po nealko pivu? Žádejte o odklad testu, radí slovenská policie

Ilustrační snímek

Řidiči nemusejí krátce po použití ústní vody či vypití jedné ze značek nealkoholického piva obstát v dechové zkoušce,...

Trump s Putinem si v Helsinkách poměřovali limuzíny, delší je ta ruská

Trumpova limuzína na summitu v Helsinkách

Limuzína Vladimira Putina je mnohem delší než ta Donalda Trumpa. I to je jeden z výstupů summitu v Helsinkách, kde se...

Další z rubriky

Vlajková loď Citroënu se představuje Evropě. Je to SUV bez 4x4 s tříválcem

Citroen C5 Aircross

Citroën zcela překopal nabídku svých modelů. Naposled přišla řada na nejvyšší model C5. Tradiční sedan a kombi...

Terénní král městských bulvárů přijíždí v novém. S hvězdami na stropě

BMW X5 4. generace

BMW X5 je za 19 let své existence už v podstatě ikona. Na silnici stále běžně potkáváme i modely první generace, nyní...

Čím méně dveří, tím absurdnější cena. To je kupé Range Roveru

Range Rover SV Coupé

Range Rover se vrací ke kořenům. Několika stovkám zákazníků dodá třídveřový model. Právě první generace Range Roveru...

Najdete na iDNES.cz