Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Autofotka týdne: Peugeot má auto pro Afriku, je to starý nissan z Číny

aktualizováno 
Peugeot Pick Up je možná jeden z nejbizarnějších přírůstků mezi autonovinkami letošního roku. Francouzská automobilka se s ním chce ve velkém stylu vrátit na africké trhy. Pozornější divák však odhalí, že to vlastně ani peugeot není. Pick Up je dvacet let starý model Nissanu vyráběný nyní v Číně.

Peugeot Pick Up | foto: Peugeot

Peugeot začal už před 60 lety úspěšně dobývat africké trhy s nezničitelnými a velmi populárními modely 403, 404 a 504 (který se v Nigérii vyráběl ve verzi pick-up až do roku 2005), od klasických sedanů a kombíků se ovšem zájem posunul k více pracovnímu náčiní. A tak se do nabídky francouzské značky zařazuje pracovní stroj s jednoduchým jménem: Pick Up.

Peugeot 504 Pick-up

„Tento segment představuje 10 % cílového trhu, do něhož spadají země severní Afriky a západní části subsaharské Afriky, které představují objem přibližně 56 000 vozů ročně. Dominantní místo zde mají dieselové motory (92 %) a pohon 4×4 (77 %),“ uvádí mluvčí českého zastoupení značky Radka Matthey.

Zaostalým africkým trhům toto auto přesně pasuje. S nejmodernějšími elektronikou prošpikovanými auty by si tam na tamních cestách necestách stejně moc nevěděli rady. O to víc se hodí robustní prověřená mechanika.

Peugot Pick Up s prodlouženou kabinou (double cab) je 508 centimetrů dlouhý, má jedenadvacet centimetrů vysoký podvozek a uveze 815 kilogramů. Ložná plocha je 1,4 metru dlouhá i široká.

Na tvář starého dobrého nissanu naroubovali světla pro denní svícení a masku moderních peugeotů, upravili také zadní lampy.

Mechanika je ta nejklasičtější, jaká může být - základem je nosný tuhý rám, na který je nasazená karoserie. Zadní náprava je tuhá, zavěšená na listových perech. Právě to obstojí v terénu a při přetěžování nákladem nejlíp.

Na palubě nechybí klimatizace (manuální), dva airbagy, elektricky ovládaná okna a rádio s CD dostalo zdířku USB vstupu, šoférovi pomáhá ABS, elektricky ovládaná zpětná zrcátka a parkovací senzory.

Peugeot Pick Up
Peugeot Pick Up

Pod kapotou je podélně uložený dvouapůllitrový čtyřválcový turbodiesel osazený vstřikováním common-rail s výkonem 115 koní a 280 newtonmetry. Pětistupňová manuální převodovka může pohánět podle provedení kola zadní nebo obou náprav (připojuje se manuálně). Verze 4x4 je doplněna o redukci. Verze 4×4 se od verze 4×2 liší chromovým obloukem na úrovni korby, střešním nosičem a bočními stupátky.

Fotogalerie

Globalizace v praxi

Staronový pick-up, který na africké trhy vyrazí v září, je dokonalým příkladem globalizace v autoprůmyslu.

Pick-upy jsou specifickými vozy pro přesně určené trhy. Žádané jsou v Amerikách (Severní i Jižní) nebo Austrálii. V Evropě extra kupované nejsou, zajímavý tržní potenciál ovšem představuje Afrika. Tam se svým charakterem, zaměřením a robustní konstrukcí hodí. Do nabídky je tak zařazují i značky, které v nich velkou tradici nemají. Vidina velikosti zatím nerozparcelovaného afrického trhu je ovšem lákavá.

Peugeot na to šel nejjednodušší cestou, půjčil si model jiného výrobce. V tomto případě sáhl po Nissanu Navara první generace D22, který byl představený před dvaceti lety (v roce 1997).

Terénní nissany jsou prostě žádané zboží, aktuální provedení navary chystá přepracovat pod svou značkou Mercedes a svou verzi tohoto vozu představil také Renault pod jménem Alaskan. Jenže Nissan s Renaultem patří do jedné aliance a Mercedes s nimi spolupracuje, v tomto případě je to pochopitelné. Kdežto koncern PSA je sice také francouzský, ale hlavně je to přímý konkurent Renaultu i Nissanu.

Jenže v Číně je prostě všechno trochu jinak. Pokud tam zahraniční výrobci chtějí stavět auta, musí se spojit s domácími automobilkami. A ty si klidně rozjednají joint-venture partnerství s více značkami, které si konkurují.

Nissan Navara (D22)

Nissan Navara (D22)

Dongfeng Rich New

Dongfeng Rich New

Koncern PSA sdružující Peugeot s Citroënem je s automobilkou Dongfeng, která patří mezi čtyři největší v Číně, kapitálově propojený. Dongfeng však kromě toho právě také v joint-venture projektu s Nissanem vyrábí navary pro čínský trh a vyváží je i do Egypta. První generaci modelu, na jehož výrobu dnes drží práva, Číňané prodávají pod jménem Dongfeng Rich New. A nově tedy i jako Peugeot Pick Up.

Ještě nedávno jsme se čínským automobilkám smáli a považovali je za odkladiště vyčpělých modelů. Peugeot potvrzuje, že se časy změnily. A od čínské automobilky si vyžádal výrobu auta pro Afriku, které vychází ze starého dobrého „Japonce“.




Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Další z rubriky

BMW X3 má v nové generaci hranaté mlhovky a šestiválec s turbem

BMW X3

Po obvyklých sedmi letech BMW mění model X3 za novou generaci. V řadě mnichovských SUV, která brzy pokryje kompletní...

Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

SsangYong Rexton

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong...

E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Jaguar E-Pace

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.