Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Terénní svalovec Peugeotu je hybrid s 500 koňmi, který čte cestu

  15:35aktualizováno  15:35
Paříž (Od zpravodajů iDNES.cz) - Francouzské automobilky berou domácí autosalon v Paříži nesmírně vážně, letos se na něm chlubí velkým množstvím novinek i konceptů. Hybridní crossover Peugeot Quartz je spíš vůz z říše snů, zároveň však předznamenává příchod nových SUV se lvem ve znaku.

Může se hodit

Potřebujete nové auto a Peugeot by byl tím pravým pro vás? Vyberte si ho ze široké nabídky na Automodul.cz.

Koncept Peugeot Quartz je jednou z mnoha v Paříži představených studií, rozhodně se ovšem mezi nimi neztratí. Mohutné SUV, nebo spíš crossover, má velmi výrazný dynamický a svalnatý vzhled s futuristickým nádechem. Vypadá mnohem větší, než ve skutečnosti je. Na délku totiž měří „jen“ 4,5 metru, ale ostře řezané rysy, minimální převisy, obří 23palcová kola a šířka 2 060 mm z něj dělají opticky mnohem mohutnější auto.

Peugeot Quartz

Quartz je sice jen dost extrémní koncept, nicméně předznamenává příchod nových SUV a crossoverů od Peugeotu. Jeho šéf Maxim Picat se v Paříži nechal slyšet, že firma chystá minimálně dva nové modely. Jeden nahradí stávající typ 3008, druhý by pak měl být ještě větším SUV, které by mohlo být větší než někdejší typ 4008, vyráběný ve spolupráci s Mitsubishi. Tento větší model bude dozajista sedmimístný.

Sériová auta budou od konceptu quartz hodně vzdálená. Jako inspirace poslouží některé designové prvky a dočkáme se možná i nějakých technických novinek. Nic z toho ovšem nebude v tak extrémní formě jako u konceptu. Tak třeba netradiční proti sobě otevírané dveře, které se vyklápějí částečně vzhůru, jsou opravdu řešením jen pro koncept.

Fotogalerie

Stejně tak extrémní sedadla nebo ostře řezaný kokpit s volantem jak z počítačových her. V interiéru najdeme části vyrobené metodou takzvaného digitálního předení. Jde o textilie, které stroje tkají rovnou přesně na míru. Nic není potřeba střihat či sešívat, vzniká rovnou hotový produkt, který jde rovnou použít. Takto vyrobené textilní části mohou mít i větší tloušťku, takže jsou měkčí a není potřeba používat pěnovou výplň. Tipujeme, že tato technologie bude cestu do sériové výroby hledat ještě řadu let. Naopak přístrojový štít iCocpit, který je výše než tradiční (a mají ho už modely 208 a 308), je pro nové modely takřka jistotou.

Úspory hmotnosti v podobě kompozitních materiálů a laminátu se taktéž v sérii nedočkáme v takové míře, nicméně tlak na nižší hmotnost vozů je v současnosti velký, a tak některá řešení, která quartz používá, mohou naznačovat směr, kterým se Peugeot v budoucnu vydá.

Peugeot Quartz

Podobně extrémní jako design konceptu je i jeho pohonné  ústrojí. To se totiž skládá z přeplňovaného motoru 1.6 THP vyladěného na 270 koní a dvou elektromotorů. Každý z elektromotorů má na starosti pohon jedné nápravy a dává výkon 116 koní, celkem umí Quartz zapřáhnout všech 500 koní najednou. Zvládne ovšem také jízdu v čistě elektrickém režimu, dojezd v něm je až 50 kilometrů a baterie lze dobíjet doma ze zásuvky.

Podvozek konceptu má pneumatické odpružení a umí nastavovat světlou výšku v rozmezí 300 – 350 milimetrů. O automatickou regulaci se stará optický systém, který za pomoci kamer čte vozovku před autem a podle toho přizpůsobuje chování vozu.





Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Další z rubriky

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Wey
Autofotka týdne: Číňané jsou největší překvapení autosalonu ve Frankfurtu

Čínské automobilky udělaly na letošním frankfurtském autosalonu dobrý dojem. Zda je to pro zavedené automobilky špatná zpráva se teprve ukáže. Do Evropy se...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.