Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot RC: 295 km/h na elektřinu

  12:45aktualizováno  12:45
Čtyřdveřové kupé - na první pohled nesmyslné označení dává svým modelům stále více automobilek. Mají ladné linie, zadní dveře, o kterých nevíte, a luxusní vzhled. Stejně stavěli designéři Peugeotu krásný koncept RC a jinak než čtyřdveřové kupé mu rozhodně neřeknete.

Peugeot RC HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeoty dneška vypadají jeden jako druhý: obrovská nenasytná tlama mřížky chladiče s velkým logem, obří světla protažená co nejdál do boků a převislý nos kapoty. Když si odmyslíte typické "peugeotí" znaky, nejsou stávající modely se lvem ve znaku zrovna festivalem nápaditosti.

RC HYmotion4 je ale docela "jiná liga". Vesmírný koncept působí tajemně, luxusně a je krásný. Názorně vysvětluje, co to znamená "čtyřdveřové kupé". Dojem umocňují u tvůrců konceptů oblíbené, ale konstruktéry sériových aut z důvodů tuhosti karoserie a bezpečnosti stále odmítané dveře otevírané proti sobě s chybějícím středovým sloupkem. Už od pohledu bude mít Peugeot RC skvělou aerodynamiku, v řeči čísel je koeficient cx roven hodnotě 0,24.

Není to ale jen důkaz toho, že u Peugeotu umí namalovat nejen prvoplánově zajímavá auta. RC ukazuje další směřování značky v cestě za snižováním spotřeby a emisí. Druhá část jména totiž prozrazuje, že v útrobách konceptu přede hybridní soustrojí pohánějící všechna čtyři kola obutá do pneumatik 225/45 R19.

4,7 metru dlouhý, 1 905 mm široký a 123,54 centimetru vysoký koncept s extrémním rozvorem 2,9 metru pohání na pohled malý přeplňovaný motor 1,6 THP. Jeho výkon 160 koní ale plně dostačuje, pomáhá mu totiž 70kilowattový (95 koní) elektromotor. "Benziňák" sedí vzadu napříč, elektromotor našel své místo vpředu. Uprostřed uložené Li-ion baterie se dobíjejí při brzdění.

Spolupráci obou motorů řídí elektronika, ta se také stará o ovládání šestistupňové převodovky. Oba motory vyvinou společně až 230 kW výkonu (313 koní) a 478 newtonmetrů kroutícího momentu.

Do dvanáctikilometrové rychlosti jezdí RC HYmotion4 výhradně na elektřinu. Maximálně jede uhrančivý peugeot 295 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku zvládá za 4,4 sekundy, v kombinovaném provozu prý vystačí se 4,5 litru benzinu na sto kilometrů jízdy. Na dietní spotřebě má zásluhu i relativně nízká hmotnost. Protože se na stavbu používal v hojné míře hliník, je pohotovostní hmotnost velkého auta přijatelných 1 425 kilogramů.

Peugeot RC HYmotion4

Autor:






Nejčtenější

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Sbírka starých škodovek trutnovského spolku Reincars.
Jejich vášní jsou staré škodovky, nadšenci jich obnovili už tři desítky

Je jich šest a spojuje je láska ke starým škodovkám. Členové trutnovského spolku Reincars dávají desítky let starým automobilům nový život.  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.