Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot RC: 295 km/h na elektřinu

  12:45aktualizováno  12:45
Čtyřdveřové kupé - na první pohled nesmyslné označení dává svým modelům stále více automobilek. Mají ladné linie, zadní dveře, o kterých nevíte, a luxusní vzhled. Stejně stavěli designéři Peugeotu krásný koncept RC a jinak než čtyřdveřové kupé mu rozhodně neřeknete.

Peugeot RC HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeoty dneška vypadají jeden jako druhý: obrovská nenasytná tlama mřížky chladiče s velkým logem, obří světla protažená co nejdál do boků a převislý nos kapoty. Když si odmyslíte typické "peugeotí" znaky, nejsou stávající modely se lvem ve znaku zrovna festivalem nápaditosti.

RC HYmotion4 je ale docela "jiná liga". Vesmírný koncept působí tajemně, luxusně a je krásný. Názorně vysvětluje, co to znamená "čtyřdveřové kupé". Dojem umocňují u tvůrců konceptů oblíbené, ale konstruktéry sériových aut z důvodů tuhosti karoserie a bezpečnosti stále odmítané dveře otevírané proti sobě s chybějícím středovým sloupkem. Už od pohledu bude mít Peugeot RC skvělou aerodynamiku, v řeči čísel je koeficient cx roven hodnotě 0,24.

Není to ale jen důkaz toho, že u Peugeotu umí namalovat nejen prvoplánově zajímavá auta. RC ukazuje další směřování značky v cestě za snižováním spotřeby a emisí. Druhá část jména totiž prozrazuje, že v útrobách konceptu přede hybridní soustrojí pohánějící všechna čtyři kola obutá do pneumatik 225/45 R19.

4,7 metru dlouhý, 1 905 mm široký a 123,54 centimetru vysoký koncept s extrémním rozvorem 2,9 metru pohání na pohled malý přeplňovaný motor 1,6 THP. Jeho výkon 160 koní ale plně dostačuje, pomáhá mu totiž 70kilowattový (95 koní) elektromotor. "Benziňák" sedí vzadu napříč, elektromotor našel své místo vpředu. Uprostřed uložené Li-ion baterie se dobíjejí při brzdění.

Spolupráci obou motorů řídí elektronika, ta se také stará o ovládání šestistupňové převodovky. Oba motory vyvinou společně až 230 kW výkonu (313 koní) a 478 newtonmetrů kroutícího momentu.

Do dvanáctikilometrové rychlosti jezdí RC HYmotion4 výhradně na elektřinu. Maximálně jede uhrančivý peugeot 295 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku zvládá za 4,4 sekundy, v kombinovaném provozu prý vystačí se 4,5 litru benzinu na sto kilometrů jízdy. Na dietní spotřebě má zásluhu i relativně nízká hmotnost. Protože se na stavbu používal v hojné míře hliník, je pohotovostní hmotnost velkého auta přijatelných 1 425 kilogramů.

Peugeot RC HYmotion4

Autor:


Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Uhýbejte vpravo. Pravidla pro průjezd sanitek se změní od října

Nový způsob řazení v jízdních pruzích při průjezdu policie, hasičů a záchranářů.

Řidiči v kolonách budou muset nově uvolnit vozům policie, hasičů a záchranářů prostor mezi levým a přiléhajícím jízdním...



Vstupní bránu do Itálie čekají po pádu mostu kolony a dopravní katastrofa

Ponte Morandi v Janově na archivním snímku

Zborcení mostu v Janově je nejen tragédií pro všechny, které pád přímo zasáhl a poškodil, ale i katastrofou pro město....

Kečupgate: nová aféra Volkswagenu startuje v kantýně

Kečup, který se podává k párkům v kantýnách Volkswagenu v německém Wolfsburgu.

Volkswagen stála aféra dieselgate, od které zanedlouho uplynou tři roky, miliardy eur. Někteří bývalí členové...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...

Další z rubriky

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

Nejmenší audi přišlo o diesely a přidalo na agresivitě a digitalizaci

Audi A1 Sportback 2018

Audi po osmi letech mění nejmenší modelovou řadu A1 Sportback. Agresivnější vzhled doplňuje paleta výhradně zážehových...

T-Cross trénuje v přestrojení. Nejmenší VW možná poleze do terénu Škodě

Volkswagen T-Cross maskovaný prototyp

Volkswagen reaguje na neutuchající zájem o vozy SUV či crossovery a zahušťuje své portfolio takto stavěných aut....

Najdete na iDNES.cz