Peugeot RC HYmotion4

Peugeot RC HYmotion4 | foto: Michal Šafránek, iDNES.cz

Peugeot RC: 295 km/h na elektřinu

  • 19
Čtyřdveřové kupé - na první pohled nesmyslné označení dává svým modelům stále více automobilek. Mají ladné linie, zadní dveře, o kterých nevíte, a luxusní vzhled. Stejně stavěli designéři Peugeotu krásný koncept RC a jinak než čtyřdveřové kupé mu rozhodně neřeknete.

Peugeoty dneška vypadají jeden jako druhý: obrovská nenasytná tlama mřížky chladiče s velkým logem, obří světla protažená co nejdál do boků a převislý nos kapoty. Když si odmyslíte typické "peugeotí" znaky, nejsou stávající modely se lvem ve znaku zrovna festivalem nápaditosti.

RC HYmotion4 je ale docela "jiná liga". Vesmírný koncept působí tajemně, luxusně a je krásný. Názorně vysvětluje, co to znamená "čtyřdveřové kupé". Dojem umocňují u tvůrců konceptů oblíbené, ale konstruktéry sériových aut z důvodů tuhosti karoserie a bezpečnosti stále odmítané dveře otevírané proti sobě s chybějícím středovým sloupkem. Už od pohledu bude mít Peugeot RC skvělou aerodynamiku, v řeči čísel je koeficient cx roven hodnotě 0,24.

Není to ale jen důkaz toho, že u Peugeotu umí namalovat nejen prvoplánově zajímavá auta. RC ukazuje další směřování značky v cestě za snižováním spotřeby a emisí. Druhá část jména totiž prozrazuje, že v útrobách konceptu přede hybridní soustrojí pohánějící všechna čtyři kola obutá do pneumatik 225/45 R19.

4,7 metru dlouhý, 1 905 mm široký a 123,54 centimetru vysoký koncept s extrémním rozvorem 2,9 metru pohání na pohled malý přeplňovaný motor 1,6 THP. Jeho výkon 160 koní ale plně dostačuje, pomáhá mu totiž 70kilowattový (95 koní) elektromotor. "Benziňák" sedí vzadu napříč, elektromotor našel své místo vpředu. Uprostřed uložené Li-ion baterie se dobíjejí při brzdění.

Spolupráci obou motorů řídí elektronika, ta se také stará o ovládání šestistupňové převodovky. Oba motory vyvinou společně až 230 kW výkonu (313 koní) a 478 newtonmetrů kroutícího momentu.

Do dvanáctikilometrové rychlosti jezdí RC HYmotion4 výhradně na elektřinu. Maximálně jede uhrančivý peugeot 295 kilometrů v hodině a zrychlení z nuly na stovku zvládá za 4,4 sekundy, v kombinovaném provozu prý vystačí se 4,5 litru benzinu na sto kilometrů jízdy. Na dietní spotřebě má zásluhu i relativně nízká hmotnost. Protože se na stavbu používal v hojné míře hliník, je pohotovostní hmotnost velkého auta přijatelných 1 425 kilogramů.

Peugeot RC HYmotion4