Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot 208 kombi nedorazí, nahradí ho městské SUV Urban Crossover

aktualizováno 
Malá městská SUV jsou stále populárnější. Auta této kategorie po úspěchu Nissanu Juke a Mini Countryman připravuje řada velkých výrobců. Mezi ně se řadí i Peugeot, který zanedlouho uvede model 2008. Jeho předobrazem je studie Urban Crossover Concept.

Peugeot Urban Crossover Concept | foto: Peugeot

Na pekingském autosalonu se Peugeot chlubí malým SUV, které bude stát na technickém základu nového Peugeotu 208. Crossover, který v sériovém provedení dostane označení 2008, v podstatě v řadě 208 nahradí kombi, se kterým se v nové generaci malých peugeotů nepočítá.

Ostatně, samotný Urban Crossover Concept ukazuje, že taková náhrada má vcelku smysl. Při délce 414 a šířce 174 centimetrů a vysoké stavbě totiž nabídne SUV segmentu B pravděpodobně i víc místa pro posádku než dosavadní malé kombi. Stále poměrně malé rozměry ale znamenají, že budoucí crossover bude stále velmi vhodný do městského provozu.

Příjemné překvapení

První svezení s novým Peugeotem 208 - čtěte zde

Ostatně Peugeot v tiskové zprávě jasně naznačuje, že atraktivní městská auta budou u zákazníků hrát stále důležitější roli. Zatímco na počátku tohoto desetiletí bylo na světě "pouze" 30 měst s více než 10 miliony obyvatel, do roku 2050 bude 5,3 miliardy lidí bydlet v megapolích. A vůz na základě Urban Crossover Concept by mohl být jedním z ideálních aut do takových aglomerací.

Studie prozatím ukazuje především designový směr, kterým se chystaný model vydá. Vysoká stavba a poměrně ploché panely karoserie naznačují, že se bude Peugeot snažit maximálně využít obestavěný prostor. Design auta je přitom stále příjemně dynamický a má v sobě i jistou dávku lehkosti, kterou zdědil po svém menším sourozenci 208.

Budoucí Peugeot 2008, kterého se dočkáme zřejmě příští rok, bude v době uvedení mít už celkem zajímavé portfolio konkurentů. Kromě neobvyklého Nissanu Juke a "přerostlého" Mini Countryman se mezi ně zařadí i chystaný Ford EcoSport a Opel Mocca. V podstatě k nim můžeme řadit i Škodu Yeti, která je svou velikostí přece jenom pod hranicí dnešního segmentu kompaktních SUV a víc odpovídá nově vznikající kategorii.





Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Ford Transit 2.4 L3H3 115L350...
Ford Transit 2.4 L3H3 115L350...

r.v. 2011, naj. 91 000 km, diesel, 1. majitel
422 290 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.