Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot v dlouhodobém testu ujel čtvrtinu

  15:59aktualizováno  15:59
Deset z požadovaných čtyřiceti tisíc kilometrů dokončila před několika dny posádka třináct let starého Peugeotu 405 SRD. Tuto ojetinu na sklonku loňského roku koupila redakce v pražském autobazaru AAA s cílem zjistit, zda i takto starý vůz s turbodieselovým motorem může být alternativou pro šetrnou skupinu motoristů.
Peugeot 405 v dlouhodobém testu MF DNES

Peugeot 405 v dlouhodobém testu MF DNES | foto: AAA Auto Praha

Hned po koupi byl automobil prakticky nepojízdný. Mimo jiné bylo zadřené ložisko klikového hřídele a oprava v plzeňském neznačkovém autoservisu specializovaném na opravy francouzských vozů přišla na 28 tisíc korun a teprve na počátku jara bylo možné s peugeotem jezdit na delších trasách. Dnes je to auto vcelku příjemné a spolehlivé. Nejdříve však bylo ještě nutno opravit převodovku, protože se porouchal synchron třetího a čtvrtého rychlostního stupně. Převodovku opravili opět ve stejném servisu jako motor, zároveň vůz absolvoval výměnu oleje a prohlídku po předepsaných sedmi a půl tisíci kilometrech.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Tato záležitost nakonec namísto deseti až dvanácti tisíc, což byla cena odhadovaná šéfem servisu Karlem Hartlem, přišla redakci téměř na patnáct tisíc, zato však auto bylo při odjezdu z brány servisu takřka bezvadné. Kromě převodovky zde totiž vyměnili i oba "slepé" přední reflektory, spravili žhavicí relé, centrální zamykání ve dveřích spolujezdce a další drobnosti. Z větších závad se nepodařilo odstranit pouze nefunkční otáčkoměr. Po zásahu techniků se sice ručička začala hýbat, ale i při stabilizované jízdě na pátý rychlostí stupeň po dálnici sebou ručička škube jako pominutá a poletuje v rozmezí hodnot nula až tři tisíce otáček.

Malými problémy, které znepříjemňují život řidiče, zůstávají drnčící plasty, při jednom deštivém dni při jízdě po dálnici se uvolnilo uchycení levého ramene stěrače, a to se pak vyklonilo až k bočnímu okénku na řidičově straně. Stačilo však stěrač vrátit zpět na přední sklo, šroub příslušným klíčem dotáhnout a mohlo se pokračovat v jízdě. Po krátké době, kdy fungovalo centrální zamykání po zasunutí klíče jak do zámku na řidičově straně, tak i na spolujezdcově, přestalo fungovat to na straně řidiče. Před návštěvou servisu v 7500 kilometrech byla přitom situace přesně opačná.

Těsně před dosažením hranice deseti tisíc kilometrů se peugeot projel po německých dálnicích při cestě do Mnichova. Ukázalo se, že i stovky kilometrů lze jet s touto ojetinou stabilní rychlostí mezi 140 až 150 kilometry za hodinu, při pokusu o další akceleraci někam k hodnotě maximálně 170 kilometrů za hodinu se však ručička ukazatele teploty chladicí kapaliny začala šplhat k hodnotám signalizujícím přehřívání motoru. Již tradičním kladem testovaného peugeotu je od počátku testu spotřeba. Ta ani nyní při mnichovské cestě příliš nepřevýšila hranici šesti litrů na sto kilometrů.


Autor:




Nejčtenější

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Seat Alhambra
Hledá se velké auto. Opravdu velké a levné. Řešením je benzinové MPV

Hledáte co největší auto s levným provozem? Řešením nemusí být naftové kombi nebo stále populárnější SUV. Jen musíte vědět, které vybrat. Spočítali jsme to za...  celý článek

Toyota Yaris
Emisní normy znovu škrtí motory, důkazem je nová Toyota Yaris

Každá nová přísnější ekonorma přináší určité přiškrcení elánu nových motorů, které ji musí respektovat. V současnosti přichází čas nové revize normy Euro 6...  celý článek

Nissan Qashqai
Qashqai slaví deset let, láká na luxusní detaily a neustálé inovace

Udržet se na vrcholu je ještě těžší než se na něj dostat. Proto Nissan společně s faceliftem modelu Qashqai rovnou slibuje další vylepšení.  celý článek

Mercedes Třída E 2,0 220d...
Mercedes Třída E 2,0 220d...

r.v. 2016, naj. 15 500 km, diesel
1 064 219 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.