Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot v dlouhodobém testu ujel čtvrtinu

  15:59aktualizováno  15:59
Deset z požadovaných čtyřiceti tisíc kilometrů dokončila před několika dny posádka třináct let starého Peugeotu 405 SRD. Tuto ojetinu na sklonku loňského roku koupila redakce v pražském autobazaru AAA s cílem zjistit, zda i takto starý vůz s turbodieselovým motorem může být alternativou pro šetrnou skupinu motoristů.
Peugeot 405 v dlouhodobém testu MF DNES

Peugeot 405 v dlouhodobém testu MF DNES | foto: AAA Auto Praha

Hned po koupi byl automobil prakticky nepojízdný. Mimo jiné bylo zadřené ložisko klikového hřídele a oprava v plzeňském neznačkovém autoservisu specializovaném na opravy francouzských vozů přišla na 28 tisíc korun a teprve na počátku jara bylo možné s peugeotem jezdit na delších trasách. Dnes je to auto vcelku příjemné a spolehlivé. Nejdříve však bylo ještě nutno opravit převodovku, protože se porouchal synchron třetího a čtvrtého rychlostního stupně. Převodovku opravili opět ve stejném servisu jako motor, zároveň vůz absolvoval výměnu oleje a prohlídku po předepsaných sedmi a půl tisíci kilometrech.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Peugeot  můžete koupit na www.automodul.cz

Tato záležitost nakonec namísto deseti až dvanácti tisíc, což byla cena odhadovaná šéfem servisu Karlem Hartlem, přišla redakci téměř na patnáct tisíc, zato však auto bylo při odjezdu z brány servisu takřka bezvadné. Kromě převodovky zde totiž vyměnili i oba "slepé" přední reflektory, spravili žhavicí relé, centrální zamykání ve dveřích spolujezdce a další drobnosti. Z větších závad se nepodařilo odstranit pouze nefunkční otáčkoměr. Po zásahu techniků se sice ručička začala hýbat, ale i při stabilizované jízdě na pátý rychlostí stupeň po dálnici sebou ručička škube jako pominutá a poletuje v rozmezí hodnot nula až tři tisíce otáček.

Malými problémy, které znepříjemňují život řidiče, zůstávají drnčící plasty, při jednom deštivém dni při jízdě po dálnici se uvolnilo uchycení levého ramene stěrače, a to se pak vyklonilo až k bočnímu okénku na řidičově straně. Stačilo však stěrač vrátit zpět na přední sklo, šroub příslušným klíčem dotáhnout a mohlo se pokračovat v jízdě. Po krátké době, kdy fungovalo centrální zamykání po zasunutí klíče jak do zámku na řidičově straně, tak i na spolujezdcově, přestalo fungovat to na straně řidiče. Před návštěvou servisu v 7500 kilometrech byla přitom situace přesně opačná.

Těsně před dosažením hranice deseti tisíc kilometrů se peugeot projel po německých dálnicích při cestě do Mnichova. Ukázalo se, že i stovky kilometrů lze jet s touto ojetinou stabilní rychlostí mezi 140 až 150 kilometry za hodinu, při pokusu o další akceleraci někam k hodnotě maximálně 170 kilometrů za hodinu se však ručička ukazatele teploty chladicí kapaliny začala šplhat k hodnotám signalizujícím přehřívání motoru. Již tradičním kladem testovaného peugeotu je od počátku testu spotřeba. Ta ani nyní při mnichovské cestě příliš nepřevýšila hranici šesti litrů na sto kilometrů.


Autor:


Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Auto pro mladé miláčkem seniorů. V elektroverzi je to ideál do města

Kia Soul EV

Konverze klasické Kie Soul na elektromobil se povedla. Klíčové vlastnosti hranatého, vysokého a trochu legračního...

Na koncert za volant. Hraje líp auto, nebo hi-fi za 1,5 milionu?

Během testu audiosystému ve voze Volvo V90 Cross Country se hudební skladatel...

Audiosystémy aut udělaly od dob, kdy se na zadních oknech nadšenců začaly objevovat ohromné nálepky Bose a Pioneer,...

Rošťák ze staré školy up! GTI je nejzábavnějším volkswagenem

Volkswagen UP! GTI

V honbě za co největším výkonem potěší, že stále vznikají auta, která nejsou drtivě rychlá, ale „jen“ svižná, lehká a...

Najdete na iDNES.cz