Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Peugeot v Ženevě představuje sportovní dvojčata

  8:44aktualizováno  8:44
Automobilka se lvíčkem ve znaku v Ženevě předstauje dvojici sportovních konceptů RC Spades a RC Diamonds. Obě verze koncipované jako kupé 2+2 jsou téměř shodné, liší se jen motory a barevným provedením. Zda se zájemci o vzhledově neotřelý vůz dočkají i sériových exemplářů není ale vůbec jisté. Za aktivitou Francouzů lze totiž spíše vysledovat pokusy o zatraktivnění značky.

Přesto jde o snahu více než povedenou. Obě varianty se designem přibližují spíše supersportům ze závodních okruhů, než například civilnějšímu kupé 406. Mělo by tomu tak být i jízdními výkony, slibuje tiskové oddělení francouzské automobilky. Jak benzínový agregát, tak i vyladěný turbodiesel umožňují zrychlení z nuly na 100 km/h za šest sekund a maximální rychlost okolo 230 kilometrů v hodině.

Výkonné motory by měly být i úsporné. Benzínový dvoulitr se 180-ti koňskými silami pod kapotou černého RC Spades si neřekne o více než 7,7 litru benzínu na 100 kilometrů. K ujetí stejné vzdálenosti potřebuje RC Diamonds s dieselem 2,2 HDi (175 k) jen 4,9 litru nafty. Konstruktéři použili v obou studiích šestistupňovou sekvenční převodovku, která prý umožňuje dokonalé sportovní vyžití. Rychlostní stupně lze měnit jak řadicí pákou na středovém panelu, tak i páčkami pod volantem.

Při vývoji konceptů RC využili inženýři Peugeotu i zkušeností ze závodů formule 1. Jde například o díly z uhlíkových vláken či konstrukční prvky na podvozku. Oba vozy jsou také vybaveny brzdami z keramických materiálů a osmnáctipalcovými ráfky, v nichž hlavní složku tvoří magnésium. Automobily jsou obuty do pneumatik Michelin 245/45 R18.

Autor:




Nejčtenější

Kia Carens - front
Autocentral: Test Kia Carens 1.7 CRDi

Značka Kia se těší čím dál tím větší oblibě. Jaká je Kia Carens 1.7 CRDi, ohlodávaná tři roky zubem času?   celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Další z rubriky

Volvo od roku 2019 nabídne pouze elektrická či hybridní auta
Evropa je pozadu ve výrobě baterií pro elektroauta

Evropská komise má zájem o vytvoření konsorcia typu Airbusu, které by spojilo přední evropské společnosti s cílem vyvíjet technologie pro baterie. V této...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.