Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Phaeton: limuzína D1 od Volkswagenu už má jméno

  16:04aktualizováno  16:04
BERLÍN - Nová luxusní limuzína nejvyšší třídy z dílny Volkswagenu, pracovně označovaná jako D1, se bude jmenovat Phaeton. Oznámil to šéf koncernu Ferdinand Piëch při slavnostním otevírání montážního podniku v Drážďanech, kde se vůz bude vyrábět. Ojedinělý prosklený závod umožní zákazníkovi sledovat sestavení svého luxusního vozidla na vlastní oči.

Doslova průhledné továrně, kde se už montuje zkušební série vozu, se říká "skleněná manufaktura", ale zvědavcům dosud průhled zakrývaly žaluzie. Veřejnosti se vůz představí až v únoru příštího roku na autosalónu v Ženevě se zahájením prodeje. Závod obepíná 4300 skleněných tabulí a kromě montážní budovy zahrnuje také podzemní zkušební trať, restauraci, simulátor a multimediální expozici.

D1: Volkswagen míří mezi luxusní vozy

Malou továrnu na luxusní vozy, s nimiž by VW vstoupil i do nejvyšší třídy, si Piëch vzal do hlavy před třemi roky. Nechal ji přitom postavit v centru na osmihektarovém pozemku v části největšího městského parku a prosadil se tak i přes protesty ekologů a památkářů. Prosklenou montážní manufakturou za 400 miliónů marek dospívá VW k novým měřítkům. Někomu závod připomíná kliniku a jinému výzkumnou laboratoř. Za 100.000 až 200.000 marek, kolik má Phaeton stát, se už dají koupit obdobné vozy u BMW nebo Mercedesu, ale VW v Drážďanech nabídne něco, co konkurence nemá: Kupec bude přihlížet, jak jeho luxusní "plechový sen" vzniká.

Nákup se stane zážitkem a až bude auto hotové, zákazník si přímo v závodě převezme klíčky. S montéry probere třeba i poslední přání týkající se vybavení, jako je barva nebo vzorek potahů. VW prý už eviduje několik set vážných zájemců.    

Co znamená Phaeton?

Název vychází ze starořecké mytologie - Phaeton byl synem boha slunce Helia a řídil jeho zářící nebeský vůz. Začátkem minulého století se termínem "phaeton" označoval populární typ automobilové karoserie.

Konečná montáž se děje za pomoci značně předpřipravených dílů, které budou do závodu přes město dovážet od března dvě speciální nákladní tramvaje. Také karoserie se už dodávají nalakované. V montáži bude pracovat 800 lidí a před očima zákazníků může denně vznikat až 150 vozů.

Volba mocných mužů z VW padla na Drážďany, protože chtěli nabídnout zákazníkům i exkluzivní turistickou atrakci spojenou s obrazem "labské Florencie", jak se saské metropoli přezdívá. VW také slibuje, že nový závod přiláká do města ročně kolem 200.000 turistů. I když německý automobilový průmysl nemá zvlášť po teroristických útocích v USA na růžích ustláno, přesto se snaží na východě Německa investovat. Poté, co Opel vybudoval výrobní závod v Eisenachu a VW v Moselu u Zwickau, chystá se Porsche a BMW stavět novou továrnu v Lipsku.

"Je to nový den pro Drážďany a signál pro východní Německo a tradiční automobilovou zemi Sasko," prohlásil na dnešní slavnosti kancléř Gerhard Schröder, jehož vláda čelí kritice, že stále dělá málo pro pozvednutí nových spolkových zemí.  Na východě Německa automobilky investovaly od zániku NDR přes deset miliard marek. V regionu s průměrnou 17procentní mírou nezaměstnanosti, kde se před 12 lety prakticky přes noc zhroutil starý průmysl, vytvořily kolem 10.000 pracovních míst. 

Autor:




Nejčtenější

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Iveco Daily 2,3 35C13...
Iveco Daily 2,3 35C13...

r.v. 2011, naj. 131 000 km, diesel
458 590 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.