Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Piaggio MP3: o kolečko navíc a jste králem skútrařů

aktualizováno 
Máte dost kolon a problémů s parkováním a rádi byste osedlali motorku, ale nechce se vám zpátky do autoškoly pro "jednostopý" řidičák? Řešením je tříkolový skútr, v podání italského Piaggia se jmenuje MP3.

Piaggio MP3 | foto: Matěj Oliva, Skutrmania.cz pro iDNES.cz

Název výjimečně nevystihuje hudební formát, ale symbolizuje počet kol. Skútr totiž využívá unikátní technologii výkyvných předních ramen s dvojicí skútrových kol. Protože stroj je vícestopý, stojí na místě bez stojánku a má brzdu ovládanou nohou (speciální úprava), může být MP3 homologován podobně jako čtyřkolka, a jejímu řidiči tedy stačí doklady na auto.

Nejlevnější provedení s motorem 278 ccm stojí 155 tisíc, základní "čtyřsetkubíkový" je o patnáct tisíc dražší. V nabídce je i hybridní verze, kde benzinovému jednoválci pomáhá elektromotor, vyjde na 230 tisíc.

Piaggio MP3

Do našeho testu se dostal model s úpravou "touring", osazený čtyřtaktním jednoválcem o objemu 400 ccm. Design zastupuje klasickou italskou školu plnou zajímavých elegantních tvarů. Celkem dobře do linie skútru zapadá i velké plexisklo, které zasahuje až nad hlavu řidiče. Další součástí výbavy je kufr za zadní sedačkou, který zvětšuje už tak velký zavazadlový prostor. Pod sedačku se vejdou dvě velké přilby, slušný nákup nebo třeba věci na víkend pro dva.

MP3 není jen do rádia

Nejzajímavější je samozřejmě samotná technologie MP3. Vzadu najdete klasicky zavěšené kolo, poháněné přes variátor. Roztáčí ho jednoválcová čtyřstovka od Piaggia. Mnohem zajímavější je ale přední zavěšení.

Zde místo teleskopické vidlice a kola najdeme systém vahadel. Na sobě mají dvě samostatně odtlumená a brzděná kola, která se dokážou nezávisle na sobě vyklápět a umožňují skútru náklon. Zároveň lze ale celý systém také zamknout a skútr zůstane stát na místě.

Piaggio MP3
Piaggio MP3

Aretace je záležitostí elektroniky. Tlačítkem na řídítkách při rychlosti pod 3 km/h řízení zamknete, pokud tlačítko stisknete znovu nebo přidáte plyn, řízení se zase odemkne. Chce to trochu zvyku, ale po půldenním ježdění už jde všechno samo.

MP3 je navýsost pohodlný skútr, nabízí příjemně rozměrné sedlo pro řidiče i spolujezdce, dostatek místa na nohy, velká madla a dost úložného prostoru.

Velice luxusně vypadá palubní deska, na které najdete vše, na co si jen vzpomenete, včetně kontroly uzamčení přední nápravy. Jezdec má na skútru dostatek prostoru pro nohy a i vysoké postavy se bez problémů schovají za rozměrný plexištít, který může dělat problémy jen při parkování v garážích s nízkým stropem.

Skvěle ovladatelný skútr

Když si odmyslíte aretaci předního zavěšení, je jízda na MP3 hodně podobná svezení na jakémkoliv konvenčním skútru. Celý stroj se normálně naklání do zatáček a chová se stejně jako klasický skútr. Za jízdy ale máte podstatně větší pocit stability, můžete si dovolit najíždět šikmo na koleje a obrubníky, aniž by to mělo nějaký vliv na bezpečnost a stabilitu jízdy.

Piaggio MP3

Hodně velký rozdíl poznáte při brzdění. U MP3 se téměř "nepotápí" předek a skútr dokáže být stabilní a ovladatelný i při hodně tvrdém brzdění, a to i na nerovném povrchu. Náklon, který skútr zvládne, je v podstatě neomezený, kola se dokážou mimo své osy vychýlit opravdu hodně a dříve vás bude omezovat trakce zadního kola.

Výhodou MP3 je především podstatně vyšší bezpečnost, při zachování vlastností skútru. Čtyřstovka dává stroji dostatečnou dynamiku při zachování rozumné spotřeby a cestovní výbava pak zajišťuje naprosté pohodlí i při hodně nepříznivém počasí. Třešničkou na italském dortu je fakt, že nepotřebujete řidičák na motorku.

Autoři:



Nejčtenější

Kdo zachránil školáka, zůstane tajemstvím. Mohl to být člověk i kamion

Takhle funguje nouzové brzdění v kamionech Volvo

Video z norského města Høyanger, kde malý chlapec vběhne přímo před jedoucí kamion, který „zázračně“ na poslední...

Hon na pevné částice pokračuje. Brzdy dostanou vysavače

Brzdový systém Tallano

Bojovníci proti škodlivým pevným částicím mají nového nepřítele – brzdy. Podle vědeckých prací se totiž z brzdového...



Sudá, či lichá? Praha při smogu omezí vjezd podle registrační značky

Smog v Praze. Auta na pražské magistrále (20.1.2017)

Magistrát připravil návrh opatření, kterými chce omezit v Praze dopravu v době zhoršené kvality ovzduší. Při...

Tesla představila elektrický tahač Semi a nový sporťák Roadster

Tesla Semi

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi a nový sportovní Roadster představil v noci na dnešek americký výrobce...

Škoda bude v Mladé Boleslavi vyrábět auta s čistě elektrickým pohonem

(Ilustrační snímek)

V Česku se budou vyrábět elektromobily i klíčové součástky k bateriím. Škoda Auto v pátek potvrdila, že její první...

Další z rubriky

Dvoukolová SUV nabírají elektroniku, jako make-up používají bahno

Maximální výkon BMW F850GS zvýšil o desetinu na celkových 95 koní při 8250...

Kdo nemá barevnou TFT přístrojovku, LED denní svícení, elektronický podvozek a kontrolu trakce, ten jako by nebyl!...

Plné zuby molitanu a jeřáb. To je trénink bláznů létajících na motorkách

Bratři Podmolové trénují na FMX Gladiators Games

Někdo na zahradě pěstuje kytičky, někdo si za domem postaví trampolínu, jiný zase bazén. A Libor Podmol tam vykopal...

VIDEO: Křehká Češka pojede nejtěžší rallye světa

Křehká dívka pojede na čtyřkolce nějtěžší rallye světa

V sychravém podzimním ránu zastaví před moto servisem bílá dodávka s přívěsem. Vystoupí z ní pohledná vysoká blondýnka...



Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.