Picasso: velký prostor se slabším dieselem

  • 4
Zájem oprostorné vozy na podvozku běžného osobního auta roste a Citroën Xsara Picasso je v tomhle ohledu příkladem vyslyšených přání trhu. Týdenním testem MF DNES prošel model Exclusive s motorem 2.0HDi. Dojem? Velmi praktický a příjemný, hodně prostoru, skvělý výhled. Jen motor byl poněkud, jak se lidově říká, zavadlý.

Z osmi stovek testových kilometrů se stalo příjemné pohodlné cestování. Zvenku poutá picasso líbivě jednolitým splývavým designem, uvnitř mírou prosvětlení. Posez řidiče je oproti běžnému osobnímu vozu o poznání vyšší a vzpřímenější. Přesto zůstává volant před řidičem, nikoliv jako u některých dodávkových vozů, kdy má šofér volant prakticky na klíně. Přístrojovou desku ve formě jednolitého elektronického zobrazení umístil konstruktér do středu přímo pod čelní sklo. Pro české oko bude citroën vždy trochu zvláštností s rychloměrem, který zobrazuje údaj v číslicích. Otáčkoměr úplně chybí. Zato dost výrazná je signalizace stavu paliva a teploty.

Za zmínku stojí řadicí páka integrovaná do středové konzole. Při prvním nasednutí budí dojem, že to není ergonomicky právě šťastné, ale okamžitě po sklopení loketní opěrky u řidičova sedadla tento dojem mizí. Žena-řidič, pro kterou byla opěrka trochu výš, než bylo příjemné, se k páce podvědomě mírně natahovala. Vše je odpuštěno při pohledu do zavazadlového prostoru. Velký a v testovaném autě dokonce se skládacím boxem na nákup nebo hračky. Jízdní vlastnosti má Xsara Picasso více než uspokojivé.

Může se hodit

Nové i ojeté automobily Citroën Xsara Picasso     můžete koupit na www.automodul.cz

Starost o stabilitu v zatáčkách kvůli vyšší- mu těžišti a subjektivnímu dojmu z vyšších sedadel rychle mizí. Bez problému sledoval vůz v zatáčkách určenou stopu. Odpružení se v továrně podařilo nastavit výborně do mírného kolébání pro posádku i pocit kontaktu s vozovkou pro řidiče. Menší rozpaky vznikly nad motorem testovaného vozu. Dvoulitrový diesel s přímým vstřikováním by měl projevit větší emoci. Zátah při akceleraci byl pořád tentýž. Bylo zbytečné šlapat plný plyn.

Pravda však je, že redakce obdržela vůz při nulovém stavu najetých kilometrů a zkušební řidiči prostě neměli to srdce dávat zcela novému motoru příliš zabrat. S najetím prvních deseti tisíc agregát "dozraje" stejně tak jako spotřeba. Ta se po osmi stech kilometrech ustálila na 6,7 litru. Testované picasso mělo slušnou výbavu. Třeba jen působivé panoramatické okno s odsunovatelnou polovinou skla je položka 33 tisíc. Už i v tom nejzákladnějším provedení jde o vůz prostorný, nadmíru praktický i bezpečný.

Hodnocení MF DNES

MOTOR A PŘEVODOVKA

Pružnost motoru 7
Převodovka 8
Spotřeba v testu 8


KAROSERIE A INTERIER
Prostor na př. sedadlech 9
Prostor na zad. sedadlech 10
Využití kufru 9
Výhled z vozu 10

PODVOZEK
Jízdní vlastnosti 8
Řízení a ovladatelnost 9
Tlumení nerovností 8
Brzdy 8
Poznámka: min. 1, max. 10 bodů