Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Šéf Škody je mezi adepty na generálního ředitele koncernu VW

  15:30aktualizováno  15:30
Sedmaosmdesátiletý předseda dozorčí rady německé automobilky Volkswagen Ferdinand Piëch neusiluje o odvolání generálního ředitele Martina Winterkorna, který byl donedávna jeho chráněncem. Pravnuk Ferdinanda Porsche to řekl v rozhovoru s listem Bild. Ale věří tomu jen málokdo.

Vpravo Martin Winterkorn, vlevo Ferdinand Piëch | foto: Profimedia.cz

Piëch tak reagoval na předchozí zprávy médií, podle kterých chce dosáhnout Winterkornova sesazení ještě před výroční valnou hromadou akcionářů, plánovanou na 5. května.

Za vhodnou náhradu za Winterkorna Piëch podle těchto zpráv považuje šéfa divize Porsche Matthiase Müllera či šéfa divize Škoda Auto Winfrieda Vahlanda. Šéf české značky má za sebou úspěšnou kariéru v Jižní Americe a Asii, kde pracoval na vysokých manažerských postech pro Volkswagen, šéfem představenstva Škody je od roku 2010.

Konflikt ve vedení koncernu Volkswagen se dostal do centra pozornosti poté, co Piëch v nedávném rozhovoru pro časopis Der Spiegel signalizoval ztrátu důvěry ve Winterkorna. Řídící výbor dozorčí rady ovšem minulý pátek Winterkornovi vyjádřil podporu a slíbil, že mu navrhne prodloužit kontrakt.

Rozhlasová a televizní stanice NDR nicméně uvedla, že Piëch se necítí pátečním prohlášením řídícího výboru dozorčí rady vázán a snaží se ve svém rodinném klanu ovládajícím většinový podíl ve Volkswagenu získat dostatečnou podporu pro Winterkornovo odvolání.

„Vyjádřili jsme se minulý týden. A dohodli na spolupráci. Nesnažím se o odvolání Martina Winterkorna,“ řekl Piëch tento týden podle listu Bild. Winterkorn je šéfem Volkswagenu od ledna 2007, současný kontrakt mu vyprší na konci příštího roku.

Podporu současnému řediteli podle Bildu opět vyjádřil vlivný šéf závodní rady Volkswagenu Bernd Osterloh. „Pro nás zůstává platné rozhodnutí z minulého týdne,“ řekl. Také spolková země Dolní Sasko, která ve Volkswagenu vlastní pětinový podíl, uvedla, že bude nadále postupovat na základě pátečního prohlášení řídícího výboru dozorčí rady.

Ale Piëch už v minulosti dokázal v dozorčí radě prosadit svou, když se chtěl zbavit nějakého manažera, a to i přes odpor zbytku vedení firmy (více čtěte zde). I přes neutrální prohlášení si Winterkorn stoprocentně jistý svou pozicí být nemůže.

Osmasedmdesátiletý Piëch je vnukem zakladatele značek Porsche a Volkswagen Ferdinanda Porscheho a v současnosti je patriarchou rodinného klanu ovládajícího 50,7 procenta hlasovacích práv ve Volkswagenu. Ve vedení podniku strávil téměř 22 let, z toho osm let jako generální ředitel.

Volkswagen je největší automobilkou v Evropě a nejpozději do roku 2018 se hodlá stát největším výrobcem aut na světě. Loni firma zvýšila prodej o 4,2 procenta na 10,14 milionu aut, a poprvé tak překonala desetimilionovou hranici. Jedničkou na světovém trhu však zůstal japonský konkurent Toyota Motor, jemuž odbyt loni vzrostl o tři procenta na 10,23 milionu vozidel.

Autoři: ,




Nejčtenější

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Yamaha podle všeho připravuje vstup velkého tříkolového motocyklu na trh....
Motorkáři zbrojí na Miláno, letos ve znamení naháčů a nového GoldWingu

Hlavní novinky motorkářské výstavy EICMA v Miláně letos podle většiny upoutávek přijedou z Japonska. Módní retro vlna pro příští rok nabírá ostřejší a...  celý článek

Audi A7 Sportback
Nové Audi A7 Sportback umí až do 160 km/h plachtit s vypnutým motorem

Nové Audi A7 Sportback je pořádný kus auta, zcela nová generace přijíždí jen pár měsíců po nové vlajkové lodi značky, limuzíně A8. Pětidveřový fastback z ní...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Potašový důl na těžbu kobaltu v americkém Utahu
Kobalt může nabourat velkolepé plány na elektrickou budoucnost aut

Češi se seznámili za posledních několik týdnů dopodrobna s lithiem, tento kov ovšem není jediným, po kterém pasou výrobci akumulátorů. Mnohem větší patálie...  celý článek

Další z rubriky

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Pražská taxikářka Kateřina Šenkeříková
Ženy za volantem: Milí řidiči, chceme vám říct...

Jedenadevadesátiletá královna Alžběta II. celý život jezdí autem, aniž by měla řidičák, Eliška Junková by strčila spoustu mužů za volantem do kapsy, první...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.