Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Luxus na osmou. Pininfarina navrhl pro BMW kupé snů

  11:00aktualizováno  11:00
BMW řady 8 je jedním z nejvýraznějších aut devadesátých let. Nádherné velké kupé mnichovské automobilce od té doby v nabídce chybí. Světoznámá turínská karosárna Pininfarina má nápad, jak to napravit.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé | foto: BMW

Concorso d’Eleganza di Villa d’Este je tradiční přehlídka automobilové krásy u jezera Como na severu Itálie kousek od Milána. Na prestižní přehlídku se sjíždějí parádní veteráni, hvězdami defilé bývají jedinečné koncepty.

Fotogalerie

Akce už několik let probíhá pod patronátem BMW. To se letos vytasilo s nádherným mohutným kupé, které vytvořilo světoznámé italské designstudio Pininfarina.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé vzniklo v jediném exempláři. Nahlas se spekuluje o tom, že by Gran Lusso (italsky velký luxus) mělo být náznakem toho, že v Mnichově uvažují o návratu velkého kupé typu gran turismo, což by znamenalo návrat řady 8.

Pod dlouhatánskou kapotu si stavitelé vysnili dvanáctiválec. Blíže jej nespecifikují, ale bude to podle všeho přeplňovaný 544koňový šestilitr známý z BMW 760i. Designéři Pininfariny obrovité kupé hlásící se právě k nejvyšší řadě 7 mnichovské automobilky postavili na jednadvacetipalcová kola.

BMW Pininfarina Gran Lusso Coupé

Čistý design s typickými prvky BMW, jako jsou ledvinky masky chladiče nebo zalomení spodní hrany bočního okna, ozvláštnili designéři z Cambiana, kde Pininfarina sídlí, v interiéru netradičními materiály.

Exkluzivní kožené čalounění oživuje vlna, chrom a hlavně velmi vzácné dřevo mohutného dlouhověkého novozélandského stromu kauri (Agathis australis neboli damaroň jižní).





Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Další z rubriky

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Nová generace elektromobilu Nissan Leaf
Nový elektromobil Nissanu má větší dojezd a jen jeden pedál

Japonská automobilka Nissan Motor představuje druhou generaci svého elektromobilu Leaf. Hatchback na baterky má mít větší dojezd, technologii na automatické...  celý článek

Dacia Duster
Dacia Duster je nejdůležitější premiéra Frankfurtu, prošmejdili jsme ji

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Až na začátku příštího roku potkáte v provozu novou Dacii Duster, dost možná si ji spletete se stávajícím modelem. Její design je od základu nový, ale zároveň...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.