Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina Nido: geniální bonbónek

  16:13aktualizováno  16:13
Jak přežít cestování v přeplňených ulicích měst? S nidem od Pininfariny. Kličkování v křivolakých uličkách měst pak bude veselejší a hlavně mnohem rychlejší. Italské mikroauto je ale především superbezpečné. A to jak zvenku, tak zevnitř.
Pininfarina Nido

Pininfarina Nido | foto: Pininfarina

Že Pininfarina neumí pouze "supersporťáky" se vědělo.

Dvoumístné nido ale přináší ještě víc než netradiční formu. Velmi zajímavý je i obsah.

Tvary karoserie, kterými připomíná spíše stylové interiéry šedesátých let, ukrývají množství ojedinělých technických řešení.

Některá z nich si nechal Pininfarina dokonce patentovat.

Bezpečné ze všech stran
Smart po italsku je charakterizován jako superbezpečné veselé auto pro každodenní použití v chaosu velkoměsta.

Nido = hnízdo (italsky)

Maminka by se neměla bát posadit do nida s dítětem, pro jejich ochranu je navržena speciální ochranná buňka tvořící interiér. Ta se v případě nárazu může posunout nezávisle na vnější karoserii.

Mezi vnější a vnitřní "slupkou" je pak speciální materiál se strukturou včelí plástve, který pohlcuje energii nárazu. Motor pohánějící kola zadní nápravy je umístěn co nejníže za zadními sedadly. Spolu s podvozkem tvoří dvě třetiny hmotnosti celého autíčka.

***

Smart-třída, kterou kdysi vytvořil Nicolas Hayek se svým Smartem, láká mnoho výrobců. Každý však nakonec narazí na problém bezpečnosti posádky. Půl auta za polovinu peněz postavit nejde.

***

Ochránit chodce při střetu s autem se automobilkám stále příliš nedaří. Nido to zkouší speciálními materiály karoserie a oblinami, které jsou přece jen "přátelštější" než ostré hrany a zlomy.

Speciální materiály vévodí i interiéru, červené čalounění díky zvláštní povrchové úpravě ála suchý zip udrží volně ležící mobil, peněženku apod.

Na autosalonu pod Eiffelovkou se prozatím představila pouze maketa "v životní velikosti", Pininfarina ale uvažuje o malosériové výrobě 100 - 120 aut denně. Za pět let by jich tak mohlo spatřit světlo světa asi 20 tisíc.

Pininfarina Nido v číslech

Délka (mm)

2890

Šířka (mm)

1674

Výška (mm)

1534

Maximální posun vnitřní buňky vpřed (mm) 

350

Maximální posun vnitřní buňky vzad (mm)

120

Rozvor (mm)

2068

Přední rozchod (mm)

1363

Zadní rozchod (mm)

1457

Přední pneumatiky

175/50 16

Zadní pneumatiky

205/45 16

Karoserie, rám

kompozitová, ocelový

Motor

umístěn vzadu, pohon zadních kol

Převodovka

automatická

Autoři: ,




Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Autocentral: Audi A6 v městském provozu (screenshot)
Autocentral: Test Audi A6

Co je zač Audi A6 a co obnáší péče o takové auto? Na to odpoví Míra Hejda a expert Jirka v novém díle pořadu Autocentral.   celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Další z rubriky

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Kia Proceed
OBRAZEM: Nejparádnější studii autosalonu postavili přímo ve Frankfurtu

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Studie jsou kořením autosalonů, bez nich by to nebylo ono. Designéři se při nich mohou rozmáchnout a popustit uzdu fantazii. Často tak také naznačují, jakým...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.