Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Pininfarina tvoří i pro Číňany

  10:54aktualizováno  10:54
Číňané vsadili na evropský design. Před šesti lety se poprvé dohodl čínský výrobce s evropskou designérskou školou na spolupráci při vývoji nových aut. Výsledkem partnerství, které konkrétně uzavřela automobilka Hafei se slavnými designéry z italské Pininfariny, je v současnosti v Číně vyráběný minivan a dvě zajímavé designérské studie.

Oba modely, jenž se prezentovaly na včera zakončené autoshow v Pekingu, nesou nápadité stylistické prvky. První z vozů, pětidvéřový kompakt Hafei Lobo, zaujme především originálním řešením zadních světel. Lobo se nejen délkou 3,59 metru ale i použitým čtyřválcem o obsahu 1,1 litru (35 kW) zařazuje do kategorie malých městských vozů. Dle zpráv z Pininfariny se již připravuje produkce novinky v objemu nepřesahujícím 100 tisíc vozidel ročně. Více by čínský trh v současnosti neabsorboval.

Druhý vůz připravený v dílnách Pininfariny dostal název Hafei Fantasy. Jde o dvoudvéřové, 4,72 metru dlouhé kupé s prosklenou střechou a nahoru otevíranými dveřmi. Jeho výroba je ale dle informací obou firem velmi nepravděpodobná. Z montážních linek by totiž sjíždělo jen několik tisíc kupé ročně, což by bylo i na čínské poměry velice nerentabilní.

Navíc jsou čínští výrobci po vstupu země do WTO vystaven velkému tlaku ze strany světových automobilových koncernů. Trh nejlidnatější země světa dle odhadů letos absorbuje přibližně 200 tisíc dovezených vozů, které zákonitě vytlačí domácí produkci z nevelkého 800tisícového trhu.

Autor:




Nejčtenější

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Torzo MG J2, které nalezli archeologové v oblasti Larkhill.
Autofotka týdne: Archeologové hledali svědky války a vyhrabali auto

Oblast okolo Larkhill, městečka zapomenutého kdesi ve středu Británie, už dlouho systematicky prozkoumávají archeologové. To místo, které je na dohled...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Tanec u nové Škody Karoq
VIDEO: Když na autosalonu ve Frankfurtu zavřou, u Škodovky se tančí

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Sedmá večerní odzvonila první den frankfurtského autosalonu. Organizátoři vyhánějí opozdilce. Na stáncích se začíná zhasínat, auta oblékají na noc speciální...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.