Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VW sníží investice o miliardu eur, vsadí na elektřinu a vylepší diesely

aktualizováno 
Německá značka Volkswagen sníží investice o zhruba miliardu eur ročně (27,1 miliardy korun) oproti původnímu plánu a urychlí proces snižování nákladů. Koncern Volkswagen představil plán, který reaguje na ztráty způsobené obviněním z podvodů při emisních testech jejích naftových vozů.

Modulármí platforma MQB koncernu VW má jediný pevně daný rozměr: vzdálenost pedálů od přední nápravy. | foto: Volkswagen

Nové představenstvo koncernu oznámilo, že automobilka rovněž provede změny v modelové strategii. Více se chce zaměřit na elektrické a hybridní vozy. „Značka Volkswagen mění strategii. Stáváme se efektivnějšími, dáváme naší produktové řadě a našim nosným technologiím nový smysl,“ uvedl v prohlášení generální ředitel VW Herbert Diess. Vývoj se zaměří také na konektivitu vozidel a nové asistenční systémy.

Konstruktéři se zaměří na evoluci modulární platformy MQB tak, aby se zrychlila implementace technologie plug-in hybrid (plug-in znamená možnost dobíjení baterií sloužících k pohonu ze zásuvky). Automobilka také bude pracovat na 48voltovém mild-hybridu (elektromotor pomáhá spalovacímu motoru, auto neumí jezdit jen na elektřinu).

Platforma MQB má být také technickým základem pro elektromobily. Koncern z ní má vytvořit další výhradně elektrickou platformu MEB. Ta bude použita jak pro osobní, tak pro lehká užitková auta. Variabilní platforma má umožnit stavbu různých typů vozidel s velkou variabilitou karoserií a typů aut. Stoprocentně elektrické vozy značek napříč koncernem VW mají mít dojezd 250 až 500 kilometrů (podle velikosti vozu a kapacity baterií).

Tuto platformu pravděpodobně využije také příští generace prestižního modelu Volkswagen Phaeton. Tato manažerská limuzína má podle prohlášení značky mít stoprocentní elektrický pohon. Podle informací britského magazínu Autocar tento vůz dorazí v roce 2020. Phaeton se má stát vlajkovou lodí, která bude definovat tvář značky pro příští dekádu. Má hrát důležitou roli v expanzi značky na čínském trhu. Technika elektrického Phaetonu má podle spekulací vyjít z chystaného Audi Q6, které se v podobě konceptu představilo v půlce září na autosalonu ve Frankfurtu (více čtěte zde).

Pokračovat ovšem mají i práce na spalovacích motorech. Automobilka bude i nadále vyvíjet benzinové i naftové motory a také provedení na zemní plyn (CNG).

V Evropě a v Severní Americe, které jsou teď zasažené kauzou dieselgate, firma upraví strategii ohledně naftových motorů. Používat v nich prý bude pouze systém SCR využívající k odlučování oxidů dusíku reakci s roztokem na bázi močoviny. Ke změně prý přikročí co nejdříve. Dalším způsobem jak čistit emise motorů od oxidů dusíku, je technologie zvaná LNT (lean NOx trap).

Volkswagen v září přiznal, že do zhruba 11 milionů aut s naftovými motory po celém světě instaloval software, který umožňuje manipulovat s výsledky měření emisí. Skandál srazil tržní hodnotu podniku o třetinu, donutil k odchodu jeho výkonného šéfa a vedl k vyšetřování po celém světě. Koncern si na úhradu nákladů spojených se skandálem vyhradil zatím 6,5 miliardy eur. Podle analytiků však budou náklady z hlediska pokut a ušlého prodeje zřejmě podstatně vyšší.

Nový šéf koncernu Matthias Müller tento měsíc upozornil, že finanční následky skandálu zatím nejsou zřejmé a firma přezkoumá všechny plánované investice.

Kvůli vynuceným úsporám možná vezme za své plán na zrychlení obměny modelů. Volkswagen plánoval zkrátit běžný životní cyklus hlavních modelů ze stávajících přibližně sedmi na pět let.

Spekuluje se také o pozastavení nebo zpomalení některých rozpracovaných projektů. Zpoždění by například měl nabrat nástupce Bugatti Veyron, nový supersport se má jmenovat Chiron. K ledu mají jít i projekty čtyřsetkoňového Volkswagenu Golf R nebo Bentley EXP 10.



Nejčtenější

Ministerstvo chce otestovat odbočování na červenou a na dálnici 140 km/h

Odbočení na červenou umožňuje řidičům v Německu plechová tabulka se zelenou...

Kdo se podíval do Ameriky, vzpomíná na to jako na skvělou věc: odbočit doprava se může na křižovatce, i když svítí...

VIDEO: Podívejte se na běžné ráno před školou, je to džungle

Ilustrační snímek

Každoročně přibývá rodičů, kteří své děti vozí do školy autem. A ve velkých městech či u velkých škol se širokou...



Na počkání za litr. Test MF DNES potvrdil, že stočit tachometr není problém

Ilustrační foto

Až čtyřicet procent tachometrů ojetých vozů v Česku je stočených. Reportéři MF DNES si ověřili, jak je to snadné. Za...

Autofotka týdne: Kalendář na třináct měsíců ozdobí dílnu

Kalendář Liqui Moly na rok 2019

Krásky z plakátů byly neodmyslitelnou ozdobou dílen a plechových šatnových skříněk. Dnes jich je o poznání méně. Nový...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Další z rubriky

Vegani hledají auta bez kůže jen těžko. Výrobci teprve zkoumají terén

Porsche 911 Carrera GTS Cabriolet

Trend veganství dospěl i do světa automobilů. Poptávka po autech bez živočišných produktů stoupá. Jaká je v tomto...

Unikátní Mini se na iDNES.cz vydražilo za 850 tisíc korun

Mini pomalované Lucou Stradivarim

Aukce o unikátní Mini Cooper upravený designérem Lucou Stradivarim na iDNES.cz skončila velmi úspěšně. Vyvolávací...

Dieselgate odstartoval hloupý nápad namluvit Americe, že nafta je eko

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen

Německý koncern Volkswagen chtěl znovu dobýt Ameriku, hlavní zbraní mu měly být diesely, u kterých vyzdvihoval jejich...

Najdete na iDNES.cz