Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

VIDEO: Plná čára se nepřejíždí, řidiči na to ale kašlou

  10:00aktualizováno  10:00
Předjíždění je jedním z nejriskantnějších manévrů. Je třeba odhadnout rychlost protijedoucího vozidla a být si stoprocentně jistý, že máme dost prostoru na předjetí. Předjíždění na řadě míst zakazuje dopravní značení. A bílou čáru přejíždět nesmíme.

Čeští řidiči si ovšem s dodržováním předpisů mnohdy hlavu nelámou. Potvrzuje to sestřih záběrů, které jsme shromáždili. O tom, jak řidiči v Česku respektují předpisy se opět začalo mluvit po tragické nehodě, která se stala tento týden u Nelahozevsi (více čtěte zde).

Čáry se nepřejíždí

Podélná čára souvislá: Značku je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění, odbočování na místo ležící mimo pozemní komunikaci nebo vjíždění na pozemní komunikaci z místa ležícího mimo pozemní komunikaci.

Dvojitá podélná čára souvislá: Značku je zakázáno přejíždět nebo ji nákladem přesahovat, pokud to není nutné k objíždění.

Plná čára je jako zeď, učili nás v autoškole. Prostě se nepředjíždí. Jedinou výjimkou je objíždění překážky v provozu.

Plná i dvojitá plná čára (vodorovné dopravní značení) samy o sobě zákaz předjíždění neznamenají. To upravují klasické dopravní značky (svislé dopravní značení), které jsou čárám na silnici nadřazené.

Pokuta za přejetí plné čáry je v blokovém řízení do dvou tisíc korun a ve správním řízení do 2,5 tisíce. Za porušení zákazu předjíždění jsou ovšem sankce daleko vyšší: pokuta od pěti do deseti tisíc korun, zákaz řízení od šesti měsíců do jednoho roku a sedm trestných bodů do karty řidiče.

Autoři: ,


Nejčtenější



Další z rubriky

Úřad odhalil švindl, němečtí majitelé vozů Tesla musí vracet dotace

Tesla Model S 85D

Zhruba 1 050 majitelů automobilů Tesla Model S se bude muset vzdát subvence čtyř tisíc eur, tedy 103 400 korun, kterou...

Německo zavede mýtné po roce 2019, český ministr dopravy ho schvaluje

Německo, dálnice (ilustrační snímek)

Český ministr dopravy Dan Ťok má pochopení pro německé plány zavést dálniční mýtné pro osobní auta. Nepovažuje ho totiž...

Systémy v autech moc odvádějí pozornost. Nejlepší jsou Apple s Googlem

Fiat 500

Moderní technologie zaplavují auta - konektivita a nabídka aplikací na palubě vozů začíná být pro některé důležitější...

Najdete na iDNES.cz