Plynová auta nyní startují lépe na benzin

Specifický zimní provoz má automobil poháněný propan -
butanem (LPG). »Zima je jiná už tím, že palivo pro ni je u čerpadel ze šedesáti procent složeno z výhřevnějšího a lépe zápalného propanu a ze čtyřiceti procent z butanu, zatímco ve zbývající části roku jsou podíly propanu i butanu padesátiprocentní,« informuje předseda LPG klubu v Brandýse nad Orlicí Tomáš Hanzl. Sama jízda je normální, jen u starých karburátorových automobilů se doporučuje přepnout provoz krátce před cílem jízdy a hlavně před delším stáním v mrazu z plynu na benzin. »To proto, že start na benzin bude později - třeba následujícího dne,či dokonce ještě později - jednodušší než na plyn,« upřesňuje Tomáš Hanzl. Startování na plyn by bylo mnohem obtížnější a zimou oslabený akumulátor by nemusel obstát. »U moderních automobilů se vstřikováním si technika sama volí vhodnější palivo pro start,« doplňuje Tomáš Hanzl. Provoz na plyn či na benzin však samozřejmě lze i u těchto vozů střídat - za pomoci přepínače. Zvláště zimní startování a jízda prověří u plynového auta víc než u tradičního benzinového zapalovací svíčky a přívodní kabely k nim. »Kontrola a snad i výměna za svíčky vyrobené speciálně pro vozy poháněné propan-butanem se určitě na prahu zimy vyplatí,« zdůrazňuje Tomáš Hanzl.