Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plynová nádrž se tahá o prostor s rezervou

aktualizováno 
Plynové nádrže určené k umístění do prostoru náhradního kola se budou při přestavbách Škody Fabia na propanbutanový pohon zřejmě těšit velkému zájmu motoristů, ovšem jejich uplatnění má háček: rezerva v autě nesmí chybět. Diskuse, která se už třetím rokem vede o tom, zda z povinné výbavy osobních automobilů vyjmout náhradní kolo a vystřídat je třeba sprejem pro rychloopravy pneumatik, totiž nepřináší definitivní rozhodnutí. "Z dlouhodobých zkoušek a testů zatím plyne, že náhradní systémy oprav defektů pneumatik - spreje a podobně - nejsou úspěšné ani z padesáti procent. Výjimku z povinnosti vozit náhradní kolo v osobním automobilu tedy dosud nelze udělit," vysvětluje ředitel odboru silniční dopravy Ministerstva dopravy a spojů České republiky Jiří Konečný. "Nepřestala platit příslušná část vyhlášky ministerstva dopravy číslo 102/95 Sb., podle níž musí být vozidlo vybaveno náhradním kolem určeným výrobcem," říká vedoucí skupiny dopravního inspektorátu západočeského policejního ředitelství v Plzni Vladimír Toman. Policista připomíná, že vyřadí-li řidič náhradní kolo z výbavy auta, dopouští se dopravního přestupku, za který hrozí až tisícikorunová pokuta. "Předpokládám, že při zjištění přestupku bez dramatičtějších okolností by pokuta byla v první třetině sazby," upřesňuje Vladimír Toman. Také test MF DNES před časem prokázal, že spreje pro provizorní rychloopravy pneumatik pro osobní vozy plně nepostačují. Zatímco u motocyklového kola vyhoví, automobilovou pneumatiku sice každý z pěti prověřovaných výrobků různých značek zacelil, ovšem ani jediný ji nenahustil tak, aby byla schopna další jízdy. Nezbytná tedy byla také hustilka, nebo lépe malý kompresor. Pro stále povinné automobilové rezervní kolo se samozřejmě řešení našlo. "Se schválením plynových nádrží do místa pro náhradní kolo byl schválen také držák, do kterého se upevňuje rezerva v zavazadlovém prostoru," informuje Jiří Konečný. "Rovněž lze rezervu v případě potřeby demontovat a nouzově přepravovat jako náklad - s tím, že řidič odpovídá za bezpečnost." Konkrétně pro Škody Fabia, jejichž zavazadlový prostor je sice praktičtější, ale přece jen o 12 litrů menší než u starší Škody Felicia, je k dispozici například následující řešení: "Celý prostor pro plnohodnotné rezervní kolo vyplňuje plynová nádrž a v kufru samém je jen držák, do kterého zákazníkům dodáváme neplnohodnotné náhradní kolo na dojetí z Volkswagenu Golf," sděluje Karel Nývlt z pražské firmy Eurosport, která jako oficiální dealer Škody začala upravovat škodovky na plyn mezi prvními v zemi a první v Praze.
Autor:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.
Fiat Ducato 3,0 plachta č.90.

r.v. 2011, naj. 393 000 km, diesel
325 490 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.