Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Plzeň: průjezd s problémy, parkování dobré

aktualizováno 
-
Projet Plzní je obtížné, neboť město postrádá obchvat. »Ale s parkováním v centru to není zlé,« hodnotí situaci Vlastimil Kroupa z odboru dopravy plzeňského magistrátu. Městu chybějí nejen větší odstavné plochy na periferii, nadzemní i podzemní stání, ale také hlídaná parkoviště v centru. Má především zóny s parkovacími hodinami.

Parkovací hodiny

V Plzni jsou tři zóny placeného stání - v centru se sazbou 30 korun za hodinu stání, v obvodu Slovany s taxou 20 korun a na Doubravce s desetikorunovým hodinovým poplatkem. »Vyšší cena v centru nutí řidiče k co nejkratšímu parkování, a tak se nějaké místo vždycky najde,« tvrdí Vlastimil Kroupa. Platí se od šesti do 19 hodin včetně sobot a nedělí. Dlužníci mohou dostat pokutu nebo botičku na kolo auta. »Demontáž botičky nestojí nic, ale pokuta přijde obvykle na 300 až 500 korun,« informuje Michal Rybáček z městské policie.

Záchytná parkoviště

Větší plochy, které lze považovat za záchytná parkoviště, jsou v Plzni dvě, obě ve směru od Prahy. Od Ústředního hřbitova jede trolejbus, z parkoviště Na Rychtářce lze do centra dojít pěšky. Parkování není placené, a tedy ani hlídané. Cestou od hraničních přechodů Rozvadov a Folmava se nabízí - rovněž zdarma - parkoviště proti centrálnímu autobusovému nádraží. Při příjezdu z jiných směrů je situace horší a Vlastimil Kroupa řidičům radí, aby hledali místa k parkování v sídlištích při vjezdu do Plzně. »Hromadná doprava je poměrně rychlá,« doplňuje Kroupa.
Autor:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.