Na přezutí se teď v pneuservisech čeká až týden

aktualizováno 
Kvůli prvnímu sněhu a nízkým teplotám se prodloužila čekací doba v pneuservisech. Na přezutí na zimní pneumatiky si v současnosti motoristé počkají mnohde pět až sedm dní. Vyplývá to z údajů pneuservisů a prodejců pneumatik.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: Česká asociace asistenčních služeb

V polovině listopadu nemělo na zimní pneumatiky přezuto zhruba 20 procent řidičů. Důvodem bylo teplé počasí, které je nenutilo přezouvat. Zimní pneumatiky jsou povinné od listopadu do konce března za zhoršených povětrnostních podmínek.

„Vzhledem k průběhu předchozích let měly mít pneuservisy v těchto dnech často již volnější pracovní režim. Místo toho přišla nárazově vlna zákazníků, které překvapilo chladné počasí a první sníh. Největší zájem o přezutí byl letos jako vždy na přelomu října a listopadu. Pneuservisy však nyní stále registrují zhruba dvojnásobnou poptávku v porovnání s předsezonním obdobím,“ uvedl ředitel e-shopu Pneumatiky.cz Vojtěch Schwangmaier.

Podle Michala Knora z Auto Kelly sice napadl první sníh, ale ten rychle roztál. „Zájem opozdilců na přezutí se na telefonních linkách servisů sice projevil, ale nešlo nijak o dramatický nárůst. Předpokládáme tedy, že čekací doba se výrazně neprodloužila, maximálně o jeden den,“ podotkl.

Nejčastějším zimním pláštěm je tuzemský Barum Polaris 5, který má zhruba pětinový podíl na trhu. Češi však nejsou zaměřeni pouze na nízkou cenu, vyžadují pro sebe i dostatečnou porci bezpečí, což potvrzuje dlouhodobá obliba prémiových značek jako Continental, Michelin nebo Nokian. Do popředí se tlačí belgický Uniroyal s pláštěm MS plus 77, který se zařadil mezi patnáct nejprodávanějších zimních pneumatik v ČR.

Autoři: ,

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Nová mazda má revoluční motor, i s turbem je nečekaně jednoduchý

Mazda 3

Nová generace Mazdy 3 bude mít motor, který kombinuje zážehový a vznětový princip. Jak to celé funguje, jsme zjišťovali...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Svéráz ruského motorismu v praxi: terénní dodávka z doby kamenné slaví

UAZ 2206 "Buchanka“

Už 60 let sjíždí z výrobních linek Uljanovského automobilového závodu populární minibus se současným kódovým označením...

Další z rubriky

OBRAZEM: Wartburg hvězdou tuningové výstavy

Essen Motor Show 2018

Motorshow v Essenu je tradičním svátkem úpravců aut. K vidění jsou neuvěřitelné kreace, ale také závodní speciály,...

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Fešácký pick-up Mitsubishi dostal drsnou tvář

Mitsubishi L200 2019

Po čtyřech letech Mitsubishi osvěžilo svůj důležitý model pick-upu L200. Změn je hodně a jsou pořádně vidět. Výrazně se...

Najdete na iDNES.cz