VIDEO: Jak se obouvá rallyový speciál? Je to alchymie, guma vydrží 100 km

  16:50aktualizováno  16:50
Tovární tým Škody pro iDNES.cz odhalil tajemství závodních pneumatik na Rally Šumava. Tradiční česká soutěž startuje v pátek večer a pokračuje až do pozdních nočních hodin. Druhá etapa je na programu v sobotu.

Na asfaltové soutěži jako je Rally Šumava lze vybírat mezi dvěma základními typy obutí. Rozdíl je v tvrdosti směsi – rozlišuje se tvrdá a měkká. Čím teplejší počasí, tím tvrdší směs se použije. 

Rally Šumava 2018

Přes 160 ostrých měřených kilometrů ve 14 rychlostních zkouškách čeká na posádky 53. Rallye Šumava Klatovy, která se jede tento pátek a sobotu jako 2. podnik Autoklub mistrovství České republiky v automobilových soutěžích 2018.

V roli největších favoritů nastupují loňští vítězové Jan Kopecký s Pavlem Dreslerem, kteří na své Škodě Fabia R5 povezou startovní číslo 1. V hvězdné konkurenci by jim měli znepříjemňovat život téměř domácí Plzeňáci Václav Pech s Petrem Uhlem na Fordu Fiesta R5, ale velké divadlo slibuje také vedoucí posádka letošního mistrovství Evropy, kterou tvoří ruští Alexejové Lukjaňuk a Arnautov na Fordu Fiesta R5.

Do soutěže je přihlášeno 84 vozů, mezi nimiž hraje prim 18 vozů kategorie R5 – 11 Fabií a 7 Fordů Fiesta.

V českém šampionátu v rally je zastoupeno několik značek, většina týmů ovšem používá pláště značky Michelin, stejně jako v mistrovství světa WRC. Michelin zajišťuje všem týmům na místě profesionální pneuservis. Tovární tým Škoda Motorsport má vedle toho i vlastní.

O tom, jaký typ směsi se nasadí, rozhoduje hlavní inženýr vozu po dohodě s posádkou. Nejdůležitější roli pro volbu závodního obutí hraje vždy počasí. Při stálém počasí je volba jednodušší. Rally Šumava 2018 doprovází nečekaně slunečné počasí, takže se zde nebude konat jindy obvyklá pneumatiková loterie spojená s výběrem optimálního obutí. V minulosti však byly na některých lesních úsecích trati dokonce i zbytky sněhu.

Pneumatiky se mění při každé servisní zastávce. Cena jedné závodní pneumatiky je okolo deseti tisíc korun, životnost při soutěžním tempu je přitom asi sto kilometrů.

Autor:

Nejčtenější

Škoda Scala v plné parádě. Nástupce Rapidu přiveze nejmodernější techniku

Škoda Scala

Nová, výraznější a líbivější škodovka se na silnicích začne objevovat v květnu příštího roku. Hatchback v nabídce...

Volkswagen ohlásil konec spalovacích motorů, elektrověk začíná

Nová platforma koncernu Volkswagen pro elektrická auta

Německá automobilka Volkswagen ohlásila konec spalovacích motorů. Poslední vozy s touto technologií vyvine v roce 2026...

Pár základních pravidel a fint pro parkování v nákupních centrech

2016: Přeplněná parkoviště před OC Metropole Zličín, jedním z největších...

O parkování na obřích parkovištích u nákupních center se traduje spousta mýtů. Tím největším je, že pokud je od silnice...

ANALÝZA: Svět aut je pod dohledem Velkého bratra, nikdo se neschová

Ilustrační snímek

Auta byla ještě před pár lety symbolem svobody, do moderního vozu je ovšem o strach sednout. Na tapetě je teď Čína,...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Další z rubriky

Ředitelka muzea Škody: Veteráni jsou dobrá investice

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi

Andrea Frydlová vede Škoda Muzeum v Mladé Boleslavi a za pět let z něj vytvořila vyhledávané multifunkční kulturní...

Před 130 lety nafoukl Dunlop první pneumatiku

Továrna na první pneumatiky Dunlop z roku 1908

Některé součásti automobilu bereme jako samozřejmost. Třeba pneumatiky, jimž věnujeme pozornost dvakrát ročně při...

Žádné auto, žádné problémy. Moskvané odhalili kouzlo jejich sdílení

UCPANÁ SILNICE. Muž přechází ulici během dopravní zácpy na nábřeží řeky Moskvy...

Desetitisíce obyvatel Moskvy začaly využívat sdílení automobilů kvůli stoupajícím nákladům na parkování a úbytku...

Najdete na iDNES.cz