Čekání na přezutí na zimní pneumatiky se prodloužilo až na tři týdny

  14:32aktualizováno  14:32
Chladné počasí, vyhlídka na první sněžení i blížící se listopad prodloužily čekací doby v pneuservisech na přezutí na zimní pneu. Běžně si motoristé počkají pět až šest pracovních dnů, ale ve velkých městech to mohou být dva až tři týdny. V Praze pneuservisy objednávají na 14 dnů dopředu.
(ilustrační snímek)

(ilustrační snímek) | foto: ADAC

Ceny přezouvání se zvýšily zhruba o desetinu. Vyplývá to z informací prodejců a pneuservisů.

Od 1. listopadu musí mít auta nazuté zimní pneumatiky, pokud je na silnici souvislá vrstva sněhu, ledu nebo námraza, případně lze vzhledem k povětrnostním podmínkám jejich výskyt předpokládat. Zimní sezona trvá do konce března.

Podle ředitele obchodu Pneumatiky.cz Vojtěcha Schwangmaiera se motoristé primárně řídí podle listopadového termínu. Oproti minulému týdnu se poptávka po výměně ztrojnásobila. „Naše partnerské pneuservisy musejí přidávat víkendové termíny, přesto se například v Praze pohybuje čekací lhůta na úrovni 14 dnů. V časech mezi 16:00 a 17:00 jsou to ale i více než tři týdny,“ dodal.

Průměrná doba čekání v pneuservisech Auto Kelly je nyní pět až šest pracovních dnů, ale podle ředitele marketingu Michala Knora je potřeba počítat s tím, že změna počasí, která vytíženost pneuservisů významně ovlivní, bude mít dopad i na čekací dobu. „Obecně platí, že řidiči začínají řešit přezutí na zimní pneu, jakmile teplota na přelomu října a listopadu klesne pár dní po sobě pod sedm stupňů Celsia, protože je známo, že letní pneumatiky začínají tuhnout, a tak ztrácejí svou účinnost a bezpečné jízdní vlastnosti,“ podotkl. Nejprodávanější rozměr pneumatik je podle něj 195/65R15.

Test zimních pneumatik

Čeká vás nákup nových zimních pneumatik? Řiďte se podle toho, jak se jednotlivé modely chovají na sněhu, ledu nebo mokrém studeném asfaltu. Letos si za zimní gumy raději trochu připlaťte. Dva levnější modely v aktuálním testu německého autoklubu ADAC pro zimu 2018 zcela propadly (více zde).

Pneuservisy stejně jako jiná odvětví trpí nedostatkem kvalitních pracovních sil. To spolu s dlouholetou stagnací cen v předchozích letech znamená, že si řidiči na výměnu 15palcových pneumatik musí připravit zhruba 800 korun. Ve velkých městech jako Praha nebo Brno jsou ceny ještě o něco vyšší.

V případě přezutí na zimní pneumatiky by se řidiči měli řídit takzvaným pravidlem čtyř. To znamená, že je nutné měnit vždy všechny čtyři pneumatiky, které by měly být v provozu maximálně čtyři roky a jejich dezén by měl mít hloubku minimálně čtyři milimetry.

Autoři: ,

Nejčtenější

Kopecký: Čeští řidiči jsou šílení. A začíná to v autoškolách

Automobilový závodník Jan Kopecký na tiskové konferenci továrního týmu Škoda...

Tovární jezdec Škody Motorsport Jan Kopecký je nejlepší český automobilový jezdec současnosti. Míní, že čeští řidiči...

Test kamer do auta: opravdu dobrá není žádná

Test kamer do auta

Německý automotoklub ADAC a časopis pro počítačovou techniku c’t testovaly devět palubních kamer. Výsledek: sedm z...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Nákup auta v zahraničí: za nový vůz se DPH platí v Česku

Koupě špatné ojetiny může pořízení auta značně prodražit 1

Když si koupíte v Německu nebo v jiné unijní zemi nové auto, měli byste se připravit na to, že vás čeká daňové kolečko....

Další z rubriky

Nejhorší silnice je na Blanensku. Nákladní auta tam ničí asfalt i domy

Výmoly: Nejhorší díra republiky 2018

V hlasování řidičů o největší výtluky na silnicích v celém Česku je nejhorší komunikace v obci Lhota Rapotina na...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Najdete na iDNES.cz