VIDEO: Podívejte se na alchymii pneumatik pro Formule 1

  13:30aktualizováno  13:30
Pneumatiky jsou jednou z nejkritičtějších součástí závodního monopostu. Pro vozy Formule 1 je exkluzivně vyrábí Pirelli. Italská značka dává nahlédnout do své kuchyně. Podívejte se, s čím musí vývojáři počítat při přípravě pneumatik na jeden závod.

Pirelli je oficiálním dodavatelem pneumatik pro Formuli 1. Kontrakt má podepsaný do konce roku 2016.

Týmům nabízí šest různých druhů pneumatik: čtyři úrovně tvrdosti slicků na suchý asfalt a dva pro mokrý okruh. Druhy pneumatik jsou odlišeny barevně: modré jsou do vody, zelené na vlhký asfalt, červené nápisy a pruhy mají na bočnicích nejměkčí suché pneumatiky, žluté jsou měkké, bílé "přechodné" a oranžové tvrdé. Před závody Pirelli oznamuje, jaké pneumatiky veze.

Připraveno je šest truhů pneumatik. Liší se použitím za mokra a sucha  a...

Fotogalerie

Inženýři, které u závodního oddělení Pirelli vede Paul Hembery, určují sestavu pneumatik pro závod podle výsledků oficiálního předsezónního testování. Z dvanácti dnů, které měly týmy před sezonou na okruhové zkoušky, musely jeden věnovat testům mokrých pneumatik. V průběhu sezony mají povolených osm dnů testů a z toho musí jeden věnovat zkouškám gum. Při testech jsou přítomní vývojáři výrobce pneumatik.

Výměna pneumatik v boxech je ve Formuli 1 otázkou několika sekund.

Výměna pneumatik v boxech je ve Formuli 1 otázkou několika sekund.

Nejčtenější

Evropa si schválila elektrická nákladní auta, výrobci jsou zděšeni

Prototyp elektrického tahače Tesla Semi

Evropský parlament schválil výrazné snížení emisních limitů pro nákladní vozidla. Postup je podobně agresivní jako v...

Německé továrny VW přejdou na elektro, Passat vyrobí Škoda v Kvasinách

Volkswagen I.D. Vision

Po roce 2020 se budou v německých továrnách Volkswagenu vyrábět statisíce elektroaut. První bude model ze Cvikova. Z...

Ford hledá partnery pro cestu z mizérie. Jedná s Volkswagenem

Dav návštěvníků a novinářů na autosalonu Auto China v Pekingu během show...

Americký Ford a německý koncern VW s tím mají zkušenosti. Sdílení techniky, platformy a motorů si vyzkoušely desítky...

Autofotka týdne: Nákladní vůz bez řidiče nastoupil do práce

Autonomní elektrický nákladní vůz T-pod v akci na překladišti v Jönköpingu

Einride je švédský, jen dva roky mladý start-up, který postavil elektrický robotický nákladní vůz T-Pod. Futuristický...

Nové dvoukolové Formule 1 mají křídla a přes 215 koní

Novinka Ducati Panigale V4R

Vývoj materiálů, technologií a elektroniky stále posouvá hranice dnešních sportovních motocyklů. Za půl milionu si...

Další z rubriky

Šéfa aliance Renault-Nissan-Mitsubishi zadrželi kvůli čachrům s penězi

Carlos Ghosn

Předseda správní rady japonské automobilky Nissan Motor Carlos Ghosn používal firemní peníze pro vlastní účely a...

Soud nařídil zákazy starších dieselů v Essenu, nemohou ani na dálnici

Ilustrační snímek

Německý správní soud nařídil zavést zákazy jízdy starších naftových automobilů v některých částech západoněmeckého...

Čeští borci se chystají na Dakar. Macháček nechce do písku a zůstává doma

Macíkův závodní kamion Franta

Už 6. ledna odstartuje v Peru 41. ročník legendárního dálkového závodu Dakar. Čeští závodníci představují nové stroje a...

Najdete na iDNES.cz