náhledy
Několikasetmetrovou halou s výstupní kontrolou projedou všechny vyrobené pneumatiky.
Autor: Jan Páleník
Pneumatiky se „pečou“ při teplotě kolem 180 stupňů vždy po dvou v jednom stroji. Hotové výrobky pás odváží na konec linky.
Autor: Jan Páleník
Upečeno. Hotové pneumatiky robot sejme z linky a do forem připraví další dva polotovary.
Autor: Jan Páleník
Upečeno. Hotové pneumatiky robot sejme z linky a do forem připraví další dva polotovary.
Autor: Jan Páleník
Vulkanizační linka na pneumatiky pro nákladní vozy.
Autor: Jan Páleník
Uvnitř formy je dezén, který se „otiskne“ do polotovaru pneumatiky. Na bočnici se zároveň otisknou údaje o rozměru i výrobci. Výroba formy s dezénem je finančně velmi náročná, značku na bočnici lze ale poměrně snadno měnit.
Autor: Jan Páleník
Připraveno na testy. Hotové pneumatiky dělníci ručně nakládají na přepravní pás, kde probíhá první kontrola kvality.
Autor: Jan Páleník
V laboratorních podmínkách se testuje hlučnost pneumatik v různých jízdních režimech a v zátěži.
Autor: Jan Páleník
Každý dezén se vyrábí v desítkách rozměrů.
Autor: Jan Páleník
Vulkanizační linka na osobní pneumatiky je zcela moderní. Továrna stále rozšiřuje výrobu.
Autor: Jan Páleník
Wendell Wen popisuje proces výstupní kontroly. Jakmile není pneumatika napoprvé stoprocentní, čekají ji další doplňkové kontroly.
Autor: Jan Páleník
Testuje se mimo jiné ovalita – pneumatika se roztočí a stroj zjistí, jestli není „šišatá“.
Autor: Jan Páleník
Kontrolní linka je plně robotická.
Autor: Jan Páleník
Kontrolní linka zabírá celou jednu obří halu. Vypadá jako monstrózní dílo ze stavebnice Merkur. Denně jí průměrně projede víc jak sto tisíc pneumatik.
Autor: Jan Páleník
Kontrolní linka zabírá celou jednu obří halu. Vypadá jako monstrózní dílo ze stavebnice Merkur. Denně jí průměrně projede víc jak sto tisíc pneumatik.
Autor: Jan Páleník
Vlevo je vulkanizační linka, vpravo připravené polotovary pneumatik. Vulkanizaci řídí počítač, personálu je v hale minimum.
Autor: Jan Páleník
Prototyp pneumatiky, která místo tradičního kaučuku používá náhradu z ruské pampelišky, vyvinuli Číňané sami. Stejné pneumatiky souběžně vyvíjejí Bridgestone i Continental.
Autor: Jan Páleník
Ve velíně výzkumného centra pracují lidé se smyslem pro černý humor. Při vstupu Evropany upozorní, ať nemačkají žádná červená tlačítka. Prý by mohli odpálit atomovou bombu.
Autor: Jan Páleník
Na výrobní lince polotovarů na pneumatiky pro nákladní vozy pracuje víc technika než lidé. Jeden pracovník pohodlně obslouží několik strojů.
Autor: Jan Páleník
Na výrobní lince polotovarů na pneumatiky pro nákladní vozy pracuje víc technika než lidé. Jeden pracovník pohodlně obslouží několik strojů.
Autor: Jan Páleník
Polotvary nákladních pneumatik připravené na cestu k vulkanizaci.
Autor: Jan Páleník