Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Vzniká nová česká značka pneumatik. Zakládá ji největší e-shop s gumami

Exkluzivně   12:05aktualizováno  12:05
Česko bude mít nového výrobce pneumatik a s ním i novou značku. Radek Grill, zakladatel největšího českého e-shopu s pneumatikami, rozjíždí vlastní značku gum. Pneumatiky Tomket chce zákazníkům nabídnout už na jaře.

Nová značka chce vstoupit na trh nejprve s letními plášti pro osobní vozy. | foto: ADAC

Ročně prodá e-shop Nejlevnejsipneu.cz více než 800 tisíc pneumatik desítek globálních značek. V roce 2017 by část těchto prodejů měly ukousnout tři typy pneumatik pod značkou Tomket. Stojí za ní zakladatel e-shopu Radek Grill. Značka Tomket je pak název firmy, pod níž e-shop formálně působí.

Pneumatiky budou pro českou značku vyrábět v zahraničí dva gumárenské koncerny, které patří mezi patnáct největších světových výrobců. Jejich jména Grill nechce zveřejnit, ale zdůrazňuje, že největší důraz při výběru kladl na kvalitu. „Navštívil jsem několik desítek továren po celém světě společně s našimi kolegy, kteří jsou profesionály z gumárenského průmyslu, a zvolili jsme výrobce, kteří jsou schopni garantovat nejvyšší stupeň kvality vyráběných pneumatik. U hotových výrobků probíhá třístupňová výstupní kontrola a každá pneumatika je testována speciálním robotem na házivost a vyváženost. Vnitřní soudržnost je kontrolována za využití rentgenového přístroje,“ vypočítává Grill.

Značka dostane do začátku dva letní dezény. „Pro nižší střední třídu jsme vyvinuli řadu ECO, u které je prioritou nízký valivý odpor a vysoký kilometrový průběh. Pneumatiky řady SPORT pak snesou to nejpřísnější srovnání s prémiovými výrobci. Brzdná dráha na mokru je hodnocena druhým nejlepším výsledkem, tedy písmenem B. To je nejlepší kompromis při zohlednění perfektních vlastností na suché vozovce,“ popsal pro iDNES.cz Grill.

Třetí dezén pak bude určen pro dodávky. Firma si věří i v nezávislých testech. „Podle našich dosavadních testů jsme přesvědčeni, že pokud budou zohledněny všechny vlastnosti, musí obdržet nadstandardní hodnocení,“ je přesvědčený Grill.

Radek Gril začal podnikat už v 18 letech, už 11 let obchoduje s pneumatikami.

Radek Grill

Podle něj je reálné, aby Tomket v ideálním případě za první tři roky vyrobil kolem dvou milionů pneumatik. Investice do rozjezdu výroby se podle něj pohybuje v řádu jednotek milionů dolarů. „Na světě se ročně vyrobí 1,3 miliardy pneumatik a my jsme si dali nesmělý cíl získat několik málo desetin procenta tohoto trhu. Převedeno do řeči čísel: jeden až dva miliony kusů v příštích třech až pěti letech je splnitelný cíl.“

Pro srovnání: otrokovická továrna Continental Barum v roce 2015 vyrobila 21 milionů pneumatik na osobní auta. Na evropském trhu se pak za stejné období prodalo asi 200 milionů pneumatik, čtvrtina z toho v Německu.

Pneumatiky českého podnikatele by měly zamířit především na evropský trh. Mateřský e-shop má klíčový tržní podíl prakticky v celé střední a východní Evropě. Právě tato oblast bude zřejmě klíčovým trhem. Ale s univerzální evropskou homologací mohou pneumatiky do prodeje kdekoliv na kontinentu. Cenově by podle Grilla měly být pneumatiky „příjemným překvapením“.

Místo výroby chce ušetřit na provizích. Na rozdíl od konvenčních značek není mezi výrobcem a prodejcem žádný zprostředkovatel, který musí vydělat na provizi. Zároveň však Grill odmítá, že by měl e-shop svoji vlastní značku protežovat. „Nejlevnejsipneu.cz zůstává nadále nezávislým prodejcem,“ zdůrazňuje.

Autoři:


Témata: Německo, Investice


Nejčtenější

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Projeli jsme s harvestorem na kácení stromů
VIDEO: Prozkoumali jsme monstrum, co kácí stromy jako párátka

Strom pokácí, odvětví a naporcuje. Říká se mu harvestor a vypadá jak stroj, který sem přivezli mimozemšťané. Monstrum, které stromy poráží jako párátka, jsme...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Škoda Vision E na autosalonu ve Frankfurtu
Škoda pro koncern VW vymýšlí, jak vyrábět levná auta pro rozvojové trhy

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Škoda ve Frankfurtu představuje plány na elektrickou budoucnost. Koncept elektrického SUV Vision E ukazuje, jak bude vypadat sériový elektromobil, který dorazí...  celý článek

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.