Diskuze

Po Česku se válí 300 tisíc autovraků

Češi svá nepojízdná auta často nechávají jen tak stát na ulici. Ekologicky své vozy nechá zlikvidovat jen menšina řidičů. Podle odborníků na českých ulicích stojí asi 300 tisíc anonymních vraků, které je nutno zlikvidovat, vyplývá z informací Sdružení automobilového průmyslu i provozovatelů vrakovišť. O vraky se pak musí postarat města.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Killbilly

5. 4. 2006 13:36
likvidace

no likvidace je fajn ale prijde mi ponekud sahle ze se za to ma platit kdyz sou jiste skupiny obyvatel ktere se sberem rezavych vyfuku a blatniku uz slusny casek zivi, jen zelezo z vozu hodi nakou kacku,a nevim proc bych si z auta nemohl vzit uzitecne soucastky-veci do interieru,motor,prevodovku,napravu nebo neco jineho co se hodi na opravu jineho vozu ci nejakou stavbu.

hlavne ze si pamatuju jak sem chodil na vrakac kupovat nahradni dily do auta,kdyz si ho clovek vymontoval z vraku sam cena byla 60% ceny noveho dilu.takze jedno auto rozprodali urcite aspon za 10k.

0 0
možnosti

Rick

4. 4. 2006 12:50
Likvidace ...
Problém je možná v něčem jiném ... ceně za likvidaci. Obávám se kdo vlastní nějaký vrak př. 120cítku a nejezdí s ním, páč nemá na opravy, tak těžko bude mít 2000-5000 kč na likvidaci. To radši auto nechá tak jak je, nebo rozprodá součástky a zůstane z auta jenom skelet a to už žádná firma nebude chtít "zadarmo" zlikvidovat. Takže je z toho začarovaný kruh.
0 0
možnosti

Maria

4. 4. 2006 10:52
Cesi jsou mist a bordelari
takovej bordel neni jako v Cesku neni snad ani v Asia! Moralni pokleslost a nekulturnost tohodle seskupeni (60% Cechu je mist) pod vedenim presidenta Klause je ohromna. Nejenomze Cesi jsou bordelari a smrdi, take stadovitost a blbost je donebe volajici jak vyplyva z 60% prispevku tady na tom chatu... A myslim, ze tech 40% normalnich si stejne jako ja mysli, ze vznik Ceska v roce 1918 byl omyl tohoto sveta...
0 0
možnosti

CrimbleCrumble

4. 4. 2006 10:56
Re: Cesi jsou mist a bordelari
co to je mist?
0 0
možnosti

venomacek

4. 4. 2006 10:46
auto nemám,
ale než dávat značky do depozitu - nebylo by jednodušší nahlásit, že mi ho někdo štípnul? auto se nenajde :-) a díly jsou dobrý :-)))
0 0
možnosti

CrimbleCrumble

4. 4. 2006 10:53
Re: auto nemám,
pokud na to někdo má žaludek... ovšem pokud ti najdou auto, který ti měli ukrást, na zahradě, možná budeš mít problém.
0 0
možnosti

HonzaBecher

4. 4. 2006 10:29
,,
A ono nejde dat starej vrak prodejci automobilu? Se ted platej poplatky za ekolikvidaci, tak snad muzu starou Skodovku dat dealerovi Skodovky, at se o to postara, ne? Ale kam s Trabantem?
0 0
možnosti

petr

4. 4. 2006 10:48
Re: ,,
honzo bechere, žádný poplatky za ekolokvidaci  se zákazníkům při koupi auta neúčtují,to si pleteš s lednicema.
0 0
možnosti

radim

4. 4. 2006 9:53
jenom?
jenom 300 tisic? Myslim, ze je to daleko vic. Kdykoli jedu autem, tak je na cestach spousta vraku - ziguliku, dacii, Skodovky 105 nebo 120, stare Mercedesy (velmi oblibene u nasich Romanskych spoluobcanu), atd...
0 0
možnosti

A

4. 4. 2006 10:19
Re: jenom?
pasaty escorty bmw audi atd s rv. kolem 1990
0 0
možnosti

CrimbleCrumble

4. 4. 2006 9:53
moje zkušenost
měl jsem taky zájem odhlásit auto. takže jsem se poptal na inspektorátu, co budou chtít po mně. též jsem se ptal na možnost nechat auto na náhradní díly (zájemce jsem měl). paní mi řekla, že to nelze, že musim mít doklad o ekologický likvidaci - ale jakoby "neoficiálně" mi poradila, že můžu odevzdat značky do depozita, a snad prý po roce pak lze auto definitivně odhlásit - bez dalších papírů!! takže vyčuranost opět vítězí. další levota pak je, že lze sehnat papír na likvidaci za 1000 kč s tím, že ten "likvidátor" to auto vůbec neuvidí a je mu jedno, co s ním uděláte. nakonec jsem se z toho vykroutil s čistým svědomím, protože se našel zájemce, který auto i s vadnou spojkou ode mne koupil (!!!) a jestli neumřel, tak s ním šťastně jezdí ještě dnes.
0 0
možnosti

petr

4. 4. 2006 9:38
zákon
všichni kdo tady píšete jak si likvidujete vraky sami doma a nevidíte v tom nic špatnýho  musím připomenout ,že porušujete zákon : a sice 106/2005 paragraf 37 odst. 1,"každý kdo se zbavuje autovraku je ho povinen dát pouze provozovateli zařízení ke sběru a likvidaci",vrak je nebezpečný odpad a jestli to likvidujete doma a lejete ty kapaliny do země,ničíte akorát prostředí a zdraví sami sobě !!!!!!
0 0
možnosti

CrimbleCrumble

4. 4. 2006 9:58
Re: zákon
s tím lze souhlasit, ano... ovšem je třeba dát možnost lidem zlikvidovat auto ekologicky individuálně, tj. nikoli přes odbornou firmu. pokud se mě týká, já bych dal asi přednost odborné firmě, zaplatil bych jim nějakou tisícovku, ať to udělají za mě, ovšem je spousta lidí, kteří prostě mají čas a prostor na to, aby to udělali sami. neměl by být problém pak dostat v různých sběrnách doklad o tom, že materiály byly řádně odevzdány. a nevidím nic špatného na tom, že použitelné díly si nechám jako náhradní, případně je prodám - opět s dokladem. jistěže je zde prostor pro podvody a korupci, ovšem to je tak jako tak, viz můj příspěvek výše.
0 0
možnosti

frcin

4. 4. 2006 9:22
ekologická likvidace
pořád se tu kdosi ohání ekologickou likvidací ale to co je za ni vydáváno mi ekologické zrovna nepřipadá. Jelikož se celkem často pohybuju v areálech společností zabývajících se zpracováním železného šrotu a i autovraků, můžu říct, že většinou to vypadá tak, že z auta je různým způsobem odstraněn motor a převodovka. Tyto díly se většinou naháží na velkou hromadu, která je samozřejmě dobře nasáklá olejem. To vše je většinou skladováno pod širým nebem, takže do toho přší, sněží ... znečistěnou vodu s olejem samozřejmě nikdo nezachycuje, ono se to vsákne. Zbytek auta se sklem, plasty atd. se pak prostě pomačká aby nezabíral tolik místa. Doufám, že při dalším zpracování se to pak vytřídí.....
0 0
možnosti

Daňový soumar

4. 4. 2006 9:13
A zhruba 2x tolik jich jezdí po silnicích...
0 0
možnosti
  • Nejčtenější

Autoškoly mají povinně vyučovat holandský chvat na otevření dveří, přeje si EU

25. března 2024

Autoškoly by se měly do budoucna při výcviku nových řidičů věnovat bezpečnosti chodců a cyklistů....

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

AUTOVIDEO: Čínské ferrari nemá žádné zápaďácké díly. Stovku dá za 1,9 s a stojí třetinu

24. března 2024

Čína se stále více emancipuje i v případě supersportovních aut. V poslední době se objevily...

Autorizované, nebo neautorizované servisy? Boj mezi nimi se vyostřuje

22. března 2024

Dát auto do autorizovaného, nebo neautorizovaného servisu? Věčné dilema, které nemá jednoduchou...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Šedesátiny slavné škodovky. Embéčko bylo krásné a moderní, na dlouho poslední

21. března 2024

Dnešní Škoda se dá co do objemu výroby i množství modelů jen těžko srovnávat s předchozí...

Diář petrolheada: Do Mostu za klenoty z Mnichova i Stuttgartu

28. března 2024

Zdá se, že i přes poslední záchvěvy je zima u konce a vládu po ní přebírá snad rovnou léto. Alespoň...

Za nula i skoro sedm procent. Úrok na dotovaný elektromobil se hodně liší

28. března 2024

V půlce března byly v Česku spuštěny dotace na elektromobily. Řada lidí je vítá, ale systém podpory...

Ukrajinský malíř nevzdává boj se Škodou. Spor o design zamítl i ústavní soud

28. března 2024

Malíř a designér Vladislav Vovkanič neuspěl s ústavní stížností ve sporu se společností Škoda Auto....

Číňané vycítili šanci uspět s létajícími auty, koupili práva na slovenský AirCar

27. března 2024  18:40

Čínská společnost Hebei Jianxin Flying Car Technology koupila exkluzivní práva na výrobu a...

2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč
2. týden: Vyhrajte dobroty pro batolata v hodnotě 3 466 Kč

Zúčastněte se volby jména roku 2024 a správně odpovězte na soutěžní otázku.