Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po českých silnicích se bude prohánět 10 vozů Lancer EVO VII

  14:53aktualizováno  14:53
Do rukou deseti odvážných Čechů se dostane nejnovější evoluční verze sportovního lanceru. Dovozce plánuje umístit na tuzemský trh pouze deset vozů řady Lancer EVO VII RS II, jejichž cena se bude pohybovat kolem 1 750-ti tisíc korun. Jejich majiteli se prý stanou bohatí lidé a někdy i piráti českých silnic, kteří si budou moci vychutnat pocit zrychlení z 0 na 100 km/h za 4,8 sekundy.

Lancer EVO VII, tedy stroj se kterým se úspěšně proháněl Fin Tommi Mäkinen po tratích světových rallye,  vychází  z nové generace vozů Cedia/Lancer. V Japonsku se začal prodávat již počátkem února 2001. Celkem by se v dané sérii mělo vyrobit 10 000 vozů, z nichž část využijí automobiloví závodníci při závodech na okruzích, do vrchu a zejména v automobilových soutěžích ve skupině A a N, kde je lancer velmi populární.

Ani civilní verze Lancer Evo VII RS si však se soutěžním speciálem nijak nezadá. Lancer Evo VII se stává s trochou nadsázky zbraní s poznávací značkou. Dodává se na individuální objednávku ve dvou provedeních: RS a RS II. První je určeno spíše pro přestavbu k automobilovým závodům a soutěžím, zatímco druhé (vybavené dokonce klimatizací) je vybaveno pro provoz na běžných komunikacích.

Sedmá řada sportovních lancerů je vybavována "nadupaným" dvoulitrovým turbomotorem o výkonu 206 kW (280 koní), kterého dosahuje při 6500 ot/min, přičemž u tohoto motoru dosáhly japonští vývojáři maximálního točivého momentu 383 Nm při 3500 ot/min. Tento motor udělí přes třináctset kilo těžkému stroji maximální rychlost 253 kilometrů v hodině a zryhlí na stovku během necelých pěti vteřin, výrobce dokonce uvádí hodnotu 4,8 sekundy.

Pro sportovní vozy od Mitsubishi mluví i úspěchy na kolbištích světové rally. Mezi roky 1996 a 1999 totiž za volantem sedící Fin Tommi Makinen získal titul v kategorii značek, přičemž v ročníku 98 se mu navíc podařilo získat prvenství i v soutěži jednotlivců. V případě, že máte zhruba tři čtvrtě miliónu, můžete se s pomocí "civilního" lanceru alespoň částečně vcítit do role obdivovaných pilotů světového šampionátu.

Autor:




Nejčtenější

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.