Po roce a 40 tisících kilometrů ztratila ojetina 30 tisíc korun z ceny před testováním

Za Opel Vectra 1.6iGL platila MF DNES v září loňského roku 105 tisíc korun a po dlouhodobém testu na 40 tisíc kilometrů je nyní vůz prodejný zhruba za 75 tisíc korun.
Za Opel Vectra 1.6iGL platila MF DNES v září loňského roku 105 tisíc korun a po dlouhodobém testu na 40 tisíc kilometrů je nyní vůz prodejný zhruba za 75 tisíc korun. Plyne to z konzultací s obchodníky i z návštěv několika autobazarů. Hned v prvním z navštívených bazarů ­ v ABP, s. r. o, na ústřední ulici Horních Počernic - sice o vůz projevili živý zájem, ale spolumajitel Miroslav Kolb zároveň varoval: "Moc dobře se teď neprodává. Po takových autech se ale lidi ptají, klidně to tady nechte." O výkup vozu za hotové v ABP příliš nestáli, a když, tak nanejvýš za 50 tisíc korun. "Škoda, že jsou prorezlé zadní podběhy. Tím ale trpí všechny oply. Navrhuju začít v komisi na ceně 80 tisíc a nebát se asi tak po týdnu jít s cenou dolů, na 75 tisíc. Kupce tohle auto určitě má," uzavřel jednání Miroslav Kolb. Druhá zkušenost je z Prahy, z Autohandlu Rokytka ve Vysočanech. Podle slov vedoucího provozovny Jana Dubského se lidé po Vectrách 1.6 často ptají. Obchodník se neobává, že by vůz stál v bazaru déle než dva týdny. Vyluxování a denní mytí vozu ve firmě je prý samozřejmost. "Myslím, že v komisi bychom měli začít asi na pětasedmdesáti tisících korun. Buďte ale připraven cenu snížit," upozornil Jan Dubský. Hotově by vůz koupil také, ale cenu nechal v tomto případě na jiných: "Dám vám za něj to samé, co Auto ESA," prohlásil. Zjistit cenu, za kterou by auto vykoupil velkobazar Auto ESA, bylo méně příjemné než v obou předchozích bazarech. Předně bylo třeba čekat na prodejní ploše víc než půlhodinu, než přišel jeden z nákupčích. Ještě než se podíval na vůz, zapsal si jméno řidiče (na majitele se nezeptal) a ihned nato chtěl vidět velký technický průkaz. Když ho nedostal a zjistil, že jde jen o informační pohovor, ztratil o jakékoliv další zkoumání oplu zájem. Podle roku výroby a obsahu motoru stanovil ­ aniž se vozu jedinkrát dotkl nebo ho alespoň obešel ­ cenu na 60 tisíc korun. A ještě varovně dodal: "Plus minus!" Do komisního prodeje jetou vectru bazar Auto ESA vzít nechtěl s odůvodněním, že tímto způsobem zprostředkovává obchod jen u aut v ceně nad 150 tisíc korun.