Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Po silnicích na Třebíčsku jezdí "prezidentská" limuzína

  11:31aktualizováno  11:31
Když vyjedou, skoro každý se za nimi ohlédne. Míjející řidiči nevěřícně šlapou na brzdy a ohlížejí se. Jak někde zaparkují, je kolem nich hned hlouček zvědavců. Tak vypadají občasné výjezdy skupinky mladíků z Opatova na Třebíčsku, kteří si "na koleně" smontovali ze tří starých škodovek přes šest metrů dlouhou limuzínu.

"Večer v hospodě jsme si řekli, že se bude dělat limuzína. No a ráno se šlo na to. Padly na to tři škodovky," vzpomíná mluvčí klubu JOS (Jezdců opatovských silnic) Petr Pour. A jak se trojice aut proměnila v jedno dlouhé? Torza dvou škodovek "stovek" a jedné "tisícovky" do sebe mechanici nejprve natlačili jinými auty. "Pak se všechno jen posvařovalo do sebe a vyztužilo trubkami," ukazuje Pour. Za čtyři dny bylo hotovo.

Podomácku sestrojené auto s originálním škodováckým motorem jezdí maximálně šedesát kilometrů v hodině. V zatáčkách musí být její řidič kvůli délce obezřetný. "Všechno funguje: světla, brzdy, stěrače, jen se podívejte," ochotně předvádí členové klubu. O existenci netradičního vozu vědí i policisté. Také u nich se výrobek setkal s neskrývaným zájmem. "Když limuzínu viděli poprvé, tak ji asi čtyřikrát objeli dokola, aby si všechno pořádně prohlédli. Říkali, že je to dobrý nápad. Když je střízlivý řidič, tak není problém," smějí se mechanici.

Šestimetrový černý kolos s neprůhlednými bočními okny vyjíždí jen svátečně. "Jezdíme tím na pivo, vozíme ženský, už jsme v tom měli i sud piva, no, dělo se tady už leccos," shrnuje jeden z členů klubu. Dá se mu věřit. Uvnitř limuzíny je mnoho místa, mezi sedadly je dokonce stůl. "Asi tam dáme i televizi." Recesisté neuvažují, že by prostorný stroj nabídli Hradu pro Václava Klause. "Ten by to asi nechtěl," míní Pour.

Jeden z jejích tvůrců sedí ve své limuzíně

Po silnicích Třebíčska jezdí "prezidentská" limuzína

Parta nadšenců pózuje u svého výtvoru

Vůz se skládá z torz tří starých škodovek

Autoři: ,




Nejčtenější

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Yamaha Venture
Vzduchem chlazení obři od Yamahy couvají a popojíždí na elektřinu

Že by první důsledek odstoupení USA od klimatické dohody? Nová dvojice obřích cesťáků Yamaha Venture a Yamaha Eluder je zatím určena pouze pro americký trh....  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Další z rubriky

Řidič, volant, řízení
Jezdíte v autě, nebo latríně? Ukliďte si i klimatizaci

Čas prosezený v autě už pomalu konkuruje tomu strávenému v obývacím pokoji na gauči. Za volantem tráví většina řidičů takovou dobu, že na čtyřech kolech jedí,...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Turbodiesel V6 TDI koncernu Volkswagen
Podle kapitánů automobilového průmyslu není diesel žádná mrtvola

Diesely rozhodně nejsou ze hry, shodují se výrobci aut i jejich dodavatelé. Do vývoje naftových motorů v uplynulých letech investoval autoprůmysl obrovské...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.