Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podhůrský: Baví mě rychlost a svoboda

aktualizováno 
První záblesky jara vylákaly herce a moderátora Zdeňka Podhůrského do sedla Suzuki GSX 1400. Když je chladněji, vyjíždí za volantem Škody Fabia s naftovým motorem.

Proplétání pražskými ulicemi jde Zdeňkovi Podhůrskému lépe na motorce než v autě | foto: Lukáš ProcházkaMF DNES

Především z ekonomických důvodů si Zdeněk Podhůrský pořídil Škodu Fabia s naftovým motorem 1,9 TDI.

"Denně najezdím spoustu kilometrů po Praze a na to mi stačí. Ale musím říct, že na cestování se všemi svými dětmi na dovolenou to přece jen není. To ani střešní box nepomůže,“ vysvětluje.

A co nová fabia? Líbí se vám?
To je prostorově to samé. Spíš mě zaujala studie sportovního modelu určená pro světové rallye, která byla představena na autosalonu v Ženevě. Ale na ježdění po Praze by moc nebyla.

Máte nějakou oblíbenou značku?
Opel vítězil, ale když jsem byl malý kluk a paní ve spořitelně se mě ptala, na co šetřím, hned jsem jí odpověděl, že "přece na mercedesa“. Sportovní modely od téhle automobilky se mi líbí, ale z praktického hlediska je to pro mě nesmysl. Spíš uvažuji o nějakém větším audi.

Třeba obrovské Audi Q7?
Spíš vidím jako vhodnější typ Audi A6 Allroad. Nebo možná jen A6 kombi s nějakým silnějším motorem.

Jaká auta jste měl před škodovkou?
Úplně první byla Simca 1500. Tu jsem zdědil po tátovi. Za komunismu to byl skoro až buržoazní přežitek, který jsem si náležitě užíval. Bohužel jen krátkodobě, protože v tu dobu jsem studoval a živila mě maminka. Ani s mými brigádami jsme to neutáhli, takže jsem ji nakonec prodal.

Co další auta?
Měl jsem Fiaty Uno, Pandu, Tipo i Croma, Renaulta Nevadu kombi, Mitsubishi Colt, Mitsubishi Lancer. Nakonec jsem hodně dlouho zůstal u Opelu Omega, který mi ohromně vyhovoval. A to dokonce tak, že jsem měl pět modelů v řadě za sebou. Čtyřikrát kombi a jednou sedan. Všechny s motorem o objemu alespoň 2,5 litru. Bohužel ho přestali vyrábět. Ale ono také platilo, že čím byl model novější, tím byl i poruchovější.

Hodně jezdíte na motorce. Co vás na tom baví?
Baví mě rychlost a pocit svobody. Sice to zní možná otřepaně, ale opravdu to není jen nějaký literární blábol. Rychlá jízda na motorce souvisí zřejmě i se stylem mého života, který pro někoho může být nesnesitelně dynamický.

Na jaké motorce jste začínal jezdit?
Papíry jsem měl už v patnácti letech, ale to můžete řídit jen nějaký moped nebo skútr. Silnější motorku mi doma nedovolili. Maminka se o mě bála. Dneska už se na to koukám tak, že to asi bylo správně. Řidičák na velkou mašinu jsem si udělal až někdy ve čtyřiceti.

Teď jezdíte na Suzuki GSX 1400. Proč právě tento stroj?
K tomu jsem dospěl postupně. Začal jsem na Suzuki Bandit 6000, pak jsem měl silnější dvanáctistovku a teď mám ještě silnější čtrnáctistovku. Tenhle typ motorek mi vyhovuje. Je dostatečně rychlá a při delších cestách zároveň i pohodlná. A to i pro dvě osoby. Rychlejší silniční okapotované stroje už tolik pohodlí nenabízejí.

Co ještě pohodlnější chopper?
Ten je pro moji mentalitu neakceptovatelný. Já bych se na něm nudil. Je to moc pomalé.

Motorkáři se dělí na ty, kteří už upadli, a na ty, které to teprve čeká. Do jaké skupiny patříte?
Můžu říct, že jsem si to snad už dostatečně vybral na těch mopedech. A už jsem si dvakrát ustlal i na velké motorce. Naštěstí to bylo jen v minimální rychlosti. Jednou mi to uklouzlo na kolejích v zatáčce na jinovatce. Obojí se obešlo bez zranění, jen s trochu otlučenou motorkou.

A v autě jste neboural?
Když jsem se učil jezdit, dvakrát jsem lehce někam ťuknul. To ale nebylo nic velkého. Dvě větší bouračky v krátkém časovém rozmezí mě potkaly až později. Obě byly s náklaďáky a obě zavinil někdo jiný. Z auta pokaždé zbyl jen vrak. Nic moc zážitky.

Suzuki GSX 1400 Zdeňka podhůrského v číslech
Objem motoru 1402 cm3
Max. výkon 78 kW/106 koní
Objem nádrže 22 l
Hmotnost 226 kg
Cena 249 900 korun

Autoři:




Nejčtenější

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Další z rubriky

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Ford Fiesta
Prodeje malých aut rostou, Evropané si dopřávají dražší provedení

S 1,8 milionu prodaných vozů je kategorie malých aut v prvním pololetí letošního roku stále nejpopulárnější automobilovou třídou. Ale není tomu tak díky ceně,...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.