Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se, jak se vrak Tatry 87 mění v nablýskaného krasavce

  13:40aktualizováno  13:40
Už takřka tři měsíce se vrak slavného vozu Tatra 87 mění v nablýskaného krasavce, byť do konečného bezvadného stavu má ještě hodně daleko. MF DNES a iDNES.cz sleduje renovační práce na legendárním aerodynamickém voze v kopřivnické restaurátorské firmě.

Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra | foto: Alexandr Satinský, MAFRA

Pracovníci firmy Ecorra jej zatím kompletně rozebrali a zbavili prorezavělých a neoriginálních dílů. Proběhla i kontrola geometrie karoserie a další práce. "Stále jsme ale na začátku," říká majitel firmy Vítězslav Hinner. Veterána teď čeká oprava karoserie, pak lakování a čalounění. Za necelý rok si jej bude moct vyzvednout majitel.

Tatra 87

Luxusní aerodynamická limuzína vyráběná automobilkou Tatra v letech 1937 až 1950 je následníkem modelu T 77 A.

V letech 1947-1950 s ní Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund podnikli cestu do Afriky a Jižní Ameriky.

"Nedávno se byl podívat, jak práce pokračují," dodává. Pravidelná kontrola není nic neobvyklého, Vítězslav Hinner ji sám doporučuje. "Vždycky je lepší, když zákazník vidí i postup. Když někomu řeknete, že oprava karoserie trvá 1 200 hodin, zdá se to strašně moc. Tak může vidět, co všechno jsme udělali," vysvětluje.

Vůz musí být ve stavu, v jakém kdysi opustil automobilku

Během "rekonvalescence" čeká vůz i kontrola původnosti jak samotného vozu, tak i motoru a karoserie. Jejich pravost ověří pracovníci v záznamech uvedených v zakázkové knize, která je uložena v Technickém muzeu v Kopřivnici. "Když se náhodou některé věci neshodují, protože vůz třeba prošel různými úpravami, tak se je snažíme dostat do původního stavu. A to podle dobové dokumentace."

LEGENDA T 87. Aerodynamická Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950,...
Přesun vozu Tatra 87 z kopřivnického muzea do restaurátorské dílny.
ZAČÁTEK OPRAV. Tatra 87 se přesunuje z kopřivnického muzea do restaurátorské...

Tak vypadala Tatra 87 v květnu na začátku renovace.

Vůz z roku 1947 si u kopřivnické firmy nechal před třemi měsíci zrenovovat soukromý majitel z Česka.

Ještě jako vrak mohli automobil spatřit před časem návštěvníci Technického muzea Tatra Kopřivnice. Spolu s dalšími dvěma vozy tam dotvářel atmosféru výstavy fotografií Vladimíra Cettla zachycujících rozkládající se automobily.

JAKO SKLÁDAČKA. Díl po dílu se kompletovalo celé auto. Vše přitom muselo být...
PRESTIŽNÍ CENA. V anketě prestižního listu The New York Times zvítězila Tatra...
Renovace aerodynamického veterána Tatra 87 v kopřivnické firmě Ecorra.

Renovovaný unikátní vůz takřka čtvrt roku od zahájení prací

Tatra 87 se vyráběla v letech 1937 až 1950. Jde o luxusní vůz s aerodynamickou karoserií. Mezi její majitele patřil například básník Vítězslav Nezval. Proslula také jako vůz, kterým cestovatelé Jiří Hanzelka a Miroslav Zikmund projeli Afriku a Jižní Ameriku.

Právě Tatra 87 se stala překvapivým vítězem soutěže deníku The New York Times o veterána roku 2010. Finále klání se zúčastnilo třicet vozů, o kterých rozhodovalo zhruba devět tisíc hlasujících.

Autoři: ,




Nejčtenější

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Toyota Tj Cruiser
Autofotka týdne: Toyota zkřížila SUV s dodávkou

Crossovery, to jsou dnes módní auta křížící SUV s kdečím. Obvykle to ovšem končí u vcelku konvenčně tvarovaných aut. U Toyoty se ale odvázali, jejich koncept...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Ferrari 365 GTB/4 "Daytona“
Autofotka týdne: Vzácné ferrari ze stodoly prodali za 45 milionů

Říká se jim „barn find“. Auta nalezená po desítkách let, zapomenutá pod hromadou sena ve stodole (barn = anglicky stodola) nebo v garáži, kterou dlouho nikdo...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Renault Captur
Ojetý Renault Captur: cliu na chůdách se vážné problémy vyhýbají

Před čtyřmi lety Renault přišel s městským crossoverem Captur. Vůz, který je módní alternativou ke klasickému cliu, si rychle získal oblibu. Je...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.