Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se na skleník pro monackého knížete, pojede v něm na svatbu

  13:36aktualizováno  13:36
Monacký kníže Albert II se žení. Na svatbě s Charlene Wittstockovou jim bude sloužit speciálně upravený hybridní Lexus LS 600h L. Mohutná limuzína přišla o střechu nad zadními sedadly. Nahradil ji "skleník".

Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu

Autům s takovým typem karoserie se říká laundaulet, dnes už mezi automobilkami a jejími zákazníky v oblibě není. Zlaté časy zažívaly landaulety mezi světovými válkami, dnes ho nabízí snad už jen Maybach (v jeho případě je otázka, zda mluvit o sériové výrobě).

Novodobá interpretace tohoto typu karoserie  bude k vidění 2. července v Monte Carlu ve svatební koloně.

Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu

Namísto plátěné stahovací střechy budou novomanželé schovaní pří nečase průhlednou odnímatelnou "bublinou". Je z osm milimetrů tlustého polykarbonátu, váží 26 kilo a stavitelé ji objednali u specializované francouzské firmy, která vyrábí okna na helikoptéry. Nemá žádné výztuhy a je vyrobena z jediného kusu.

Pohon knížecího speciálu je stejný jako u standardního provedení. V hybridním systému spolupracuje pětilitrový osmiválec s elektromotorem, 395 koní pod kapotou vypije na sto kilometrů městské jízdy 11 litrů benzinu.

Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu
Lexus LS 600h L Landaulet pro monackou knížecí svatbu

Přestavbu šéfovské limuzíny na knížecí kočár dostala na starosti karosárna Carat Duchatelet, která už víc než 40 let upravuje auta pro hlavy států, královské rodiny a pozadí celebrit. Belgická karosárna stavěla Lexus LS 600h L Landaulet víc než dva tisíce hodin.

Svatba v Monaku

Přijede Sarkozy a Maxová, William zůstane doma – čtete více

Přestavba neobnášela jen jednoduché "uříznutí střechy. Vývojáři modelovali, propočítávali, aby tělo víc než pětimetrového lexusu náležitě vyztužili.

Po svatbě landaulet Lexus zaparkuje v monackém oceánografickém muzeu.

Autor:




Nejčtenější

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Další z rubriky

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Jaguar E-Pace
E-Pace je nejmenší jaguar pro masy. Zas to zkouší s pohonem předních kol

Tradiční britská značka se mění. Většinu její nabídky sice stále tvoří sportovní sedany, ale v počtu prodaných aut brzy získají převahu SUV. Stačit bude, když...  celý článek

Dopravní nehoda mezi obcemi Nelahozeves a Velvary (3. října 2017).
Bílé čáry na silnici mají řidičům napovídat, změnit je není jednoduché

Tragická nehoda u Nelahozevsi, při které řidič předjíždějící v zatáčce na plné čáře zabil sebe a matku dvou dětí, rozpoutala diskuzi ohledně vodorovného...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.