Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se pořádně. To korejské BMW je Kia K9

aktualizováno 
Pohon zadních kol, velké nozdry masky chladiče, rám okna zadních dveří zalomený do "hokejky"... a BMW to není. Víc než čtyřsetkoňový osmiválec pod kapotou... a maserati to taky není. Tu parádně oblečenou limuzínu sportovního střihu budou prodávat u Kii.

Když zhlédnete fotku K9 nepozorně, myslíte, že vidíte sedmičkové BMW. Z kopírování od nejvyššího modelu mnichovské automobilky ale korejskou Kiu podezírat rozhodně nemusíme. Když chtěl dát šéfdesignér značky Peter Schreyer nové šéfovské kie dynamický a majestátní vzhled, holt z toho musí něco na způsob BMW vyjít. Mimochodem, Peter Schreyer kdysi maloval audiny a jeho kolega u Hyundaie zase nedávno dělal u BMW.

BMW 7

BMW 7

Mezi přimhouřené čelní lampy z LED diod posadil Peter Schreyer tygří nos masky chladiče, což je rozpoznávací znak moderních kií. Někteří dokonce vidí na majestátním sedanu inspiraci u Maserati Quattroporte. Což je pro Schreyera poklona, kabát supersedanu italské značky vozí podpis věhlasného Pininfariny.

Fotogalerie

První kia s pohonem zadní nápravy nejprve vyrazí na domácí trh, pak pojede na zkušenou do Ameriky. Evropu podle dosavadních prohlášení šéfů automobilky v itineráři prozatím nemá.

"K" v názvu nové luxusní kii odkazuje na slova Korea a Kia, hlavně ale také označuje designérský koncept Kratos (síla, dominance, ovládnutí) a Kinetic (dynamika, vitalita) jehož jména vyčetl Peter Schreyer z řeckého a anglického slovníku. Každopádně mimo korejský trh dostane K9 jiné označení, automobilka slibuje, že ho prozradí později.

Zatím to není oficiální, ale jako technický základ měla konstruktérům Kii posloužit velká limuzína Equus od Hyundaie. Pod kapotou tedy bude veselo a zdá se zatím jen benzinově. Základem bude šestiválec 3,8 litru s výkonem okolo 340 koní, další budou dva osmiválce 4,6 a pět litrů. Ten větší má výkon 435 koní. Chybět by neměla ani osmistupňová automatická převodovka. A dokonce se šeptá o tom, že by nová limuzína mohla dostat nový desetistupňový automat, který má koncern Hyundai-Kia vyvinutý.



Nejčtenější

Revoluce v kufru auta. Ministerstvo chystá změny v povinné výbavě

Test autolékárniček

Ministerstvo dopravy připravilo návrh na změny, které mají výrazně omezit povinnou výbavu aut. Od 1. října by tak už...

Škoda Fabia lépe vypadá a má už jen litrové motory

Škoda Fabia s novou tváří

Škoda Fabia přichází do prodeje v modernizovaném provedení. Za ceny od 279 900 Kč nabízí vylepšený vzhled, standardně...



Průvodkyně za volantem: policii zajímá, za kolik krav mě táta prodá

Průvodkyně za volantem Nela Přidálková najezdila desetitisíce kilometrů po...

Za poslední čtyři měsíce najela 21 tisíc kilometrů po Africe. Loni odřídila kolem 45 tisíc kilometrů po USA, sedm tisíc...

Nejlepší auto na světě: nemá střechu a 170 koní pohání zadní kola

Alfa Romeo Spider 2000 vs. Abarth 124 Spider

Každý, kdo se v něm svezl, věděl, že ho nutně potřebuje. Abarth 124 Spider nás uklidnil, že jsou ještě k mání normální...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Další z rubriky

V Praze spustili sdílení mikroautíček. Zaparkujete je i zadkem k chodníku

Sdílená autíčka Revolt. Povšimněte si maličkého otevíracího "subokénka"...

Dvě sedačky, malinkatý zavazadlový prostor a okénko jak na poště. Společnost Revolt v Praze zahájila „carsharing“...

Hummer H1 se vrací, je pekelně drahý a výkonný

Hummer H1 Mil-Spec Automotive

Hummery se už dávno neprodávají, ekonomická krize je poslala do automobilového důchodu. Přesto můžete mít takřka...

S tímto Tankem můžete legálně na silnice. Pod kapotou má pekelnou kočku

Rezvani Tank Military Edition

Malosérioví výrobci hledají každou skulinu na trhu. Americká značka Rezvani připravila SUV, které ty ostatní zahalí...

Najdete na iDNES.cz