Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podívejte se pořádně. To korejské BMW je Kia K9

aktualizováno 
Pohon zadních kol, velké nozdry masky chladiče, rám okna zadních dveří zalomený do "hokejky"... a BMW to není. Víc než čtyřsetkoňový osmiválec pod kapotou... a maserati to taky není. Tu parádně oblečenou limuzínu sportovního střihu budou prodávat u Kii.

Když zhlédnete fotku K9 nepozorně, myslíte, že vidíte sedmičkové BMW. Z kopírování od nejvyššího modelu mnichovské automobilky ale korejskou Kiu podezírat rozhodně nemusíme. Když chtěl dát šéfdesignér značky Peter Schreyer nové šéfovské kie dynamický a majestátní vzhled, holt z toho musí něco na způsob BMW vyjít. Mimochodem, Peter Schreyer kdysi maloval audiny a jeho kolega u Hyundaie zase nedávno dělal u BMW.

BMW 7

BMW 7

Mezi přimhouřené čelní lampy z LED diod posadil Peter Schreyer tygří nos masky chladiče, což je rozpoznávací znak moderních kií. Někteří dokonce vidí na majestátním sedanu inspiraci u Maserati Quattroporte. Což je pro Schreyera poklona, kabát supersedanu italské značky vozí podpis věhlasného Pininfariny.

Fotogalerie

První kia s pohonem zadní nápravy nejprve vyrazí na domácí trh, pak pojede na zkušenou do Ameriky. Evropu podle dosavadních prohlášení šéfů automobilky v itineráři prozatím nemá.

"K" v názvu nové luxusní kii odkazuje na slova Korea a Kia, hlavně ale také označuje designérský koncept Kratos (síla, dominance, ovládnutí) a Kinetic (dynamika, vitalita) jehož jména vyčetl Peter Schreyer z řeckého a anglického slovníku. Každopádně mimo korejský trh dostane K9 jiné označení, automobilka slibuje, že ho prozradí později.

Zatím to není oficiální, ale jako technický základ měla konstruktérům Kii posloužit velká limuzína Equus od Hyundaie. Pod kapotou tedy bude veselo a zdá se zatím jen benzinově. Základem bude šestiválec 3,8 litru s výkonem okolo 340 koní, další budou dva osmiválce 4,6 a pět litrů. Ten větší má výkon 435 koní. Chybět by neměla ani osmistupňová automatická převodovka. A dokonce se šeptá o tom, že by nová limuzína mohla dostat nový desetistupňový automat, který má koncern Hyundai-Kia vyvinutý.





Nejčtenější

Polestar 1
Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, elektromotor a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Nově vyrobené vozy Seat v továrně automobilky ve španělském Martorellu (24....
Katalánsko je automobilová velmoc, snahy o odtržení děsí výrobce

Bouřící se Katalánci dělají vrásky také automobilkám. V nejbohatším regionu Pyrenejského ostrova, který se chce odtrhnout od Španělska, sídlí Seat a velkou...  celý článek

Na palubním počítači nového GAZu si zahrajete i Tetris.
VIDEO: Facebook v autě? Ten má každý druhý, to ruská dodávka má Tetris

Тетрис, latinkou Tetris, je asi nejslavnější počítačová videohra všech dob. V roce 1984 ji vyvinul Rus Alexej Pažitnov....  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Další z rubriky

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Philips and Renault collaborate at the 2017 Frankfurt Motor Show
OBRAZEM: Hyundai i30 má nový krásný zadek

Fastback je trochu pozapomenutý druh karoserie. Poslední dobou ovšem zažívá renesanci, akorát se jim říká jinak. Ladně splývající záď sportovního střihu nově...  celý článek

Pilot Formule 1 Lewis Hamilton představil na autosalonu ve Frankfurtu...
Auťák z jiné planety: Mercedes-AMG Project One je ochočená formule

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Ještě nikdy nemělo silniční auto tak blízko k formuli 1 jako chystaný Mercedes-AMG Project One. Supersport má uzavřenou karoserii a dvě místa v kabině, jinak...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.