Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podoba elektrického Opelu Ampera odhalena

  11:00aktualizováno  11:00
Opel na autosalonu v Ženevě představí očekávaný koncept vozidla na elektrický pohon s názvem Ampera. Už nyní víme, jak bude vypadat.

Opel Ampera | foto: Evropský úřad pro průmyslový design

Z Evropského úřadu pro průmyslový design v poslední době uniklo už několik skic připravovaných automobilů. Zatím posledním únikem je podoba připravovaného konceptu Opelu Ampera na elektrický pohon. Kromě toho zaúřadovaly i fotoaparáty autošpionů.

Opel Ampera je postaven na stejném základu jako americký Chevrolet Volt. Jak dokazují uniklé skici, jedná se v případě opelu pouze o mírně upravený americký vůz. Změněny jsou pouze přední část a záď konceptu.

Opel Ampera

Na přídi zaujmou extravagantní průduchy pod předními světlomety. Jiná je samozřejmě přední maska. Na zádi najdeme jiné světlomety, jinak se oba vozy výrazně neliší. Další výraznou změnou je nový design litých kol.

Opel Ampera

Hlavní devizou připravovaného hybridního opelu je možnost ujet až 60 kilometrů na jedno dobití z běžné 230voltové elektrické zásuvky. Po ujetí 60 kilometrů nastupuje klasický spalovací motor, ten ale pouze dobíjí Li-Ion baterie.

Opel Ampera

Opel Ampera se v Ženevě představí jako koncept, který by se neměl příliš lišit od finálního provedení. Do prodeje se hybridní opel (a také Vauxhall) dostane až po uvedení Voltu na severoamerický trh. Reálně se tak jeví rok 2011.

Autoři:




Nejčtenější

Škoda Rapid Spaceback ScoutLine
VW dál plánuje levné auto pro Čínu. Indii má na starost Škoda

Navzdory zmrazení jednání s indickou Tata Motors pokračuje Volkswagen v plánu na vstup do segmentu levných aut. Do roku 2020 chce mít dvě nové modelové...  celý článek

Kdo peče s kým a kdo koho vlastní v automobilovém průmyslu?
Kdo komu patří: přehledný průvodce automobilkami

Letošní prodej Opelu společnosti PSA opět změnil situaci na poli automobilových koncernů a aliancí. Kdo peče s kým? A kdo koho vlastní? Připravili jsme velký...  celý článek

Tatra 600 Tatraplan
První prototypy Tatraplanu byly fiaskem. Musel pomoci vězněný Ledwinka

První poválečný aerodynamický osobní automobil z Kopřivnice se měl jmenovat Autoplan. Za jeho úspěšným dotažením do stavu vhodného pro sériovou výrobu stál i...  celý článek

Test zimních pneumatik pro SUV
Suverenita SUV je v zimě zrádná. Pohon všech kol zimní gumy nenahradí

„Kvalitní zimní pneumatiky jsou bezpodmínečně nutné i u pohonu všech kol,“ varují odborníci, kteří otestovali pláště pro velká SUV v rozměru 235/55 R 17. Ty...  celý článek

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

Další z rubriky

Volvo XC40
XC40: nejmenší volvo přináší novou platformu, přidá i nové tříválce

XC40 je nejmenší SUV švédské značky a zároveň první zástupce nové generace kompaktních modelů Volvo. Vyrábět se bude v Belgii a dostane několik novinek, které...  celý článek

Honda Urban EV Concept
OBRAZEM: Elektrický sen doktora Blažeje, to je nádherná hondička

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Doktor Arnošt Blažej jezdil civikem první generace do nemocnice na kraji města a snilo o něm celé Československo (o autě pánové, o fešákovi Arnoštovi dámy)....  celý článek

Hyundai Kona
První dojmy: městský floutek Hyundai Kona má štramácký kabát

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Zatraktivnit značku, oslovit nové zákazníky a přispět k dosažení pozice nejsilnější asijské značky v Evropě – takovými hesly začíná oficiální popis nového vozu...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.