Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Kdo chce jaguarem do přírody, připraví si přes milion. První SUV F-Pace

  14:00aktualizováno  14:00
Automobilka z britského Coventry se na autosalonu ve Frankfurtu pochlubila produkční verzí modelu F-Pace, historicky prvním SUV značky. České zastoupení už prozradilo i ceny a příjemně jimi překvapilo. Jaguar pro výlety mimo asfaltový koberec startuje na částce 1 173 700 Kč.

Jaguar F-Pace vychází z konceptu C-X17, který automobilka představila před dvěma lety na stejném místě. Karosérie navržená týmem designérů pod taktovkou Iana Calluma se od showcaru příliš nezměnila a velmi podobné jsou i její rozměry. Crossover s kočkou ve znaku měří 4 731 milimetrů a díky karosérii vyrobené z hliníku, hořčíku a kompozitu váží v základním provedení jen 1 665 kilogramů.

Novinka navenek nezapře svůj původ, přesto jí nelze upřít jistou osobitost. Dlouhá kapota, krátké převisy, jednoduché a přitom dynamické křivky ale nenechají nikoho na pochybách, k jakému rodu tohle SUV patří. Jasný rukopis Jaguaru ostatně nesou i světlomety. Navzdory svým rozměrům působí karosérie celkem lehce a kompaktně, v porovnání s konkurenty od prémiové německé trojice téměř atleticky.

Fotogalerie

F-Pace bude prozatím v prodeji s trojicí pohonných jednotek. Základním motorem je vznětový čtyřválec řady Ingenium s výkonem 180 koní. Nabídku dieselových agregátů pokrývá ještě modernizovaný třílitrový šestiválec, který teď nabízí 300 koní a 700 Nm kroutícího momentu. Paleta zážehových jednotek zatím počítá výhradně s vidlicovým šestiválcem dopovaným kompresorem, který podle provedení produkuje 340 nebo 380 koní. Přeplňovaný dvoulitr s výkonem 250 koní dorazí později. S nejsilnější motorizací pod kapotou zvládne „terénní“ Jaguar sprint na stovku za 5,5 vteřiny a jeho rychlost je elektronicky omezena na obligátních 250 km/h.

Vyjma vznětového čtyřválce, který bude dostupný i s manuálním ústrojím, jsou všechny pohonné jednotky spojeny s osmistupňovou samočinnou převodovkou ZF. Verze s ručně řazenou šestistupňovou transmisí bude v nabídce i s pohonem jen zadních kol, všechny ostatní se spoléhají na přenos kroutícího momentu na obě nápravy skrze sofistikovaný systém AWD.

Jaguar F-Pace

Pohon všech kol funguje plně automaticky. Systém vyhodnocuje okamžité trakční a adhezní podmínky a v případě potřeby zapojuje do akce i kola přední nápravy. Adaptive Surface Responsem, který je obdobou systému Terrain Response od bratrské značky Land Rover, navíc skenuje terén a podle něj volí optimální nastavení vozu a rozložení hnací síly. Průchodnost terénem podporuje i světlá výška 213 mm a nájezdové úhly s hodnotou 25,5 stupňů vpředu a 26 vzadu. Solidní je na dané poměry i brodivost vozu 525 milimetrů.

Může vás zajímat

Jaguar S-Type 2.7 D 2008

Jaguar S-Type 2.7 D 2008

Cena 211.000,-Kč včetně DPH

Více na Automodul.cz.

Moderní podvozek, který využívá dvojité lichoběžníkové závěsy na přední nápravě a víceprvkovou nápravu Integral link vzadu, disponuje rozvorem 2 874 milimetrů. Levnější modely jsou vybaveny jednoduchými tlumiči, vyšší verze výbavy mají podvozek adaptivní. F-Pace jezdí standardně na osmnáctipalcových kolech, v závislosti na výbavě a motorizaci však může mít i kola o rozměru 22 palců.

Součástí výbavy jsou i moderní elektronické systémy. Standardem je Torque Vectoring systém, který přibrzďováním vnitřních kol zlepšuje průjezd zatáčkami, nebo elektrický posilovač řízení s variabilním účinkem. V nabídce nechybí ani systém nouzového brzdění s dvojicí kamer pro detekci objektů, systém pro udržování vozu v jízdních pruzích, prediktivní tempomat, systém pro čtení dopravních značek, asistent pro hlídání mrtvého úhlu a únavy řidiče, systém pro stabilizaci přívěsu a další elektronické vychytávky.

Jaguar F-Pace

Výbavu na úrovni má i prostorný pětimístný interiér. Samozřejmostí je kožené čalounění, všestranně elektricky nastavitelná sedadla s vyhříváním a ventilací, a celá řada efektních interiérových dekorů. Nechybí ani moderní infotainment s velkou dotykovou obrazovkou, wi-fi hotspot a konektivita s chytrými telefony, jejichž prostřednictvím lze ovládat i vybrané funkce vozu.

O aktuálních provozních vlastnostech vozu je řidič informován na velkém multifunkčním displeji v přístrojové kapličce, k dispozici je i laserový head-up displej. Pro nejnáročnější posluchače je připraven špičkový audiosystém Meridian se 17 reproduktory s celkovým výkonem 825 W. Pro zavazadla pasažérů je na zádi vyhrazen prostor o objemu 650 litrů, který lze sklopením asymetricky dělených zadních sedadel příležitostně rozšířit až na 1 740 litrů.

Jaguaru F-Pace bude v prodeji v pěti výbavových verzích Pure, Prestige, Portfolio, R-Sport a S. Výroba probíhá v továrně Land Roveru v britském Solihullu.





Nejčtenější

SsangYong Rexton
Rexton je po 16 letech nový. Offroadové techniky se nevzdal

V době, kdy nová generace u teréňáku znamená hlavně nárůst luxusu nebo rovnou odklon od jízdy v terénu, se SsangYong rozhodl postavit zcela nový model, který...  celý článek

Testování reakcí okolí na auto bez řidiče. Testovací jezdec se převlékl za...
Testy aut bez šoféra: řidič převlečený za sedadlo, auto se dvěma volanty

Vývoj autonomních vozů není jen otázkou senzorů, procesorů a učících se algoritmů. Automobilky musí vyřešit i řadu psychologických problémů. Vznikají tak...  celý článek

Autosalon Frankfurt 2017
Subaru Impreza se vrací do Evropy, opět jako hatchback

Nová platforma, nové motory, důkladně zmodernizovaný design, ale samozřejmě také pohon všech kol. K tomu sériově dodávaná převodovka CVT. To je nová Impreza,...  celý článek

Harley Davidson Street Rod
Harley pro manželky na sobě zamakal v posilovně

Když začnete poctivě každý den makat v posilovně, po roce budete vypadat stejně jako nový Street Rod vedle původního modelu Street 750. Posílený motor doplněný...  celý článek

Vedoucí rubriky Auto.iDNES.cz František Dvořák (vlevo) v diskusním pořadu...
Autosalony to mají nahnuté, jsou drahé, říká expert

Evropské autosalony to mají nahnuté. Výrobci znají mnohem efektivnější a levnější způsoby, jak auta představit. Soumrak autosalonů, jak je známe, potvrzuje ten...  celý článek

Další z rubriky

Renault Symbioz
OBRAZEM: Symbioz je auto, které s vámi bude bydlet

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Na předpovídání budoucnosti mají automobilky celá oddělení a u Renaultu to vidí takto: auto se stane součástí našeho domova, řídit se bude umět samo a bude...  celý článek

Acar - elektrický náklaďáček pro Afriku
Slovenský raketový inženýr chce postavit Afriku na kola

Frankfurt nad Mohanem (od zpravodaje iDNES.cz) Martin Šoltés, rodák ze Spišské Nové Vsi, chce motorizovat Afriku. Mizerné silnice, požadavky na maximální jednoduchost a hlavně přepravní schopnosti, s tím...  celý článek

Bentley Continental GT
Bentley zanevřel na fotbalisty a míří na čínského zákazníka

Frankfurt (Od zpravodaje iDNES.cz) Čína je pro mnohé automobilky největším odbytištěm a to se projevuje i na nabídce modelů. Zdá se, že se tím teď začala řídit i značka Bentley, která ve...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.