Klávesové zkratky na tomto webu - základní
Přeskočit hlavičku portálu

Podruhé do autoškoly? Není co závidět

aktualizováno 
Průšvihářům, kteří musí kvůli trestným bodům nebo alkoholu po odpykání trestu k novým zkouškám, není co závidět. MF DNES oslovila několik majitelů autoškol aby zjistila, jak zkouška vypadá. Je to mnohem těžší, než si udělat "papíry" od úplného začátku!

Autoškola, řidič | foto: Profimedia.cz

Závěrečná zkouška je rozsáhlejší, než jakou jste dělali na konci klasického kursu.

"Tihle řidiči většinou mají oprávnění na víc skupin. Dělají jeden test v té nejvyšší skupině, musí ale zodpovědět ještě otázky z konstrukce. Například na motorku jednu, pro osobní auto dvě, pro náklaďák tři otázky. Oni musí vše zvládnout a po teoretické zkoušce následují jízdy. Pro každou skupinu zvlášť," popisuje majitel jedné z plzeňských autoškol František Šimek.

Pouze jeden opravný pokus
Na další rozdíl od zakončení běžného kursu upozornil i Richard Zeman z autoškoly Kredit. "Když propadnou, nemohou tolikrát opakovat. Mají jen jeden opravný pokus," varuje Zeman.

S řidiči průšviháři mají zkušenosti už oba majitelé autoškol. Zatímco u Zemana bojoval o navrácení řidičáku člověk potrestaný za jízdu v opilosti, u Šimka byli dva s plným počtem trestných bodů a jeden měl zákaz řízení za ježdění s alkoholem v krvi.

Z dosavadních zkušeností vyplývá, že jen málokdo dostane řidičák hned po prvním pokusu v autoškole. "Mám informace, že v Plzni dělalo znovu zkoušky asi devět lidí, a jen jeden uspěl napoprvé. Zřejmě podceňují přípravu. Asi si říkají: Co bych mohl zkazit, vždyť jezdím dvacet let. Chybou je například řízení jednou rukou. Nedávno se stalo, že jeden z nich se s náklaďákem vyhýbal kanálu, soustředil se na něj a vjel do křižovatky na červenou. Učitel mu to musel zašlápnout. Dělají chyby, které by normálně nedělali. Stres je při téhle zkoušce hodně velký," upozorňuje František Šimek.

Co se stane, když potrestaný řidič neuspěje ani u opravné zkoušky? Pak musí jít znovu do autoškoly.

Ze zjištění MF DNES vyplývá, že získat znovu řidičák není ani levná záležitost. "Každému říkám, že si u mě dá kondiční jízdu z každé skupiny, ze které bude dělat zkoušku. Ke zkoušce ho pustím, až když se přesvědčím, že umí jezdit. V čem nejvíc chybují? Třeba je musím často upozorňovat, že ve městě se jezdí padesát," popisuje bývalý automobilový závodník František Šimek.

Řidiče-průšviháře někdy obhájení řidičáku může přijít nejméně na stejné peníze, jako kdyby šel do autoškoly jako úplný nováček.

Autoři:




Nejčtenější

Opel Insignia první generace
Ojetý Opel Insignia boduje cenou. Minusem je prostor a kila

Insignia na trhu s ojetými automobily prodejní rekordy netrhá. To se přirozeně projevuje na cenách vozů. Jako ojetina tak přijde levněji i o desítky tisíc ve...  celý článek

(Ilustrační snímek)
Nová Dieselgate, tentokrát u kamionů. Německo loví podvádějící dopravce

Řada velkých nákladních aut podle všeho jezdí i na našich silnicích s odpojeným systémem čištění výfukových plynů. Stačí k tomu krabička z internetu za 80 eur....  celý článek

Dětská sedačka s airbagy
VIDEO: Dětská autosedačka dostala airbagy, už se prodává

Každý den je podle světových statistik více než 5 500 dětí vážně zraněno při haváriích v silničním provozu. Děti mají v poměru k tělu větší hlavu než dospělí a...  celý článek

Ferdinand Porsche se svým zkušebním, nejúspěšnějším vozem Volkswagen Brouk
Vychází kniha o Porscheho začátcích pod hákovým křížem

Pro Ferdinanda Porscheho bylo bodem zvratu setkání s Adolfem Hitlerem. Po špatných obchodech byl automobilový inženýr značně zadlužený, když v květnu roku 1933...  celý článek

Polestar 1
OBRAZEM: Kupé od Volva je zpátky, má jiné jméno, pohon a koupit se nedá

Volvo představuje první model své nové značky Polestar. Doposud vozila toto jméno upravená volva, dnes se z ní ovšem stává značka specializovaná na elektrické...  celý článek

Další z rubriky

Volkswagen Golf sedmé generace prošel faceliftem.
VW upraví strategii, aby si Volkswagen, Škoda a Seat nekonkurovaly

Koncern VW chce, aby se její tři značky pro masový trh více odlišily, omezilo se tak překrývání a potlačilo napětí v rámci skupiny. Prohlásil to generální...  celý článek

Partisan One
Autofotka týdne: Nejdrsnější offroad Partisan je jako z české stavebnice

Pár dobrých věcí naše země v pupku Evropy světu přeci jen dala, jednou z nich je stavebnice Merkur. Juri Postnikov si s ní určitě musel hrát, jinak by ho...  celý článek

Nissan Dayz Roox
Japonská aféra: výrobce hliníku lhal o kvalitě, automobilky mají poplach

Druhý největší výrobce oceli v Japonsku Kobe Steel se přiznal, že falšoval údaje o kvalitě některých produktů dodaných zhruba 200 společnostem. Mezi nejvíce...  celý článek

Najdete na iDNES.cz



mobilní verze
© 1999–2017 MAFRA, a. s., a dodavatelé Profimedia, Reuters, ČTK, AP. Jakékoliv užití obsahu včetně převzetí, šíření či dalšího zpřístupňování článků a fotografií je bez souhlasu MAFRA, a. s., zakázáno. Provozovatelem serveru iDNES.cz je MAFRA, a. s., se sídlem
Karla Engliše 519/11, 150 00 Praha 5, IČ: 45313351, zapsaná v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze, oddíl B, vložka 1328. Vydavatelství MAFRA, a. s., je členem koncernu AGROFERT.